Jag måste bara berätta, appropå Pärlugglor. Jag har jobbat som telefonförsäljare i många år, mestadels åt ideella föreningar och mot företag, inte privatpersoner. Att lyckas handlar till stor del om HUR man låter och inte VAD man nödvändigtvis säger. För att belysa det så tog jag fram ett "skämtmanus" som framfördes framgångsrikt vid några tillfällen, säljarna fick ringa till vänner till mig som har företag och alla utom en ville vara med!
Manuset ska framföras snabbt, utan avbrott och välartikulerat. Kunden får inte bryta in. Om kunden säger att den inte har tid, så bestämmer man en tid när man återkommer:
Hej, jag heter... och ringer från stiftelsen Bevara svenska pärlugglesläktet. Jag vill prata med dig en stund går det bra?
Som du säkert vet så är ju pärlugglan en av våra äldsta fåglar som nu är i fara av utrotning på grund av att den företrädesvis lever i skogar utefter våra mest trafikerade vägar. Problemet är koldioxidutsläppen från framförallt den tunga trafiken. Koldioxiden gör att ugglornas fjärdrar stelnar så att ungarna inte kommer åt att dia.
Vi samlar nu in pengar för att kunna samla in så många pärlugglor som möjligt och flytta dem upp till trafikfria skogaarealer uppe i lappland. Där har de en möjlighet att överleva och föda upp sina ungar.
Du blir medlem i föreningen under ett år!
Du får ett diplom som visar att du är med och tar ansvar!
Du får vårt nyhetsbrev som informerar kontinuerligt om vårt arbete!
Du får rätten att använda vår logotype i din egen marknadsföring för att väcka good will!
Det handlar om 2 500 kr + moms, det här hänger väl du också med på?
Mvh
Fenja