Extraljus ja , vattningen är svårast -inte för blött och inte torka ut -garanti , tja i viss mån -dör det inom nån vecka kanske så , men det vanligaste är att man själv tar kål på dem -ofta med övervattning och i sådana fall hjälper ingen garanti
+ 10 blir bra Ljuset ska vara på 14/16 timmmar /dygn -spelar ingen roll VILKA timmar ta när taxan för el är lägst
Lövfall kan ske pga omställningen -men det är ingen fara
Citrus behöver mycket järn i näringen med mera -använd citrusnäring -går bra med den vanligaste sorten .Ge näring ofta, gärna låg dos men varje vattning efter mars månad då dagsljuset kommer åter -fram till dess räcker det med halv dos var 14 dag .
Avhärda och ta ut i maj -blommar det i växthuset innan dess -pollinera med pensel så du får frukt
Lycka till
Ps

Välkommen hit !!
Support brukar vara ett ställe för frågor om forumets funktioner
eftersom du är ny , tar jag mig friheten att beskriva lite
De olika avdelningarna är till för trädgårdsfrågor , utom småprat ej trg -där man kan tala om lite vad som helst
prydnadsväxter är tex perenner och annat man har ute i trädgården hela året
Träd o buskavd -ja du fattar ...
I krukodling och Växthus odling kan du säkert få mer tips , om du undrar något om ditt citrusträd lite senare i vår
Ställ frågor ! Det gör inget om den varit uppe tidigare -finns alltid nya som undrar om samma sak som du
Svara gärna på de frågor du kan och vill delge dina erfarenheter i -
Andras erfarenheter är ovärdeliga
När du börjar fota dina växer kan du skaffa ett album här på odla
Här i support kan du få tips om hur man kommer igång med det
Om du klickar på ikonen längst ner i mitt inlägg/andras -som har albumikon -kan du se våra album
Jag har ett Vinterträdgårdsalbum med lite bilder av mina citrusar

God jul
Hälsar K i norr