zynk
Hallå!

Jag har just skickat in beställning av fröer till STA. Vet ju inte hur många av dem jag verkligen får men kan inte vänta med planeringen... rolleyes.gif
Nån som vet hur dessa skall sås? Vilka behöver kyla?
Anemone leveillei
Aquilegia glandulosa
Calamagrostis x acutiflora (tuvrör)
Cistus laurifolius (okänd skönhet - vet ni mer om den kan ni väl dela med er? Kanske bara är nåt för verklga proffs? )
Tolvgudablomma (D. Media)
Geranium endressi, G macrorrhizum, G phaeum
Lewisia "Little plum"
Platycodon grandiflorus "Mariesii"
Primula beesiana, P Psotford White"
Trillium grandiflorum

Är så spänd av förväntan - det är första året jag är med i trädgårdsamatörerna. Nån annan som har beställt och i så fall vad? Vet nån när fröerna kommer?
Helen i Piteå Zon 5
Fröna brukar komma i slutet av jan. och efter att alla har fått första omgången frön kan man efterbeställa hur mycket man vill biggrin.gif
Angående din fråga över vilka som ska kylas så skulle jag kyla:
Anemone leveillei
Aquilegia glandulosa
Cistus laurifolius
Tolvgudablomman
Geranium
Lewisia
primula beesiana...kan gro även inne, men om inte, ut
Trillium grandiflorum

Tuvrör gror med innesådd feb/mars
Platycodon gror inne
kerstin z5-6
och trillium är ofta på "färska frölistor" , många gamlingar i frösådd säger att de är erkänt svåra om de torkat -så gror de inte så bra , beror det inte på dej smile.gif

De bör alltså sås direkt från att de är mogna , bäst är att känna nån med en rejäl rugge ....eller köpa tex via verberge
zynk
Helen: Jaha va bra att man kan efterbeställa - det trodde jag inte.
Kerstin: Tack för att du berättar för mig att det inte är mitt fel om jag misslyckas tongue.gif . Jag chansar o räknar inte med att allt gror. Det får bli en överraskning. Får skaffa mig en "trilliumkompis" laugh.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon