Ani
Tro mig, innerst inne så vill jag få undan jul och nyår snabbare än ögat hinner blinka så jag kan fortsätta med min trädgårdsplanering. Är jag hemsk? Ja, usch på mig....*skäms* Men igen snö har vi hemma och jag undrar om inte det är så att vintern inte kommer? Kanske jag kan börja med att så lite frö tidigare?..*kliar i fingrarna..smile.gif
ÄR det BARA JAG som TÄNKER SÅ?..smile.gif

Men, vilket som. Jag vill önska er alla
en fin jul utan stress eller hysteri.
Margareth

stina
Nej, inte är du ensam! Längtar efter våren så jag håller på och krevera! tongue.gif Nu kan det lika gärna vara med snö och kyla tycker jag! rolleyes.gif
Ophelia
Men egentligen är julen eller vintern ganska bra för den ger tid för planering och reflektion (om man inte hoppar in i julhysterin ochan kopplar av och tar det lugnt). Ta tillvara på tiden och surfa runt, läs massa böcker om trädgård och annat roligt biggrin.gif
Ani
Skönt att höra att jag inte var helt ensam i mina tankar. Det enda hysterin jag hade var när impecta;s katalog kom häromdagen....uuuh, jag har beställt min julklapp som bör räcka många år framöver i fråga om växkraft..smile.gif

Annars tar jag det världsligt lugnt i år. Som sjuk orkar jag inte riktigt med varken stress eller för mycket spring. MEN trädgård; DET orkar jag..smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon