Gillan
Jag trodde ju att jag var rolig när jag svarade på frågan..om....vart jag skulle ha överskridigt min kredit ( nr. 18 ). Ooom, jag hade gjort det, hade jag gort det på nån plantskola. Som jag senare redigerade, sa jag att jag inget kreditkort har, eller har haft, och förmodligen aldrig komer att få.
Jag har heller aldrg haft ett betalkort.

Efter dagen idag, får jag nog lov att omvärdera mina ståndpunkter vad det gäller kort! I alla fall betalkort hade det inte varit så dumt att haft idag unsure.gif

Jag har varit vid tre olika " minutenapparater, som alla tre tydligt talat om att " maskinen är inte tillgänglig" , ...." Välkomen åter " !

Själv hade jag turen att ha en kärlek med " tjock " plånbok med mig, men vad hade hänt om jag befunnit mig i samma situation som många andra?
.........Som inte har en kärlek med " tjock " plånbok?
Magdis
Ja det är faktiskt väldigt praktiskt med betalkort. När man är ute och handlar kläder till barnen t.ex så är det svårt att veta hur mycket pengar man måste ta ut. Jag älskar mitt VISA-kort. rolleyes.gif
renate
Klara mig inte utan mitt betalkort.Har inte ofta kontanter på mig.
Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 22:58)
Ja det är faktiskt väldigt praktiskt med betalkort. När man är ute och handlar kläder till barnen t.ex så är det svårt att veta hur mycket pengar man måste ta ut. Jag älskar mitt VISA-kort.  :rolleyes:

Det går mig emot, men jag inser ändå att just " betalkort ", får jag nog lära mig att leva med. Och tryggare lär jag ju bli wub.gif
Piccante
CITAT (Evgeni @ 22-12-2006, 22:51)
Efter dagen idag, får jag nog lov att omvärdera mina ståndpunkter vad det gäller kort! I alla fall betalkort hade det inte varit så dumt att haft idag unsure.gif

Känner igen det laugh.gif Jag var urkonservativ förut och hade bara ett bankkort med uttagsfunktion men inte betalfunktion. Tyckte att det talades så mkt om kontokortsbedrägerier hela tiden så jag tänkte - vad ska jag ha betalkort för? ohmy.gif

Men så hamnar man i de där situationerna att bankomaten strejkar eller man räknar fel i affären och köper för mkt och får stå och räkna ihop alla enkronor och femtioöringar man har i plånboken för att det ska gå ihop.

Nu är jag notorisk kortbetalare, har nästan aldrig kontanter på mig laugh.gif
Anma
Ja det är kanonbra med betalkort, så länge man är försiktig så att man inte blir "skimnad". Om Skimning i UNT idag.
Jag använder bara betalkort, har inte ens plånbok längre, bara en ask för korten. Så om butiken inte tar kort blir det inget köpt av mig. Fast numer är det sällsynt att de inte tar kort. Men har inga kreditkort så mitt svar i "lär känna varandra" var rent hypotetisk, jag ville t.o.m att någon annan skulle få räkingen... biggrin.gif

Det finns dom som tycker att man inte har koll på hur mycket man gör av med och hur mycket pengar man har om man använder kort. Jag brukar gå in på internetbanken och kolla när jag handlat för att vara säker på hur mycket det finns. Det brukar finnas ungefär så mycket jag trott. Nu har jag dessutom börjat med att ha pengarna på sparkontot med ränta och för över pengar när jag behöver till betalkontot. Någon extra krona ränta blir det på det viset. smile.gif
askar
Vi var bägge väldigt anti när det gällde Internetbank och Visakort...
men som tur var så lyckades barnen övertala oss
och nu kan jag för mitt liv inte förstå varför vi inte tog det tidigare.

Känns sååå bra att säga... på summan... när man ska betala i kassan.
Jag tänker som så ... att rånrisken minskar i takt med att vi betalar med kort
och det har också många i kassapersonalen haft samma åsikt i.
Inga från Närke
Jag använder också betalkort utan Visa. På mitt är det ingen kredit för det vill jag inte ha därför att risken då om man faller för det handlar även på kredit.
Har även KF-kort och ICA-kort som jag varje månad sätter in matpengar på så vet man att det finns pengar till mat i alla fall. Räknar ut ungefär vad vi behöver varje månad och har sedan autogiro till varje kort. Tycker det är toppen.
Sedan tänker jag på alla kassor m.m. Tänk om alla betalade med kort så fanns det ju inget i kassan som hägrade för t.e.x. rånare m.m.
Gillan
Lite kul att jag inte varit ensam om att varit " motvals" laugh.gif

efter " mellandagarna " får jag nog lov att skaffa mig ett betalkort. tongue.gif laugh.gif
faith
Jag tycker betalkort är toppenbra! smile.gif
Däremot har jag ingen kredit på kortet, jag vill inte handla för pengar jag inte har.
LadyG
CITAT (faith @ 23-12-2006, 00:30)
Jag tycker betalkort är toppenbra! smile.gif
Däremot har jag ingen kredit på kortet, jag vill inte handla för pengar jag inte har.

Håller med dig fullständigt - har också betalkort men vägrar skaffa mig kredit.
pejori
samma här laugh.gif
betalkort utan kredit wub.gif wub.gif
finns inget bättre, en hundring max, i plånboken,resten på kortet smile.gif smile.gif
AnitaO
Betalkort är toppen. Usch så jobbigt och alltid behöva kolla om man har kontanter.
Om man går på ICA Maxi och storhandlar t.ex.
Hur tusan ska man veta i förväg hur mycket man ska handla för?

Jag har ett Eurocard som jag betalar ALLT med.
Kanske bortsett lite småsaker, men i princip allt.
Sen kommer ett inbetalningskort i slutet på månaden så är det bara att betala.
Handlar inte på kredit, det är jag inte så förtjust i heller.
Kanske i nödfall om det är nåt särskilt som inträffat och man måste.
evelina
Betalkort med visa utan kredit.Perfekt när man är ute och reser.
Jag har aldrig mycket pengar på kortet ifall men skulle bli av med det, utan om jag behöver mer pengar när jag är ute och handlar överför jag pengar via mobilen.
Det var perfekt när barnen bodde hemma och jag var på landet om dom behövde mera matpengar så förde jag över på det sättet.
pejori
har ett helt vanligt bankkort med visa-funktion wub.gif wub.gif
behövde inte växla några pengar när jag var i Marocko förra julen smile.gif
fungerar internationellt också...banken växlar till gällande valuta, när dom drar från kontot...enkelt och great wub.gif wub.gif
LadyG
Har kopplat kortet till telefonbanken så jag kan ringa och flytta över pengar om jag skulle vilja. Så jag har pengarna på ett konto som inte är koplat till kortet. Sen ringer jag till banken och för över summan jag behöver - klart! Den som stjäl mitt kort får varken kredit eller pengar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon