|
Hur ser dagen ut hos er så här dagen före julafton ?
Jag tror att allt är klart - om jag nu inte glömt något. Men det lär ju visa sig. Jag har slagit in de sista paketen och gjort 2 julgrupper. Den ena ska jag ha med i kväll till en granne där vi ska ha uppestittarkväll.
Just nu regnar det så den riktiga julstämningen har inte infunnit sig. Än finns ju chans på lite snö även om den inte är så stor.
här är det mest mat som ska fixas... går och småplockar och skickar sonen att handla det jag glömt...som mjölken till gröten och grädde sätter i nya ljus inför kvällens mys med lite godis och småplock
Jag står i köket och gör 88 saker på en gång känns det som, förbereder maten inför imorgon samtidigt som jag lagar middag till ikväll.
Senare ikväll ska vi ta in granen och klä den, ställa fram julkrubban och de andra julsakerna....kanske dricka lite saftglögg.
fruberglund
23-12-2006, 17:31
Har precis gjort Mariannebräck i olika tappningar att ge bort i julklapp så det ska slås in i cellofanpapper sen. Sen ska jag byta ljusslingan i granen inne som gått sönder så det finns en hel till julafton, ska även sätta upp julgardiner i köket som jag inte fått upp än och så lite småstädning tills mannens släkt kommer hit och firar jul imorgon Så ikväll blir nog rätt lugnt
Alexander-VG-zon3
23-12-2006, 17:32
jag hade magsmärtor i natt och i dag har jag mest försökt att sova och nu har jag ont i huvudet plus magen och känner mig hängig .
ninnisky
23-12-2006, 17:44
Jag har skinkan i ugnen sedan 4 timmat (125 Grader) lagat middag till mor som kommit på besök för att stanna under julen, handlat det sista lilla och gjort en stor omgång potatissallad. Försökt att komma på några kluriga julrim och snart sjunka ner i soffan fram TVn
Jobbar i 10 timmar...... Men blir ledig imorgon!  (skulle annars ha jobbat)
Ophelia
23-12-2006, 17:50
Jag har varit hos mina föräldrar och hällt upp slånbärslikör på flaskor, gått ut med systers/svågers hund som var där på dagis, fikat och varit med pappa och handlat (på var sitt håll), skjutsat över två tunga paket till föräldrarna (med tolv flaskor vin i vardera). Nu griljerar jag skinkan, ska slå in tre klappar och softa.
Vi åkte in till Linköping och kastade oss in i kaoset på ICA Maxi. Lämnade tillbaka lilla Selma (som vi varit hundvakt åt) till sin matte. Hämtade barnen, och sen åkte vi hem. Nu har vi käkat middag så nu blir det slappa resten av kvällen.
Ligger i soffan, levande ljus, mumsar härligt sliskig choklad och ser lika härligt sliskiga julfilmer på tv. Med andra ord - läget är under full (fjärr)kontroll dan-före-dan.
Inga från Närke
23-12-2006, 18:22
Varit och handlat det sista på förmiddagen. Bakat munkar, kokat skinkan och griljerat den. Smakat av munkarna till en kopp kaffe under eftermiddagen. Sambon har pyntat det sista. Kollat mina mejl om det kommit några julhälsningar och det hade det. Nu ska jag gå till duchen och sedan väntar vi på arbetskompisar som brukar komma dan före dan och hälsa på. GOD JUL TILL ER ALLA FRÅN ETT GRÖNT NÄRKE
Jag har varit och julhandlat en del julmat. stekt 1 kg köttbullar i ugnen, Gjort en liten Jansson som jag ska ta med till dottern imorgon. Smakat av sillen ... den var god en o annnan bit skinka har slunkit ner och jag har tittat på Doobido kul underhållnings program, och .bara myst. Sen blir det uppsittarkväll.
Gossen Ruda
23-12-2006, 18:37
Inte speciellt mycket. Jag har skippat allt julhysteri och den enda julsaken är skinkan som skall kokas i morron. Har tagit en promenad runt området och för övrigt bara slappat. Inga klappar, skönt.
CITAT (flaxss @ 23-12-2006, 17:32) jag hade magsmärtor i natt och i dag har jag mest försökt att sova och nu har jag ont i huvudet plus magen och känner mig hängig . Låter ju inte alls bra det där Ring sjukvårdsupplysningen och prata med dom. Magsmärtorna kan ju tyda på magsår t.ex. och en massa annat också.
Alexander-VG-zon3
23-12-2006, 19:02
CITAT (AnitaGg @ 23-12-2006, 18:40) CITAT (flaxss @ 23-12-2006, 17:32) jag hade magsmärtor i natt och i dag har jag mest försökt att sova och nu har jag ont i huvudet plus magen och känner mig hängig . Låter ju inte alls bra det där Ring sjukvårdsupplysningen och prata med dom. Magsmärtorna kan ju tyda på magsår t.ex. och en massa annat också. har redan medicin för det från doktorn  . så i dag har inte jag gjort nåt mer än tat det lugnt tror jag kommer bli sjuk .
Tja va´man gör/gjort såhär dan före dan  allt, har stressat halvt arslet av mig och vet inte ens om jag kommit ihåg hälften. Julklapparna brukar jag gömma under året när jag köper, sen lagom till midsommar när man letar efter nåt så...- aha, va´det där den va  klapparna jag hittat är inslagna, sex olika sorters godis, maten förberedd och skinkan ska grilljeras senare ikväll.......pust stånk stön En extra go varm kram till dig Flaxss, med en önskan om snabb tillfriskning
CITAT (flaxss @ 23-12-2006, 17:32) jag hade magsmärtor i natt och i dag har jag mest försökt att sova och nu har jag ont i huvudet plus magen och känner mig hängig . Usch...låter inget vidare. Krya på dig. .gif) Här är det lugnt annars. Var ut en sväng tidigare idag och fotograferade Tomtens släde. Sen har vi provsmakat både julkaffet och julteet som jag fått som företagsjulklapp. (det fanns Åre julchoklad, en bok samt en ljuslykta med också) Ska strax griljera skinkan sen ska vi kika på "Ett päron till farsa firar jul"...har sett den många gånger, men tycker den är kul och kultig.
Åsa, mälardalen zon 2
23-12-2006, 19:47
Jag har firat jul hos mormor, hon är nu för gammal för att klara av bilresan till mina föräldrar så vi tog med mat och åt julbord mitt på dagen hos henne istället (min morbror och några av mina kusiner kom dit också) och i morgon blir det ännu mera julmat när det är den riktiga julaftonen.
CITAT (flaxss @ 23-12-2006, 17:32) jag hade magsmärtor i natt och i dag har jag mest försökt att sova och nu har jag ont i huvudet plus magen och känner mig hängig . hoppas verkligen du blir bra tills i morgon.och önskar dej en trevlig jul
zaaritha
23-12-2006, 22:34
Kokat o griljerat skinka, slagit in julklappar o serverat psykologsvägerskan ugnsbakad laxsida m quinoa o blandgrönsaker.
Piccante
23-12-2006, 22:36
Nu ska jag börja slå in julklappar! Lite sent ute men det blev tyvärr så i år igen att affärerna inte hade just det vi hade räknat med att hitta  så det blev lite panikartade inköp idag istället och sedan hjälpte jag och pappa mina farföräldrar med att byta julgardiner och komplettera julmaten. Men i morgon då ska jag äntligen ta det lugnt Flaxss, hoppas du mår bättre i morgon så du kan fira jul med.
Alexander-VG-zon3
23-12-2006, 23:02
tack vad snälla ni är underbara människor det finns . magen är bättre men huvudet värker som bara den från och till . men jag ska någ orka i morgon hoppas det . tusen kramar till er alla god jul och gott nytt år
CITAT (flaxss @ 23-12-2006, 23:02) tack vad snälla ni är underbara människor det finns . magen är bättre men huvudet värker som bara den från och till . men jag ska någ orka i morgon hoppas det . tusen kramar till er alla god jul och gott nytt år hoppas på att du vaknar något sånär pigg i morgon linus vila dej på förmidagen, den är bara tråkig ändå
Ophelia
24-12-2006, 00:57
Klapparna inslagna, skinkan griljerad, musten sjunker i flaskan och här sitter jag mit i natten Jag ska njuta av en skinkmacka till julfrukost
CITAT (flaxss @ 23-12-2006, 23:02) tack vad snälla ni är underbara människor det finns . magen är bättre men huvudet värker som bara den från och till . men jag ska någ orka i morgon hoppas det . tusen kramar till er alla god jul och gott nytt år Hoppas du mår bra i dag Linus när det är julafton. Ta det lugnt och koppla av - tomten kommer jag lovar .....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|