Full version: Grannar
Pjater
Vad ska man göra med högjulda grannar, vi e två grannar som snackat och klagat på musik på natten och mycket tramp....Och grupplarm har varit där ett par ggr, men inte hjälpte det... sad.gif
Kathy
Har ni pratat med de grannar som stör? De kanske inte ens är medvetna om att de hörs?

Om ni gjort det och störningarna ändå fortsätter, så tycker jag att ni ska dokumentera allt som sker samt klockslag och ta sen kontakt med hyresvärden.
kristerh
CITAT (Scrollan @ 25-12-2006, 06:32)
Har ni pratat med de grannar som stör? De kanske inte ens är medvetna om att de hörs?

Om ni gjort det och störningarna ändå fortsätter, så tycker jag att ni ska dokumentera allt som sker samt klockslag och ta sen kontakt med hyresvärden.

Finns ofta en störningsjour man kan ringa, men försök prata med grannarna först
Kathy
CITAT (kristerh @ 27-12-2006, 11:46)
Finns ofta en störningsjour man kan ringa, men försök prata med grannarna först

Ja, om bostadsföretaget har avtal med en störningsjour. Alla har inte det.
e_sedell
"grupplarm har varit där ett par ggr, men inte hjälpte det... sad.gif "

Antar att det är frågan om en typ av störningsjour. Har du pratat med dem och inte det hjälpt så tycker jag du ska vända dig till värden. Värden borde veta om problemet om jouren är inkopplad iofs, men det är alltid bra att prata direkt med värden. Fortsätt att ringa störningsjouren, det borde ju leda till varningar och om det inte blir förbättring så borde det leda till vräkning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon