|
Hej Fick ni något oväntat i julklapp, eller en klapp med extra kärlek eller klappar som ni behövde och som ni önskat er? Av min sambo fick jag bland annat en oväntad klapp som köpts med kärlek. Reflexer! Ciczi edit: Efter att ha läst allas inlägg så måste jag nog berätta att jag fick inte bara reflexer... men det var den klappen med mest kärlek i. Fick även en ny mobiltelefon, lite olika kläder, kokbok, biobiljetter, en ny filekniv och pengar att bruka på semestern som börjar den 28/12.
Biggan_
25-12-2006, 14:54
CITAT (ciczi @ 25-12-2006, 14:50) Hej Fick ni något oväntat i julklapp, eller en klapp med extra kärlek eller klappar som ni behövde och som ni önskat er? Av min sambo fick jag bland annat en oväntad klapp som köpts med kärlek. Reflexer! Ciczi Det var minsann en riktig kärleksgåva! Själv fick jag som brukligt är en almanacka med bilder på barnbarnen
En bra örtbok och en "påklädd" specialutgåva av filmen Grease fick jag
Jag fick en hemstickad tröja och en stor grytvante av svärfars och en bok av min mamma. Av Caroline fick jag o min man en "krukväxt" som hon gjort själv, det går inte att beskriva hur den ser ut så jag kanske borde lägga in en bild istället.
Morgonrock, goda kaffebönor, trisslotter och god choklad
Har ju varit som julafton länge nu med ny kamera och nya vitaror, och i januari kommer soffan vi beställt. Men i går på självaste julafton fick jag av barnen ett jättefint halsband och en Escadaparfym.
Fick en engelsk-svenska lexikon, behövs för jag pluggar Och kläder och annat man behöver.....
kerstin z5-6
25-12-2006, 18:07
Fick bland annat vackra glas, DVD-brännare, flera tomtar till min samling och några böcker.
Jag fick en brödrost som rostar in ett hjärta i brödet, pengar, duschcreme, peelingcreme och mörk choklad.
netaave
25-12-2006, 18:51
Jag fick en kameramobil, Martin Stenmarcks "7-milakliv", tårtspade och tårtgafflar till min bestickserie, en balettgris som ska hänga och ett bokmärke med magneter man lägger om den sida man är.
Bara trevliga klappar fick jag... bl.a fårskinnstofflor som kom väl till pass idag då jag legat febersjuk och sovit med tofflorna på minst 90% av dagen.
Jag ligger också febersjuk och sover med tofflorna på.  Har precis vaknat efter en fyratimmars tupplur... men när man är sjuk behöver man sova. krya på dej askar! Ciczi
CITAT (ciczi @ 25-12-2006, 19:17) Jag ligger också febersjuk och sover med tofflorna på.  Har precis vaknat efter en fyratimmars tupplur... men när man är sjuk behöver man sova. krya på dej askar! Ciczi Krya på dig du också
Björken
25-12-2006, 20:41
Fick bl a en efterlängtad motionscykel, en biljett med middag till lokala nyårsrevyn, en juicepress, tre chokladhjärtan där det stod "Du är guld värd", en tomte att ha ute, flera änglar, en almanacka med bilder på barnbarn, fina annorlunda ljus med stakar till bla ett ljus som tillsammans med staken ser ut som en stor flugsvamp mm mm. Vi är en stor familj så det blir en hel del klappar.
Gossen Ruda
25-12-2006, 21:57
Vi har ju slutat med julklappar inom familjen så där blev det inget vilket kanske kan vara lite tråkigt men det uppvägs av att man slipper stressen och ångesten över att köpa såna till andra. Men av arbetsgivaren fick jag två champagne/vattenglas Slowfox från Orrefors. Vet inte om alla telianer fick samma men det blev nog en stororder. För en gång skull en användbar present även om jag inte dricker alkohol. Fin klang i glasen men lite olika tonhöjd så jag kan spela lite lätt på dom.
Du får spela på dem lite istället
Jag fick ju norska skogkatten Gustav av min sambo:  Lite i förskott förstås men min favvojulklapp i alla fall! Mvh Fenja
*Stintan*
25-12-2006, 22:15
Jag fick en ny dator av världens gulligaste döttrar
Snöflinga
25-12-2006, 22:23
Å'jag fick ett jättestort paket, innehållandes ett nytt duntäcke med kudde, påslakanset, en önskebok och en chokladkartong  Sov som en prinsessa i natt med magen full av choklad och huvudet fullt av äventyrliga drömmar
Eva i Skåne
25-12-2006, 22:27
Från jobb brukar vi få två biobiljetter. Det har väl varit helt okej, inte jättekul, men alla kan väl använda dom eller ge vidare till barn eller bekanta. I år var det dock inga biobiljetter utan alla fick var sin cykelhjälm  Det var INTE uppskattat. De som cyklar och tycker hjälm är okej har redan skaffat sig hjälm för länge sen och väldigt många cyklar faktiskt inte Inte lätt att tillfredsställa alla när det handlar om några tusen personer, men som någon sa - nästa år får vi kanske var sin cykel
Whiskuchi
25-12-2006, 22:29
Jag fick bland annat en kameraväska med plats för både kamera, extra objektiv och blixt - den behövdes!  Och så fick jag ett par böcker, en dvd-film, lite pengar och godis
Piccante
25-12-2006, 22:40
För en gångs skull så fick jag faktiskt så lite som jag önskade mig  . Jag tycker att det har gått lite inflation i julklappar i min släkt och eftersom jag själv är arbetslös  så känns det jobbigt att få julklappar (som man egentligen inte vill ha) för flera hundra när man inte har råd att ge så mkt. Men jag uppskattade de få praktiska sakerna jag fick och så fick jag två romaner att läsa oxå. Jag tar hellre en bra bok som jag kan läsa med nöje än att få femtielfte husgerådet som jag inte behöver.
Monarda
25-12-2006, 22:58
Fick Beatles 'The White Album' på CD av sonen. Märkligt att alla texterna sitter kvar i minnet efter snart 40 år!
malin72
25-12-2006, 23:44
en ny el tandborste, prestent kort på både Lindex,hennes och cubus och sen påslakan, triss lott(ingen vinst) sambon fick 1 kg kola från jobbet så det fick jag med
CITAT (Eva i Skåne @ 25-12-2006, 22:27) Från jobb brukar vi få två biobiljetter. Det har väl varit helt okej, inte jättekul, men alla kan väl använda dom eller ge vidare till barn eller bekanta. I år var det dock inga biobiljetter utan alla fick var sin cykelhjälm  Det var INTE uppskattat. De som cyklar och tycker hjälm är okej har redan skaffat sig hjälm för länge sen och väldigt många cyklar faktiskt inte Inte lätt att tillfredsställa alla när det handlar om några tusen personer, men som någon sa - nästa år får vi kanske var sin cykel  Håller med om att det inte var en särskilt väl vald julklapp till så många personer. Bättre då att hålla sig till chokladasken, delikatesskorgen eller nåt sånt. Det passar ju i alla fall majoriteten.
Whiskuchi
26-12-2006, 09:02
CITAT (Leia @ 26-12-2006, 08:58) Haha, det var vad jag också läste när jag skummade igenom tråden
CITAT (Whiskuchi @ 26-12-2006, 09:02) CITAT (Leia @ 26-12-2006, 08:58) Haha, det var vad jag också läste när jag skummade igenom tråden  Skönt att höra att det inte bara är jag då.....
Ophelia
26-12-2006, 09:54
Jag fick lite roliga saker till köket (pepparkvarnar, ballongvisp och press) samt skålar, en kastrull med insats, rödvinsglas, cocktaliglas, fotbad, och en massa pengar (ska köpa en plasma/LCD-TV och en DVD).
Tyckte det var roligare att ge bort (gav bort 24 flaskor rött och vitt vin till föräldrarna som jag valt själv) massagemojäng med infravärme och massage till svåger samt smycken och omvårdnadsprylar till min syster.
Jag fick hur mycket som hälst... men så är vi också en släkt som älskar att få ge bort klappar till varandra. Jag har fått betalt mina medlemskap i svenska hoya sällskapet och sydsvenska. En kudde som har som en bricka på sej så man kan sitte med laptoppen i knät. En verktygsbox att ha mina pärlor i. Två böcker, en om stickning och en om att skapa med pärlor. En 4armad ljustake + 4 handstöpta ljus. Massor med fina pärlor att göra smycken av + precentkort på pärlor. En vattenfontän till Frida (alltså katten) En yoga matta + yoga dvd Pengar precentkort på duka och MQ Choklad skålar i lasse åberg serien Lökhackare i tuppervere och sist men absolut inte minst: en cd skiva med en massa bilder från när brorsan och jag var små, den julklappen var verkligen jättekul att få. så här kommer ett par smakprov  Här är jag en stolt storasyster:  Och så två busfrön som blivit lite större:
Fick flera böcker jag gått och suktat efter (jag är såld på Poe t ex och saknade två av hans samlingsverk), skivstångsvikter (som jag använt flera gånger redan, superbra!) men så fick jag också en klapp som nästan rörde mig till tårar, en symaskin (som jag längtat så mycket efter men aldrig vågat köpa). Maken är så snäll att jag inte har ord för det än.
netaave
26-12-2006, 12:25
Glömde skriva det jag fick från jobbet. Förutom den ljuslykta jag skrev om i tråden "Eldsvåda-nästan" fick alla en biljett till nyårsrevyn här i stan med vegetarisk thaimiddag före.
Jag fick oxå jätte fina julklappar. En ergorapido, dammsugaren de gjort så mkt reklam för (kanon när man har långhårig hund) En magic bullet Jätte fina smycken Parfym Tekopp En picknickväska Massa hundsaker, bla lydnads bok (behövs) Sängkläder mm.
Helen i Skåne
27-12-2006, 12:17
Eftersom jag och maken firar helt utan barn i år och har en väääldigt lugn och skön jul så köpte vi nya fräscha "myskläder" till oss och så varsin hemlig bok. Jag fick en jättefin trädgårdsbok av Lotte Möller som heter: Tre mästare, tre trädgårdar. Den handlar om Per Friberg, Gunnar Martinsson och Sven-Ingvar Anderson och deras liv som landskapsarkitekter. Otroligt intressant läsning och många fina trädgårdsbilder.
ullislerum
27-12-2006, 12:28
och jag fick något som jag verkligen önskat mej! Nämligen nya blåbyxor. Alltså inte jeans utan jobbarbyxor från "blåkläder" så dom ska jag gå och ta på mej nu för vi ska tapetsera om! Ajöken! //U
CITAT (yenny @ 26-12-2006, 11:29) så här kommer ett par smakprov  Här är jag en stolt storasyster:  Och så två busfrön som blivit lite större:  Så fina bilder. Jättekul att få juu...
DVD-film. Tärning som man kastar och får förslag på vad man ska ha till middag. (misstänker att mannen är trött på att få svaret "jag vet inte" då han frågar om vad jag vill ha till middag  ) Strumpor. Bilmodell i skala 1:43 av TinTins bil från "TinTin i Kongo", samlarobjekt. Stor, blå linneduk till sommarstugan. Chokladask. Fransk, lufttorkad delikatessalami. Handmålad porslinstallrik med birmamotiv, köpt från Birmasällskapet, deras 30-års jubileumstallrik. LUSH, badskum i fast form. Julkorg med mörk choklad, julte, julkaffe samt julkaka. Blommor. Glaslykta+julkaffe+julte+pocketbok från min chef.
 Jag fick fina teckningar och nytagna fotografier av barnbarnen Det är på pricken precis vad jag önskat mig. Att jag också fick en korsordstidning och en flaska vin är ju bonus och mycket uppskattat. I min lilla släkt ger vi mest barnen klappar, vi vuxna köper vad vi själva vill ha, möjligen med hjälp av en "julklappspengagåva".
Blomstertanten
27-12-2006, 20:39
Min julklapp från yngsta sonen kom i dag (bilden tagen med nya digitalkameran som jag inte lärt mej än  Det syns !!! )
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2006, 20:39) Min julklapp från yngsta sonen kom i dag Snygg platt-TV. Hur många tum är skärmen på?
Blomstertanten
27-12-2006, 21:03
CITAT (Scrollan @ 27-12-2006, 21:01) CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2006, 20:39) Min julklapp från yngsta sonen kom i dag Snygg platt-TV. Hur många tum är skärmen på? Ingen platt tv ! Fast det ser ju onekligen ut så på bilden. Det är en "vanlig" tv på 21 tum. Platt-tv hade blivit lite väl dyrt !
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2006, 21:03) CITAT (Scrollan @ 27-12-2006, 21:01) CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2006, 20:39) Min julklapp från yngsta sonen kom i dag Snygg platt-TV. Hur många tum är skärmen på? Ingen platt tv ! Fast det ser ju onekligen ut så på bilden. Det är en "vanlig" tv på 21 tum. Platt-tv hade blivit lite väl dyrt ! Det behöver det inte bli.
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2006, 20:39) Min julklapp från yngsta sonen kom i dag (bilden tagen med nya digitalkameran som jag inte lärt mej än  Det syns !!! )  Oj vad fin julklapp
Summersun
27-12-2006, 21:44
Ja, en massa fina julklappar fick jag Av maken och barnen bla. lykta, morgonrock, ferrero rocher, nattlinne, 1000 bitars konst pussel osv. Sedan av släkt + vänner en massa till hemmet, mycket sådant fick vi också gemensamt med maken. Min favorit julklapp har inte kommit ännu, det är min och makens gemensamma julklapp som vi bestämde att köpa, en ny digitalkamera
Inga från Närke
27-12-2006, 21:45
Jag fick en ny skrivare av sambon där jag kan sätta in kortet från kameran direkt och skriva ut. Skriver även vanligt A4. Från dottern en hemstickad schal, från mågen en DVD-film, från barnbarnen hörlurar till telefonen, från min mamma lite pengar och hembakta bullar och kakor, från svägerskan kakor och finsk julmat, från jobbet värmemuggar i rostfritt 2 st, eftersom sambon jobbar på samma företag så fick han det också så 2 gav vi bort till barnbarnen. Från en leverantör en jättestor påse med godis.
CITAT (Farmor @ 27-12-2006, 17:32)  Jag fick fina teckningar och nytagna fotografier av barnbarnen Det är på pricken precis vad jag önskat mig. Att jag också fick en korsordstidning och en flaska vin är ju bonus och mycket uppskattat. I min lilla släkt ger vi mest barnen klappar, vi vuxna köper vad vi själva vill ha, möjligen med hjälp av en "julklappspengagåva". Fotografier på barnbarn som man inte träffar så ofta... det fick vi också.
Rapchic
28-12-2006, 15:09
dom presenterna jag gillade mest var fem fantomentidningar från 87 (mitt födelseår) av pojkvännen då  dom ser helt ny ut en gi av hans mamma och plast pappa och en kopp för grönt te från min lillasyster
Någon som vill tacka för sina fina julklappar? Skicka den här.
Ophelia
28-12-2006, 21:00
Jag fick ett nytt jobb....missade att ringa upp när de ringde så jag ringde igår. Som en liten julklapp i efterhand Tänk så det kan bli.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|