CITAT (Wetter @ 26-12-2006, 18:33)
CITAT (flaxss @ 26-12-2006, 17:59)
har du en trädgårds utbildning så är det att söka som praktikant eller söka jobb då . för du har väl haft igenom utbildningen praktik
Tja
Jag hade praktik igenom min utbildning men dom kunde bra erbjuda mig några månader. Jag hade ett jobb som truckförare som jag tog tjänstledigt ifrån när jag pluggade om jag skulle ha det jobbet då var jag tvungen att säga upp mig jag tyckte inte det var värt det. Jag jobbar kvar där en. Jag söker jobb för fult nu om jag skulle få en säsongs anställning någonstans så skulle jag ta den direkt.
Mvh
Danne
Om du har trädgårdsutbildning och om du inte har provat söka jobb hos Svensk Markservice eller HSB gör det, jag vet att de brukar ha stort behov av trädgårdsutbildad arbetskraft och de finns över hela sverige, så de borde även finnas i området runt Jönköping.
(viss del av min tjänst på jobbet är APU placeringar så jag har ganska mycket kontakt med representanterna för trädgårdsbranschen)
Kan lägga till att du tyvärr för alla trädgårdsutbildade tjejer har en fördel i att du är en kille, numera är ju runt 80-90% av eleverna på trädgårdsutbildningarna kvinnor så de få killar som utbildar sig brukar ha lättare att hitta jobb.