Full version: Att köa
anna_rispan
I dag såg jag en kö som lockade till skratt!
Till stadens dansställe som har juldagssdans stod människor på kö för att få de sista biljetterna. Det var inte det som lockade till skratt. Utan det fenomen att kön växte rakt bakåt. Ut på gatan!!!! ohmy.gif Varför tänkte inte den person som kom efter den som stod på kanten av trottoarne på att ställa sig i vinkel liksom, så att kön fortsatte på trottoaren istället. Det är en bred trottoar så de hade fått rum på både bredden o längden!!! Komiskt fast läskigt. Om den som står längt bak tappar balansen o ramlar i vägbanan!!!
Anma
Här har dom stängt av gatan utanför statshotellet för biltrafik, vet inte varför men säkert är det i förebyggande syfte... På vår lugna gata har det gått två lämmeltåg med 30-40 ungomar mot statt... Är det fest så är det! smile.gif
anna_rispan
Ja, det var bra tänkt. Vårat stadshotell hade också juldags disco men det ligger vid en enkelriktad gata där bara hämtande trfaik har ärende så det känns ändå lite tryggare än vid dansresaturangen. Vid dansrestaurangen hade de ställt upp grindar till kvällen så då skulle man in i fållan. Mindre risk för gatutramp då. smile.gif
Floppy
En annan sak som är lite rolig med köer ...
jag jobbade tidigare i garderoben på en pub och hade ytterdörren precis brevid mig...

Man kunde höra hur folk vädjade och speciellt flickorna flaxade extra med sina ögonfransar rolleyes.gif och tittade såååå sött på vakterna,
och frågade om de inte kunde få gå före i kön....
för de-skulle-ju-bara...och...min-kompis-är-där-inne...mm...som det så fint brukar heta....

Då brukar vakterna svara...funkar din replik även på kön i kassan på Konsum???...men då blev det tyst... tongue.gif

De är ju för söta.... tongue.gif wub.gif ...
niklaswik
Man vill ju inte ställa sig snett p.g.a. risken att nån kommer från andra hållet och ställer sig och sen kanske kön byggs på ditåt så att ingen ser att man själv står före dom andra... Om ni förstår mitt svammel. smile.gif
anna_rispan
CITAT (niklaswik @ 26-12-2006, 20:58)
Man vill ju inte ställa sig snett p.g.a. risken att nån kommer från andra hållet och ställer sig och sen kanske kön byggs på ditåt så att ingen ser att man själv står före dom andra... Om ni förstår mitt svammel. smile.gif

Jo det är en misstanke man kan ha faktiskt. Men ändå...jag menar när man ställer sig i kö, som de flesta respekterar ändå, så ställer man sig ju bakom en rygg. Inte mittemot någon! Svårt att låtsas som ingenting om man hamnar mittemot någons ansikte. rolleyes.gif
Det var en bild i dagens tidning, kön hade växt ytterligare och av någon anledning hade de tagit förnuftet till fånga o sväng upp på trottoaren. Som sambon sa: de kankse förstod att det skulle se fånigt ut om kön gick över gatan o upp på andra sidans trottoar! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon