Full version: Beskärning
Wetter
Hej!

Hoppas att ni har haft en bra jul.
Jag undra hur man kan komma i kontakt med en beskärare?
Hur vet jag att personen i fråga inte är en skojare?
Vad är rimligt att betala?
AndreasBlomquist
Cilla här på forumet är ju en bra beskärare och garanterat ingen skojare!

Hon kommer säkert svara här sedan, annars är det bara leta upp hennes namn någonstans här i denna avdelningen så kan du ju skicka ett PM till henne.
Åsa, mälardalen zon 2
Vad man betalar beror en del på hur stora träden är.

Försökte kolla in RST:s hemsida över deras trädbeskärare som har grönt kort i fruktträdsbeskärning men hittade ingen som var bosatt i Jönköping. Du har inte funderat på att gå en kurs själv? Det startar en kurs som ger grönt kort i beskärning i mars. Kostar visserligen 10 000kr men det kan man ju tjäna igen genom att erbjuda sina tjänster till grannarna.

http://www.tradgard.org/beskarning/beskarningskurs.htm
fruberglund
Cilla beskär väl bara i Stockholm med omnejd har jag för mig men om vi samlar ihop några här nere (såg att Wetter också bor i Jönköping) så kanske hon kan komma ner och ta ett röj laugh.gif rolleyes.gif

Jag har ett par namn på några från trädgårdsföreningar som utbildat sig men har inte listan här för tillfället, ska försöka komma ihåg att leta fram den och skriva här men om jag glömmer det så får du pm:a mig Wetter och påminna mig om det smile.gif
fruberglund
www.tradgard.org

Det var nog där jag sett en av dem, hon bor i Huskvarna och det är ju inte långt ifrån.

Den andra ska jag försöka hitta på som sagt.
Wetter
Tack och bock

Danne
fruberglund
Här kommer en länk till en som beskär i Jönköping, finns på listan under Småland

http://www.svepom.com/pomologi_beskarning_expertis.php
Wetter
Hej!!

Jag tackar för det fruberglund.

M v h Danne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon