AndreasBlomquist
Hur vanligt är det egentligen? Vi var på julafton tillsammans med övriga familjen och släkten. Bland alla där fanns det även en hund, Ergo, som är en superfin Dobermann. Gissa min förvåning när hunden börjar käka frukt, äpple, banan och sedan även en klyfta apelsin.
AnitaO
Det är relativt vanligt att hundar äter både grönsaker och frukt faktiskt.
Jag har haft hundar som har haft "självplockning" av vinbär och hallon i trädgården. biggrin.gif

Fast apelsin är nog inte särskilt vanligt.
Det är ju ganska surt, och det gillar normalt sett inte hundar.
Leia
Min Dino äter frukt och grönsaker. (Utom kokt potatis)
Äpplen är han helt GALEN i, tror nästan att han skulle välja det framför vilket godis som helst... smile.gif wub.gif
*Stintan*
Min Freja äter frukt o grönsaker med stor förtjusning, även apelsiner biggrin.gif wub.gif
AndreasBlomquist
Där ser man! Jag som inte har hund blev ju i alla fall förvånad. Såg mer hur han slukade en stor rå köttbit framför mig!
Ophelia
Har haft hund som plockat blåbär i skogen med oss. En annan som roade sig med att länsa björnbärssnåren lite fint smile.gif
Irene_L
Min hund gillar att smaka olika frukter. Tar jag en banan och han hör när jag börjar ta bort skalet kommer han som ett skott. Han gillar också mandariner och vindruvor. Han plockar själv krusbär och svarta vinbär direkt från buskarna.
rolleyes.gif
mvh
Irene
Elanah
Min hund älskar oxå frukt. Han e så söt när han äter apelsiner, han skakar huvudet hela tiden men ner ska dom. tongue.gif
Anki på Öland
Har också ett gäng hundar som älskar allt vad frukt och grönt heter - utom möjligen rabarber.... Hade för länge sedan en vit pudel som älskade att lägga sig i blåbärsriset och glufsa i säg blåbär - gissa om hon fick fin färg på pälsen.... wub.gif
Anki
Margith
Vår första hund åt hjortron. Helst skulle vi plocka dem åt honom, men gjorde vi inte det, så "plockade" han själv laugh.gif
Andra hunden var helt galen i blodapelsiner tongue.gif
Whiskuchi
Verkar som om blåbär är en favorit hos många hundar, när jag var liten hade vi en gul labrador som även han brukade lägga sig mitt i blåbärsriset och plocka. Blåbärsfläckar på hund = svårt att få bort. Dessutom fick han chow-chow-tunga (alltså en helt blå tunga) laugh.gif
Ewa L
Blåbär hade jag tur med. Dvs Mehlie var ju redan kolsvart så det syntes inte.

Jag bjuder gärna Lucas (7 månader) på frukt. Även clementiner. Gott!!
Kakaduan
Min Borzoi åt helst banan. En annan favorit var majskolv - kornen men ännu mer själva kolven som kornen satt på. Den är ju som betong och han blev rätt konstig i magen upptäckte jag första gången. Det avskräckte dock inte från fortsatt ätande. Jag begränsade dock mängden.

Kakaduan
Ciczi
Eddie äter rätt mycket av frukt och grönt han med. Råkade tappa en vindruva på golvet en gång och då var han ju där snabbt som ögat. Men äta den skulle han inte, nej då. Den var ju perfekt som boll.... wacko.gif blink.gif Som jag fick slita för att ta den i från honom. Det gick men det satt långt inne...

Rädisor och jordgubbar samt citrus slinker inte ner i den jyckens mage annars är han synnerligen inte kräsen.

Ciczi
mulle
Coffee äter också frukt och jordgubbar!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon