Full version: Internetbutik?
anna_rispan
Är det någon här som handlat av dessa? Jag fick upp den när jag sökte efter Hjärtreva. (Jag fick sticklingar av en odlait, men jag skötte sticklingarna fel så de har så sakteliga dött bort en och en, men vill fortfarande ha växten som verkar grön o frodig i normala fall)

http://www.etnobotanik.se/
e_sedell
Jag har inte handlat av dem men jag kollade lite på sidan.

Dock reagerade jag på bilden till nattens drottning.

Selenicereus grandiflorus
Nattens drottning
http://www.etnobotanik.se/images/item/135.jpg

Bilden ser inte ut att stämma.

Därför skulle jag va försiktig när jag handlade från dem. Hur kvalitén är vet man inte men om man får rätt saker...
anna_rispan
Okej, det hade nog inte jag sett o reagerat på för jag vet inte hur en nattensdrottning ser ut.

Då kanske jag skippar den sidan.

Jag väntar till våren o letar sticklingar igen helt enkelt. smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Nej det var ju ingen nattens drottning som de visar på bilden.

Men det som får mig att undvika beställning är bristen på information om företaget jag hittar inget namn på vem som driver firman, adressen och telefonnummer, man kan enbart ta kontakt med firman via e-post i formuläret som dyker upp när man klickar på kontakt. Namn på den som äger företaget samt adress och telefonnummer bör man kunna hitta på hemsidan sidan ifall det är en seriös firma.
AndreasBlomquist
Jag är benägen att hålla med Åsa. Det framgår inga köpvillkor eller information om företaget. Enda kontaktmöjligheten med företaget är ett formulär.
Lars-Olof Arvids
Anna, jag skickar gärna några sticklingar av hjärtreva till våren om du vill!

Olle
anna_rispan
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 27-12-2006, 15:52)
Anna, jag skickar gärna några sticklingar av hjärtreva till våren om du vill!

Olle

Gud va snällt!!! smile.gif Hoppas att jag har nåt nytt jag kan byta med då då. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon