Henrik_
Tack alla som svarade på mitt tidigare inlägg om rabatt kanter!
Nu en annan fundering!
Vi ska köpa hur till våren med en tomt på ca 1100kvm.
Jag sitter nu och funderar på att köpa en batteri driven gräsklippare. är det någon som har erfarenhet av sånna och kan rekommendera någon?
Eftersom tomten är så pass stor antar jag att jag behöver två batterier för att klara hela på en gång?
Finns det självgående eller drar det för mycket på batteriet?
Ewa L
Jag köpte en Flymo sommaren 2000, dvs samtidigt med huset. ~1000 m2.

Första sommaren var det inga problem men de uppstod därefter. Två gånger inne på service sommaren 2001, därefter smalt delar etc.

På service-verkstaden (eg. mer än en) påpekade de flera gånger att den inte var lämplig för så pass stor gräsmatta.

Det var mina synpunkter.
Åsa E
Och jag köpte en av märket Partner till 1200 m2 tomt. Ja, det gick väl hyfsat några år. På slutet gick det inte att klippa hela gräsmattan på en laddning, och att köpa nytt batteri skulle kosta närmare 1000 kr tror jag. Så nu kör vi med en relativt tystgående bensinklippare och använder den gröna alkylatbensinen. Mycket bättre!
Henrik_
Okej, tack för era svar!
Det låter som att jag får köra på Åsas linje...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon