Nu kommer det att låta som teknisk mumbojumbo, men...
Windows XP är ett 32-bitars operativsystem, därav förkortningen Win32. Det är operativsystemets klumpiga sätt att säga att "det här programmet är inte något program som fungerar på 32-bitars Windows". Eftersom spelet är ett program som ska fungera med Windows XP tror jag att något har hänt under installationen så att filen, i brist på bättre beskrivning, är trasig. När operativsystemet ska köra filen vet den inte vad det är för sorts fil eftersom den är trasig men en sak är operativsystemet helt på det klara med: det är inte "ett giltigt win32 program". Därför skulle jag göra följande:
1. Avinstallera spelet som inte fungerar, stara om datorn och försöka med att installera det en gång till.
2. Om inte det hjälper skulle jag dubbelklicka på "den här datorn", sedan högerklicka på den hårddisken som spelet installerades på, till exempel C: eller vilken partition det nu kan vara. När jag högerklickat på hårddisken, väljer jag Egenskaper, klickar på fliken Verktyg och sedan på knappen Kontrollera nu i rutan Felkontroll. Markera bägge rutorna "Reparera fel i filsystemet automatiskt" och sök efter skadade sektorer..." och klicka på Starta. Sedan är det bara att följa anvisningarna så kommer datorn att göra en kontroll av hårddisken och om det skulle vara några skadade sektorer kommer datorn att markera dem så att de inte används i fortsättningen.
Det kan vara så att spelet inte fungerar för att en del av filen som inte går att köra har kopierats in på hårddisken där det är ett litet fel på hårddisken och det gör att filen blir trasig.
Har jag bara trasslat till det eller hänger du med i svängarna?