Full version: är detta eucalyptos?
malin72
fick ju en massa fröer men visst är väl detta en eucalyptos kapsel med frön utanför unsure.gif wub.gif
Boxer
Så här ser de här fröna ut och denna bilden eller denna eller denna kanske kan hjälpa. smile.gif
malin72
CITAT (Boxer @ 30-12-2006, 18:18)
Så här ser de här fröna ut och denna bilden eller denna eller denna kanske kan hjälpa. smile.gif

ok tack för svaret...det måste nästan vara den...för näsan började rinna när jag tog ut fröna laugh.gif laugh.gif dom doftade ganska starkt wub.gif

vi får se vad som kommer upp om det gör det

kan säga att jag har Massor av frön om någon vill ha bara att skrika till laugh.gif laugh.gif
e_sedell
Får man fråga vart du fick tag en hel kapsel? Har du, eller någon vän, vart ute och rest?
malin72
CITAT (e_sedell @ 30-12-2006, 21:38)
Får man fråga vart du fick tag en hel kapsel? Har du, eller någon vän, vart ute och rest?

min svärfar kom hem från Uruguay och hade med sig frön
han vet att han inte ska ta växter som är utrotningshotade, det har varit på tal förut men dom har bara tagit frön från sin egen tomt
e_sedell
Trevligt =)

Viste inte ens att den är utrodningshotad, så jag ska inte skälla på dig mailn tongue.gif
malin72
CITAT (e_sedell @ 30-12-2006, 23:45)
Trevligt =)

Viste inte ens att den är utrodningshotad, så jag ska inte skälla på dig mailn  :P

nej nu missförstog du mig, den är inte det....jag menar att han INTE får ta hem sånna hit som är...
förut pratades det om vilka sätt man skulle gå till väga för att få ta med sig frön hem...och det kollades upp

smile.gif men det kan bli lite prat när man har frön från andra länder
e_sedell
Aha okej då är jag med =)
Margith
Jag vidarebefordrade din bild till god vän som bor i Australien.

Det finns flera hundra olika eucalyptus och frökapslarna ser lite olika ut, men hon säger att visst är det eucalyptus.
malin72
CITAT (Margith @ 31-12-2006, 12:49)
Jag vidarebefordrade din bild till god vän som bor i Australien.

Det finns flera hundra olika eucalyptus och frökapslarna ser lite olika ut, men hon säger att visst är det eucalyptus.

åh tack vad snällt och roligt att höra smile.gif då får vi se vad det blir av dom då
då var det väl därför förkylningen bröt ut idag då... laugh.gif laugh.gif egen mirakel kur för snuvan tongue.gif
ztinger
Skulle man kunna få tigga några frön av dig om du har många Malin? Jag kan skicka ett färdig-frankerat kuvert till dig.
malin72
CITAT (ztinger @ 01-01-2007, 18:40)
Skulle man kunna få tigga några frön av dig om du har många Malin? Jag kan skicka ett färdig-frankerat kuvert till dig.

självklart det är bara att pma
smile.gif smile.gif
ztinger
CITAT (malin72 @ 01-01-2007, 19:22)
CITAT (ztinger @ 01-01-2007, 18:40)

självklart det är bara att pma
smile.gif smile.gif

Tack vad snällt wub.gif Men det är bättre om du pm:ar mig så kan jag skicka ett färdig-frankerat kuvert till dig. Det ska ju inte kosta dig att ge bort något. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon