Full version: JAg blir inte klok
Ullet
Jag blir helt enkelt inte klok på hur jag ska bära mig åt därinne. Jag vet vad jag vill ha, skrev in mitt namn o adress, sedan skickade jag beställning o inte har jag fått ngn bekräftelse alls? En del fröer var "short" men vad betyder det? Att dom har få av dom eller att dom är slut eller vad? JAg vet inte hur jag ska betala, ingenting... Ändå tycks jag vara någorlunda slängd i engelska språket, men jag är helt lost. Kan någon hjälpa en stackare?
Bodenblomman
Jag kan inte hjälpa dej men det känns skönt att det inte bara är jag som känner mej "lost" på deras hemsida.

/ Susanne
Margith
Neeej!
Så här får ni ju inte skriva sad.gif
Jag har aldrig beställt från Jelitto (så jag kan inte hjälpa dig Ullet sad.gif ) men i år har vi gått ihop några stycken för en beställning och JAG har lovat att fixa den blink.gif
Jag som är helt värdelös på datorer och kunskaperna i tyska är obefintliga, engelskan är väl något bättre blink.gif Hjälp, vad har jag lovat egentligen? wacko.gif
Ullet
Skönt, Bodenblomman, för jag trodde jag var helt borta ur leken där, för "alla" pratar om Jelitto o jag fattar ingenting. Trodde det var skitaenkelt men det var det ju inte då nej. blink.gif MArgith, ja, vet inte vad jag ska säga men jag har heller ingen aning om vad du har gått med på. laugh.gif biggrin.gif Hoppas du klarar dej bättre än vad jag gjort, klurar du ut det kan du väl höra av dej? smile.gif
Margith
En av de som ska vara med på beställningen är bortrest, men så fort hon kommer hem, hoppas jag kunna få ihop en slutgiltig beställningslista. Då ska jag prova att beställa biggrin.gif
Jag lovar, klurar jag ut hur man ska göra, så återkommer jag laugh.gif

(Håll tummarna!)

Margith
Bodenblomman
CITAT (Margith @ 30-12-2006, 13:12)
Neeej!
Så här får ni ju inte skriva  sad.gif
Jag har aldrig beställt från Jelitto (så jag kan inte hjälpa dig Ullet  sad.gif ) men i år har vi gått ihop några stycken för en beställning och JAG har lovat att fixa den  blink.gif
Jag som är helt värdelös på datorer och kunskaperna i tyska är obefintliga, engelskan är väl något bättre  blink.gif Hjälp, vad har jag lovat egentligen?  wacko.gif

Vi ska inte skrämma upp dej jag tror att det finns många kunniga inom Jellito- branschen på detta forum. Lycka till!

/ Susanne
Alba
Så duktiga ni är då.
Ni har ju kommit långt.
Skönt att höra att man inte är alldeles borta - men nästan.

Jag skulle beställa katalogen och fattade inte ens hur man skulle beställa den på hemsidan.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Gåsis
Ska du hänga ut mig offentligt för att jag är sen laugh.gif Kanske kommer min beställning precis efter vinet imorgon, eller efter skålen....den som inte kan läsa tyska då har nog inte firat nyår riktigt tongue.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Hållåååååååååååååå
Nu alla damerna lugnar sig ner va ? smile.gifsmile.gifsmile.gif

Sätt att göra det på :
Du skriver ett Vanligt mail -till adressen info@jelitto.com
I detta mail infogar du tex ditt exelblad -eller skriver helt enkelt av din best lista
De blir INTE glada om du "hoppar " ta det i bokstavsordning enligt katalogen -precis som det är i den medföljande listan man sänder på posten
Allt ska vara med dvs AB 300 1 P. ABELMOSCHUS Pacific-Serie(s) moschatus 'Pacific Light Pink' euro 5,00 total 5,00-
Går utmärkt o du får mailsvar om du ber om bekräftelse
visakort gäller för nya kunder vid nät eller mailbeställningar

2.

Du använder varukorgen på nätet
klicka på korgen vid vald växt ,varje gång du vill ha just den sorten
fyll i om du önskar portion P+ antal P, eller gram ..antagligen portion eftersom de är jättestor )
Kolla med jämna mellanrum genom att klicka på korgen så ser du vad du lagt i o vad det kostar
samma där visakort

sk snabbordern med lösenord har trasslat i alla tider så den använder inte jag smile.gif

Lungat några franska nerver nu hoppas jag . eller är det något jag missförstått ??
Mailadressen ovan kan användas för bekräftelse av alla typer av beställningar mail -de svarar INTE automatiskt på beställningar
leveranstiden kan du ju bestämma själv 2-4vca vanligtvis
blink.gif wacko.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bodenblomman
Tack för det Kerstin!

/ Susanne
Margith
Jag lovade ju att återkomma när jag har beställt , men jag måste säga att jag inte riktigt förstår vad som är problemet.

Det var väl inge svårt biggrin.gif

Jag använde Kerstins variant nr 2. Det enda som var lite lurigt var att när du handlat färdigt, skulle du trycka på knappen med varukorgen nästan högst upp på sidan.
Då får du upp sidorna där du ska fylla i namn och kortnummer osv.

Bekräftelsen på ordern kom upp direkt på skärmen och frågetecknet betyder att de har lite frö kvar av den sorten och den kan alltså hinna ta slut innan de packar dit paket.
Anki V
CITAT (Margith @ 04-01-2007, 09:57)
Det var väl inge svårt  :D

Det visste jag väl...... wub.gif

Att du skulle fixa det här "lätt som en plätt"
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Nu är vi alltså i väntans tider wub.gif

/Anki
kerstin z5-6
Eftersom jag vet att Ullet var på väg till Paris -tror jag det var franska nerver bara smile.gifsmile.gifsmile.gif
Hoppas ni får era frö snart
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon