Kathy
Kollegorna som alltid kommer sent och som alltid levererar dåliga förklaringar irriterar och provocerar. De finns på alla arbetsplatser och blir lätt en källa till problem.

Länk.

Här har amerikanska chefer listat de tio mest fantasifulla undanflykterna de fått höra.

1. Jag drömde att jag fick sparken, så jag brydde mig inte om att gå upp.

2. Jag blev tvungen att ta min katt till tandläkaren.

3. Jag var på väg till kontoret i pyjamas och blev tvungen att åka hem och byta när jag kom på det.

4. Jag såg att du inte var på kontoret så jag gick iväg för att leta efter dig.

5. Jag kunde inte hitta en bra slips, så jag fick vänta tills butikerna öppnade för att kunna köpa mig en.

6. Vår son spolade ner vår iller i toaletten, så jag blev tvungen fiska efter den.

7. Jag körde över en get.

8. Jag stannade för att köpa en smörgås, men butiken hade blivit rånad och polisen krävde att alla stannade kvar för att höras.

9. Ett bi flög in i örat på mig då jag satt och körde så jag blev tvungen att köra åt sidan.

10. Jag kissade på mig och var tvungen att åka hem och byta.
AnitaO
laugh.gif
En kollega till mig som aldrig kom till jobbet blev uppringd.
Vi blev lite oroliga att det hänt nåt.
Hon svarade glatt i telefonen och när hon fick frågan om varför hon var hemma, så var svaret: "Oj, jag trodde jag var ledig"

Vi hade alltså vanliga kontorstider 8-16.30 så det var ju inte precis så att man kunde "blanda ihop" ett schema typ.
yenny
CITAT (AnitaGg @ 31-12-2006, 12:58)
laugh.gif
En kollega till mig som aldrig kom till jobbet blev uppringd.
Vi blev lite oroliga att det hänt nåt.
Hon svarade glatt i telefonen och när hon fick frågan om varför hon var hemma, så var svaret: "Oj, jag trodde jag var ledig"

Vi hade alltså vanliga kontorstider 8-16.30 så det var ju inte precis så att man kunde "blanda ihop" ett schema typ.

Det har hänt på mitt jobb... men så har vi väldigt blandade tider också. Jag har själv bara lyckats med att åka till jobbet då jag var ledig rolleyes.gif laugh.gif
Kathy
På 80-talet jobbade jag inom KF. En kollega till mig kom tre timmar försent och förklarade för chefen att hon hade försovit sig på morgonkvisten eftersom hon hade älskat med sin man hela natten för att han skulle resa utomlands och vara borta i några månader........
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 31-12-2006, 13:03)
På 80-talet jobbade jag inom KF. En kollega till mig kom tre timmar försent och förklarade för chefen att hon hade försovit sig på morgonkvisten eftersom hon hade älskat med sin man hela natten för att han skulle resa utomlands och vara borta i några månader........

biggrin.gif
Lady Hamilton
Jag har "försovit mig" en enda gång laugh.gif Och då när de ringde och frågade -"tänker du inte jobba idag"? Svarade jag snäsigt mad.gif -NEJ! Då hade jag väll redan varit där! Och slängde på luren........
Sedan kollade jag klockan ohmy.gif Och kom på att jag visst skulle jobba wub.gif gissa vem som ringde upp sin arbetsplats och sa med len röst -Jag är på väg.............
malin72
CITAT (Hamilton @ 31-12-2006, 13:08)
Jag har "försovit mig" en enda gång laugh.gif Och då när de ringde och frågade -"tänker du inte jobba idag"? Svarade jag snäsigt mad.gif -NEJ! Då hade jag väll redan varit där! Och slängde på luren........
Sedan kollade jag klockan ohmy.gif Och kom på att jag visst skulle jobba wub.gif gissa vem som ringde upp sin arbetsplats och sa med len röst -Jag är på väg.............

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif snacka om svansen mellan benen tongue.gif tongue.gif
Kathy

laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
AnitaO

Det är då man kan försöka släta ut saker och ting och säga:
"Smile, you're in candid camera" laugh.gif
yenny
laugh.gif laugh.gif laugh.gif den var bra Hamilton biggrin.gif
Betty

laugh.gif laugh.gif Underbart!
Magdis
När klockan ställs om till sommartid kan man ju lyckas komma försent, det gjorde jag när jag jobbade på Danderyds sjukhus. Som tur var gick det bra ändå trots att den andra sköterskan fick vara ensam där ett tag. wub.gif
Alba

biggrin.gif biggrin.gif
Pirum
CITAT (Scrollan @ 31-12-2006, 12:52)
3. Jag var på väg till kontoret i pyjamas och blev tvungen att åka hem och byta när jag kom på det.

Låter inte helt orimligt. Jag har själv dykt upp på jobbet med tröjan bak-och-fram, och inte upptäckt det förrän efter en halvtimme när folk skrattade åt mig. Jag har dessutom försökt komma in genom passergrindarna med mitt bankkort istället för mitt passerkort. (Nä, det lyckades inte, men, det hade varit roligt om det fungerat...)

Undrar ibland om det är så lämpligt att köra bil till jobbet på morgonen egentligen... rolleyes.gif
faith
CITAT (Pirum @ 31-12-2006, 18:14)
Jag har dessutom försökt komma in genom passergrindarna med mitt bankkort istället för mitt passerkort.

Jag försökte göra detsamma med busskortet och vart ganska irriterad över att apparaten krånglade för mig innan jag upptäckte vad jag höll på med. tongue.gif
Anki på Öland
Jobbar på ett gruppboende för utvecklingsstörda och har jobbat där i 18 år. En av tjejerna som jobbat lika länge som mig har ovanan att aldrig komma i tid. Tror att dom gångerna under dom här åren som hon kommit i tid går att räkna på ena handens fingrar. mad.gif Fruktansvärt irriterande!!
Anki
Åsa, mälardalen zon 2
Är inte upprepade förseningar skäl till uppsägning??? åtminstone har det räckt för att säga upp lärare som kommit för sent till sina lektioner. För en lärare räckte det att han/hon kom för sent 10gånger för att det skulle vara skäl till uppsägning och har man inte under 18 år lärt sig att komma i tid borde man ju ligga riktigt illa till ifall den som är chef gör sitt jobb.
imk
Jag har en jobbarkompis som kom till jobbet den dan hon var ledig..för hon trodde hon skulle jobba!!!!! (Jobbar i vården)...men det har också hämt att vi fått ringa nån som glömt att de skulle jobba!!!
Kathy
CITAT (Pirum @ 31-12-2006, 18:14)
Undrar ibland om det är så lämpligt att köra bil till jobbet på morgonen egentligen...

Där har jag tur för när jag jobbar morgonpass så är jag redan på jobbet då jag vaknar. smile.gif
LadyG
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,31-12-2006, 22:04)
Är inte upprepade förseningar skäl till uppsägning??? åtminstone har det räckt för att säga upp lärare som kommit för sent till sina lektioner. För en lärare räckte det att han/hon kom för sent 10gånger för att det skulle vara skäl till uppsägning och har man inte under 18 år lärt sig att komma i tid borde man ju ligga riktigt illa till ifall den som är chef gör sitt jobb.

Det beror på vilket yrke man har tror jag. En lärare har ju elever som väntar, men en PC-tekniker t ex har "bara" en massa datorer som väntar på lagning. Om teknikern är en kvart sen märker inte folk det på samma sätt som när en lärare kommer lika sent.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon