Alba
Utbudet av trädgårdssidor och forum är ju ganska stort. Aktiviteten varierar mycket mellan olika forum.

Hur gick det till när du hittade detta forum ?
Fick du tips av en vän, googlade du på trädgård eller hur kom du hit ?

Själv måste jag fundera en stund hur jag hittade hit. Det är inte så länge sedan men minnet är kort ibland.
Blomstertanten
Och du tror att jag ska komma ihåg det ???? ohmy.gif

Är ju en hel evighet sedan ! tongue.gif
Dessutom börjar nog åldern göra sej påmind eller så har jag totalt förträngt det laugh.gif rolleyes.gif
Pjater
Sitter vid datorn så gott som alltid så jag snubblade in här av en slump och hitta detta underbara forum laugh.gif
Alba
CITAT (Blomstertanten @ 31-12-2006, 19:02)
Och du tror att jag ska komma ihåg det ????   ohmy.gif

Är ju en hel evighet sedan !  tongue.gif
Dessutom börjar nog åldern göra sej påmind eller så har jag totalt förträngt det   laugh.gif  rolleyes.gif

Som du såg så minns inte jag heller riktigt och jag har varit med sedan augusti 2006 wink.gif wacko.gif
Blomstertanten
Kan i alla fall avslöja att jag hittade Odla långt innan augusti 2003.
Från början hade jag ett annat nick som jag inte alls kommer ihåg och det var pga min glömska som Blomstertanten kom till tongue.gif
Glömska är bra ibland wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Och jag har varit med sedan någon gång runt år 2000 fast då var det det gamla forumet som inte såg ut såhär och inte kommer jag ihåg hur jag hittade dit.
Magdis
Jag googlade för att hitta svar på en trädgårdsfråga och så fann jag Odla. smile.gif
askar
Tipsades. smile.gif
Fizzgigg
Min käresta hittade hit och hängde här så mycket att jag blev nyfiken. Jag har visserligen "vita dagar" när jag inte är här men för det mesta är jag i krokarna om än bara för att läsa. smile.gif
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-12-2006, 19:29)
Jag googlade för att hitta svar på en trädgårdsfråga och så fann jag Odla. smile.gif

Så var det för mig med! smile.gif
Alba
Fick tips om Allt Om Trädgårds forum.
Letade därefter på allt trädgårdsrelaterat och hittade till sist till Odla.
yenny
Jag minns inte riktigt... men jag tror att jag behövde svar på något, googlade och hittade hit.
Anki på Öland
Fick tips när jag pratat med en kompis om pallkrageodling.
Anki
AnitaO
CITAT (Leia @ 31-12-2006, 19:47)
Jag googlade för att hitta svar på en trädgårdsfråga och så fann jag Odla.  :)

Och för mig smile.gif
ninnisky
Jag googlade efter en speciell gräsklippare som jag ville veta lite mer om.....

och så föll jag pladask in i något som hette odla - och där simmar jag lyckigt omkring fortfarande wub.gif wub.gif wub.gif
Berith
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,31-12-2006, 19:29)
Och jag har varit med sedan någon gång runt år 2000 fast då var det det gamla forumet som inte såg ut såhär och inte kommer jag ihåg hur jag hittade dit.

Samma här! biggrin.gif
anna_rispan
Jag letade efter Odlas hemsida för jag hade ett svagt minne av att den fått goda ord av en klasskamrat på trädgårdsprogrammet. Men jag letade inte upp Odlas hemsida direkt i anslutning till utbildningen utan det dröjde ett par år. Började med ett nick som var avslöjande så snart nog bytte jag till det jag har nu. Så jag har minnen som sträcker sig lite lite längre bak än det datum som står i rutan till vänster. Det värsta nu när sökmotorn inte funkar är att jag kan ju inte hitta igen mina nybörjarfrågor!!!

Odla är trevligt o här blev jag kvar iallafall. smile.gif
fruberglund
CITAT (AnitaGg @ 01-01-2007, 10:15)
CITAT (Leia @ 31-12-2006, 19:47)
Jag googlade för att hitta svar på en trädgårdsfråga och så fann jag Odla.  :)

Och för mig smile.gif

Kan ha varit så för mig också men jag är inte säker, var ju några år sen tongue.gif

Hittade i alla fall ett inlägg jag gjorde min första dag (kollade på prenumerationer i min kontrollpanel) om en frän krokodil biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif, den vet jag att jag såg i en tidning så det är mycket möjligt att jag hittade hit från den.
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 31-12-2006, 19:39)
Min käresta hittade hit och hängde här så mycket att jag blev nyfiken. Jag har visserligen "vita dagar" när jag inte är här men för det mesta är jag i krokarna om än bara för att läsa. smile.gif

Kommer du ihåg hur jag hittade hit? wub.gif

Jag har inte ett minne av hur, varför eller knappt när (om jag inte tjuvtittar i profilen) laugh.gif
Malvia

Fick ett nyhetsbrev från Odla på min e-post, sen upptäckte jag deras hemsida och forumet.
Lärt mig mycket och fått mycket inspiration och mycket gjort i trädgården.
Farmor
Oj vad jag fick grunna på den här frågan, men till slut dök svaret fram ur dimmorna. Jag hittade hit när jag läste länklistan på Saintpauliasällskapets hemsida.

Jag skriver inte så mycket, men läser nästan varje dag och har mycket nöje av det. Beroende? ....... vet inte, men kanske lite. tongue.gif wub.gif
Kathy
Jag hittade hit pga att jag hade hört rykten om att ett av mina recept fanns upplagt här ( i receptdelen - vilket också visade sig stämma ) utan att den som lagt in det hade sagt var det kom ifrån utan istället sade att det var hämtat ifrån en veckotidning. Efter några turer så bekräftade veckotidningen att de aldrig hade publicerat det nämnda receptet och de rekommenderade att alltid ange källa vid publicering.

En inte alltför trevlig start, men fortsättningen blev/är desto trevligare. Speciellt efter det att jag blev orkidéfantast och därefter blev med trädgård och tillhörande sommarstuga.
Det finns så mycket tips och råd här på odla.
Dessutom har jag fått en del nya vänner här... wub.gif ...ingen nämnd men jag tror ni vet vilka ni är. wub.gif
imk
Det var nog Netaave som tipsa mig via bedroforumet. Läser ofta här men skriver sällan...men tror jag ska ändra på det..ha ha...här är lite ruljans på skrivande och sånt gillar jag!

/Maja
Fialotta
Var så länge sen så inte kommer jag ihåg....tror jag var ny på det här med datorer o sökte på blommor...har för mig det var så unsure.gif
*Stintan*
Säger samma som maudan och jag var här och läste i flera år innan jag reggade mig tongue.gif
vickeva
Jag hade en fråga om min idegran, och så hittade jag hit. Jag var helt inne på att ta bort den, men jag tänkte att jag skulle kolla om det gick att beskära den. Skrev en fråga här, och fick en massa svar, och det slutade med att jag ser med helt andra ögon på min jättestora idegran. Den står fortfarande kvar, obeskuren..
Så här såg den ut då, men den har vuxit...
renate
Det var en bra fråga, jag kom faktiskt inte ihåg det,men det kan ha varit så att jag fick ett nyhetsbrev från odla.nu men är inte säker. tongue.gif tongue.gif
ingrid fuxwall
Någon gång år 2000 tipsades jag av en släkting och var här en hel del men så föll det i glömska och jag återvände inte förrän helt nyligen.

ingrid
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 01-01-2007, 11:34)

Samma här! biggrin.gif

Jag var också med på gamla forumet. Trodde faktiskt det var före 2000, men jag minns ju både Berith och Åsa från min nybörjartid, så efter dom blev jag medlem här.

Jag var inte så himla van vid internet och inte vid trädgård heller, men hade hört en väninna prata om Odla.nu. Jag hittade inte medlemsforumet från början utan läste en massa annat och skickade nybörjarfrågor som Sylvia och Göran besvarade. Jag tror det var i ett sånt svar nån av dem skrev att det oftast gick att få bra och snabba svar på medlemsforumet och sen dess är jag fast här laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif Mycket har jag lärt mig, och flera riktigt goda vänner och många cybervänner har jag fått under åren.

Experternas på Odla frågespalt har jag ingen aning om om den ens existerar längre. Numera är det forumindex jag startar på och oftast stannar vid.

smile.gif smile.gif wub.gif
Snöflinga
Provar igen efter tre bort"errade" svar ; Det är länge sedan nu , men då prenumenerade jag på en tidning som heter PC för alla och där utnämnde de Odla till bästa trädgårdssaiten ... vilken den ju också är wub.gif
Berith
CITAT (Eva i Skåne @ 02-01-2007, 19:48)
CITAT (Berith @ 01-01-2007, 11:34)

Samma här! biggrin.gif

Jag var också med på gamla forumet. Trodde faktiskt det var före 2000, men jag minns ju både Berith och Åsa från min nybörjartid, så efter dom blev jag medlem här.

rolleyes.gif
Joodu... jag är faktiskt lite osäker på när det egentligen var. Litade på Åsa när det gällde 2000. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon