Lotta150
Ni som använder/har använt och kan båda programmen...vad har ni för synpunkter på dem? För- och nackdelar för resp. program? Är nybörjare...passar något bättre eller sämre då?

Tacksam för alla synpunkter! smile.gif
LadyG
Dreamweaver vs Frontpage

En bra artikel i ämnet, fast på engelska.
Lotta150
Tack! Ska studera artikeln! smile.gif
LadyG
Jag har bara testat Frontpage (en gammal version för länge sen) och jag föredrar nog Notepad, men om det är en WYSIWYG editor du vill ha är det helt klart en av de båda du bär välja. Jag misstänker att Frontpage nu för tiden är användarvänligare och bättre än den jag testade, fast jag tror också att Dreamweaver är lättare att lära sig. Den ser lättare ut iaf, men jag har inte testat den personligen, bara sneglat över axeln på andra.

Tyvärr är det all hjälp jag kan ge. Ska du uppdatera din hemsida?
Jejja
Jag har också bara provat Frontpage (2000), men jag har hört "ryktet gå" om Dreamweaver som en mycket bättre editor än FP.
Jag knackar helst kod för hand och använder mig av Textpad. Men skulle jag idag välja en WYSIWYG-editor så skulle jag ta Dreamweaver och då, en av de senaste versionerna.
Fizzgigg
Det kan ju vara värt att ha i åtanke att en svensk Frontpage 2003 kostar under 2500 spänn medan en engelsk Dreamweaver 8 kostar runt 5000 spänn. Jag antar att man får ett och annat för de extra pengarna men det gräver ju ett ganska stort hål i plånboken.
Sylvia
Dreamweaver kostar ganska mycket ser jag. Bara 30 dagar pröva-tid...
fruberglund
CITAT (Sylvia @ 01-01-2007, 22:26)
Dreamweaver kostar ganska mycket ser jag. Bara 30 dagar pröva-tid...

Eller så fixar man en kopia från nån som har = gratis tongue.gif

Jag kör Dreamweaver och tycker det är bra, har testat Frontpage en gång men gav upp på en gång, var inte alls lika användarvänligt.

Jag rekommenderar Dreamweaver som det går att göra det mesta med, min hemsida är gjord med den smile.gif
Lotta150
Tack för alla synpunkter!

Ja, Dreamweaver kostar bra mycket mer och tyvärr är det ganska väsentligt. Önskar ju att plånboken var tjockare... mad.gif Får ladda hem demon o testa lite tror jag - och hoppas på Lotto då så det kan bli Dreamweaver laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon