Full version: Spork
KURT
I dagens DN konsument så har de artikel om sporken (jag kan tyvärr inte hitta den på nätet). Den verkar framförallt vara användbar om man skall gräva upp buskar eller annat där man behöver skära av rötter. Men slutkommentaren är:

"Priset är nästan 700 kronor för den stora sporken och en hundralapp mindre för lilla "dammodellen". För samma pris får man en hyfsad grep, en spade och ett spett"!
Engelsmännen lär använda den till "weed forking".

Posse
CITAT (KURT @ 04-06-2003, 08:32)
I dagens DN konsument så har de artikel om sporken (jag kan tyvärr inte hitta den på nätet).  Den verkar framförallt vara användbar om man skall gräva upp buskar eller annat där man behöver skära av rötter. Men slutkommentaren är:

"Priset är nästan 700 kronor för den stora sporken och en hundralapp mindre för lilla "dammodellen". För samma pris får man en hyfsad grep, en spade och ett spett"!
Engelsmännen lär använda den till "weed forking".

"Spork" - det är väl inte första april nu längre. rolleyes.gif

Ja, bara man inte går och får spunk.... wink.gif
KURT
Nejdå, nu har DN uppdaterats:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=&...b302i0=1_148079

Jag misstänker att det inte är något nytt trädgårdsredskap, utan något som engelska viktorianska trädgårdsmästare använde sig av. De använde en massa specialredskap som man idag inte kan gissa funktionen för.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon