Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Betty
CITAT (Betty @ 11-06-2007, 11:27) *
Det är betydligt svalare idag, soligt men "bara" 21° just nu.

Allt blommar över så fort när det är så där stekhett som det varit på sistone,
måste erkänna att nu längtar jag efter lite ...

Jag blev bönhörd! smile.gif Det kom en regnskvätt igår på eftermiddan och idag har det kommit små regnskurar mest hela dan. Termometern står på ynkliga 12,1°... ohmy.gif
Alba
Vi har 14,7° just nu och molnigt. Några enstaka regnstänk har kommit. Vill gärna ha mer regn.
Alba
Min önskan slog in. Just nu vräker regnet ner ........härligt yahoo.gif bravo.gif
anna_rispan
I morse var det genommulet, sen sprack molnen upp och mitt på dagen fram till 15-16 tiden så var det soligt. Nu har det mulnat på och jag har hört åskar långt bort i fjärran!
titti49zon6
Jag har blivit lurad mad.gif på morgonen var himlen mörk och mulen och jag trodde att det skulle bli åska och regn
Åskan kan jag vara utan men regnet vill jag ha wink.gif Inte en endaste liten regndroppe har landat här, däremot hat det regnat i byarna runt omkring.
Var in till samhället 8 km härifrån och där regnade det ordentligt
Vad har jag gjort för ont som inte får nåt regn -cry-.gif
Temp just nu 14,5 och solen vill titta fram
Gossen Ruda
Hurra,regnstänk på fönstren och tempen har sjunkit till 18 grader. Kanske blir det normal nattsömn i natt. Sover dåligt när det är 26-27 grader i sovrummet.
AnnammA
I går: över 30 grader igen mitt på dagen, men lite blåsigare faktiskt. Skönt! Men stor katastrof för alla blommorna(läs:rosorna) med denna hettan och inget regn...Vattnar där ute nu i rabatterna.

Har annars varit nere vid havet och badat(igår), men det var inte sååå jättevarmt i vattnet ändå.

Hälsn

AnnA
Cassandra
Ännu en natt med åskoväder. Riktigt ösregn också denna kväll, det tackar jag för!
Pia L
7,2 grader, regn och jämngrå himmel crying.gif
Tosan
Skitväder idag, regn och 5.3 grader varmt ute, 8.7 i växthuset... Jag måste ut och promenera om ett tag, och dessutom skolavslutning. Hoppas det blir uppehåll en stund iaf. Nog för att vi behöver vatten, men vi fick igår och i förrgår, vi klarar oss utan just idag.
Alba
14,3° och ganska mulet men solen gör tappra försök men lyckas nog inte idag.
Alexander-VG-zon3
+12c i natt nu mulet +20c och blåser och jag håller på att frysa ihjäl
Tosan
CITAT (flaxss @ 13-06-2007, 10:09) *
+12c i natt nu mulet +20c och blåser och jag håller på att frysa ihjäl

Du kan få komma hit. +4 och strilregn nu...
skogstroll
burr det låter kallt. Kunde gärna få komma några regndroppar hos mig, men på nåt sätt lyckas ofta ovädren glida precis förbi oss confused.gif
Tosan
CITAT (skogstroll @ 13-06-2007, 11:27) *
burr det låter kallt. Kunde gärna få komma några regndroppar hos mig, men på nåt sätt lyckas ofta ovädren glida precis förbi oss confused.gif

Ja det är svinkallt ute. Hoppas tomaterna klarar sig i växthuset idag, men de måste ju lära sig att klara en svensk sommar de med...Skulle egentligen vilja öppna för det är så fuktigt, men vill inte släppa ut den lilla värmen som är där och jag tänkte inte köra kupevärmaren. Men nu har vi nog inte bevattningsförbud längre skulle jag tro tongue.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tosan @ 13-06-2007, 11:16) *
Du kan få komma hit. +4 och strilregn nu...

usch låter inte roligt ,, här nu hos mig blåser det +21c och sol ibland

CITAT (Tosan @ 13-06-2007, 11:32) *
Ja det är svinkallt ute. Hoppas tomaterna klarar sig i växthuset idag, men de måste ju lära sig att klara en svensk sommar de med...Skulle egentligen vilja öppna för det är så fuktigt, men vill inte släppa ut den lilla värmen som är där och jag tänkte inte köra kupevärmaren. Men nu har vi nog inte bevattningsförbud längre skulle jag tro tongue.gif

tomaterna klarar sig
Tosan
CITAT (flaxss @ 13-06-2007, 11:38) *
tomaterna klarar sig

Ja jag hoppas det... i början fryser de ju nästan när det går under+10...Men jag har ju försökt härda dem lite...
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tosan @ 13-06-2007, 11:45) *
Ja jag hoppas det... i början fryser de ju nästan när det går under+10...Men jag har ju försökt härda dem lite...

mina tomater har varit ute sen i mars-april och dom stod ute utan skydd i flera nätter ner till+5c och säkert nån natt med i mars när det gick ner till 0c då dom va ute även några dagar . fast dom har fått många kalla nätter under +10c +5c så har dom små tomater nu och är i fullblom .
Tosan
CITAT (flaxss @ 13-06-2007, 13:16) *
mina tomater har varit ute sen i mars-april och dom stod ute utan skydd i flera nätter ner till+5c och säkert nån natt med i mars när det gick ner till 0c då dom va ute även några dagar . fast dom har fått många kalla nätter under +10c +5c så har dom små tomater nu och är i fullblom .

Här blåste det så mycket när det var dags att ha dem ute att jag inte vågade ställa ut dem, så de har bara fått ett par dagar innan, sedan några i garaget med öppen dörr, och så några dagar ute igen innan jag fick upp växthuset. Och de har inte mått sådär jättebra heller. Nu börjar de ta sig, så jag är vansinnigt rädd om dem. Nu börjar iaf tempen stiga i växthuset igen, och ner till +7 vet jag med säkerhet att de klarar, så det är nog lugnt.
Gossen Ruda
Gårdagens regn gav inte mycket men dagstemperaturen har hållit sig på behagliga drygt 20 grader. Nu har det mulnat igen och kommit några regnstänk.
Netha
Just nu + 3,6°
aldo
Nu är det vinter igen .....bara + 11 nu ikväll .

Igår kväll var det + 17 C vid samma tid .

Ikväll eldar vi i spisen .
Yin o Yang
Just nu halvklart, 12 grader och blåååååååååååsigt ranting.gif . Jag avskyr när det blåser så här. Tänk så skönt när det äntligen blev lite lugnare vindar och varmt. Idag har man lovat 19 m/sek under eftermiddagen thumbdown.gif
Alba
14° och växlande molnighet...mest molnighet. I dag blåser det inte så mycket...tack och lov
Betty
Blandad kompott idag...
Soligt - regnskur - sol igen - hagelskur - och nu skiner solen igen mellan molntussar!
Termometern står på 16°
Yin o Yang
Såg just i Aftonbladet Snö att det kommit snö i Härjedalen crying.gif en hel decimeter!!!

Länken verkar inte fungera g.gif
Alexander-VG-zon3
+4c no.gif -cry-.gif crying.gif
Alexander-VG-zon3
+16c nu och mulet i natt +3,1c
Betty
Växlande molnighet, just nu tittar solen fram mellan molnen. Temperatur, endast 13,6°.
Alba
15° och mest mulet. Det blåser som bara den....usch och fy.
Alexander-VG-zon3
regnet öser ner +17c och mulet. kollade vid min andra termometer och där visade det +1,1c som lägst i natt usscccchh
Alexander-VG-zon3
regnar och mulet +12c
AnnammA
Konstiga väderväxlingar: i tisdags på lediga dagen nere vid havet och tog ett dopp och röd som en kräfta på baksidan av kroppen. 32grader hot, hot! Och i dag några dagar senare mulet regnigt(fast det behövdes!) och 13 grader vid 15-tiden...
Hälsn
AnnA
Krolliljan
17 grader och ännu inget regn i Halmstad
Cathis
Mulet och blåsigt cirka 17 grader. Inget regn.
Alexander-VG-zon3
blåser lite och mulet +20,4c
Betty
Växlande molnigh. mest sol - och blåsigt, temp. 19°.
Alexander-VG-zon3
+18,4c och blåser rejält i en del vindar och svinkallt ute

nu +14c och regnet öser ner och blåser lite
Krolliljan
Nu äntligen regnar det. Kallt dock.
Gossen Ruda
Regnet har nu nått Götet. 18 grader. Plus.
Alexander-VG-zon3
regnar mycket och svinkallt +13c +12c
Cathis
Regnet öser ner, svinkallt 11 grader
Alexander-VG-zon3
såå fint det ser ut då

http://new.photos.yahoo.com/flaxss/photo/2...8804426421596/0

vädret nu

mulet och regnar och bara +12c
AnnammA
Jodå, det regnar här med ,men det var välbehövligt ändå! Jag passade på att vara ute i regnet och gödsla en sista runda på rosorna.Våt som en dränkt alika gick jag sedan in, nöjd med mig själv, och tog en välförtjänt dusch.
(Fast lite tråkigt ändå är det med regnet då två av mina barn och min man är på scoutläger, och skall sova i vindskydd- med pressenning)
Fast det kändes inte så kallt ute...

Hälsn

AnnA zon 1-2
AnnammA
Hängde ut tvätt på tork. Det fläktar på, men inga mörkamoln på himmelen, bara vita och blå himmel.

Hälsn

AnnA
Berith
Äntligen!! har vi fått lite regn yahoo.gif det kom 17 mm i natt och det duggar fortfarande. Verkligen på tiden, gräsmattan hade hunnit bli brunfläckig, många av buskarna och blommorna var hängiga och såg inte roliga ut. crying.gif Med jagvetintehuuurmångaveckor med runt 30 grader varmt och solsken nästan dygnet runt är regnet såååå efterlängtat.

yahoo.gif yahoo.gif
Gossen Ruda
17 mm här också, mycket välbehövligt. Dessvärre piggnade spanjorerna till och kom i långa rader från sina gömställen. Efter att ha klippt och stampat 200 st på några minuter slutade jag räkna.
mamamaggan
Dagsregn här och 11 grader. Regnet är välkommet här också trots att vi hade åska förra helgen och fick 30 mm då.
Alexander-VG-zon3
äntligeeeeeeeeeeen sol mulen himmel men solen lyser jätte mycket och +23c i skuggan jippi jippi
Alexander-VG-zon3
vid halv 6 och framåt har det åskat bra med blixt och dunder precis ovan för träd topparna sen där efter en massa regn . max +25c i skuggan nu +15c och mulet med lite regn och en åskknall lite när som helst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon