Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Krolliljan
17 grader och sol. ( igår kväll 20 grader, fast mygg,mygg)
Betty
Tidigare i morse sken solen, nu växlande molnighet och temp. 20,8°.
Drygt 22° ända till sent igår kväll och inte en enda mygga (de har som bekant valt att emigrerat till sydligare delar av landet). tongue.gif
Krolliljan
CITAT (Betty @ 09-08-2007, 09:02) *
Tidigare i morse sken solen, nu växlande molnighet och temp. 20,8°.
Drygt 22° ända till sent igår kväll och inte en enda mygga (de har som bekant valt att emigrerat till sydligare delar av landet). tongue.gif

Myggorna har lyst med sin frånvaro hela sommaren här, men kom för två dagar sen.
Alba
Mulet idag men ganska varmt 23°.

Just nu börjar regnet smattra på taket.

Tror att jag har sett 3 myggor i år. Ni kan väl behålla dem i södra delarna även nästa år. flirting.gif
Alexander-VG-zon3
i natt +13c nu blå himmel och 26-27c i norr och solen skiner
Alba
19° och sol från nästan klar himmel.
vindspel
I Halmstad 22 grader, mulet nästan vindstilla och har småregnat. Skönt tummenupp.gif
Hos mig finns det myggor. De brukar inte tycka om mitt blod men nu blir jag attakerad på sena kvällen av stora som bombplan crying.gif
Betty
Fick en ordentlig åskskur igår kväll, den gav ca 6 mm i regnmätaren, sen kom solen tillbaka. Idag är det soligt, med men lite svalare i luften, ca 20°
Krolliljan
Termometern var uppe i sina modiga 27 grader tills regnet ( och åska på avstånd) tryckte ner det till 21.

Krolliljan
18 grader redan 6.30 fast moln. Det blir nog varmt idag också för nu tittar solen dessutom fram.
Alba
19° och mulet.
herkules
strålande sol nuke.gif och 27 grader varmt i sthlm just nu.
Betty
Soligt under dan och kring 21°, sen mulnade det på och nyss kom en liten regnskvätt, temp just nu bara 14,8°.
Krolliljan
Fy vilket regn det blev vid fyratiden igår,hällregn. Åska med. crying.gif
Efteråt sjönk temperaturen från 27 till 19 garder. wink.gif
Idag helmulet och 21 grader nu på förmiddagen.
Lady Hamilton
Mulet lätt duggregn +17°
Alba
Mulet och 20°.
Igår kväll kom några åskknallar och LITE regn.
ninnisky
Mulet, lätt duggregn och 21+ just nu - hade lite åska igår kväll också - men annars var gårdagen en av de bättre i sommar hos oss i Göteborg.
Alba
Helmultet men ganska varmt 21,4°. Tyvärr väldigt fuktig luft.

cic
Små, lätta sommarmoln. 20-22 grader typ. Härligt! smile.gif
AnitaO
+20 grader, soligt och en luftfuktighet på 89% *pust*
Kläderna sitter liksom fast på kroppen smile.gif
Betty
CITAT (Alba @ 13-08-2007, 12:07) *
Helmultet men ganska varmt 21,4°. Tyvärr väldigt fuktig luft.

Samma väder som här då, fast vi hade dessutom ett lätt duggregn här tidigare, temp just nu 20,4
skogstroll
Usch här är det fuktigt och svettigt tycker jag... sad.gif
Krolliljan
22 grader sol yahoo.gif sol
Alexander-VG-zon3
en kylig natt på +13c (andra nätter runt +18c)sen klarnade det upp och blev en varm och solig dag max i norr +27c nu i norr +26,6c .
Rossi
Ja, här är så varmt med stekande gassande sol så jag har dragit mig lite inomhus för tillfället.
Krolliljan
Strålande sol och 17 grader redan nu på morgonen.
Betty
Grått och vått hela dan igår - med en luftfuktighet på hela 96%(!!!) men det klarnade upp och blev soligt till kvällen.
Idag börjar dagen precis som igår, i grått, men vi får väl hoppas att vi åtminstone slipper regn. Temp just nu 19,3°.
Alba
Sol och moln..........25°.

I går kväll fick vi rejäla regnskurar. Jag låg med öppet fönster och njöt av den fräscha luften och regnets droppar på taket.
vindspel
I Halmstad 22 grader och sol. För att använda det svenska ordet "lagom".
Betty
CITAT (Betty @ 14-08-2007, 08:40) *
Grått och vått hela dan igår - med en luftfuktighet på hela 96%(!!!) men det klarnade upp och blev soligt till kvällen.
Idag börjar dagen precis som igår, i grått, men vi får väl hoppas att vi åtminstone slipper regn. Temp just nu 19,3°.

Inget regn i sikte, solen skiner, + 22° coolgleam.gif
Alexander-VG-zon3
22c i skuggan och solen skiner och det är en vacker sommar dag ute . i natt 12c
Alexander-VG-zon3
nu i skuggan i norr +26,1c
AnnammA
duggregn, lite luftigt och c:a 20 grader.

Hälsn

AnnA
Alba
Solen skiner med sällskap av en del moln. 21°.
Alexander-VG-zon3
i natt +9c och fram till 12-143tiden soligt och 25-26c i skuggan och blåsigt . efter det ösregn och kuling sen mulet och kuling med hårda vindar , nu 20c och mulet med hårda vindar och kuling . blåsten lyckades slå omkull en nästan 3m hög änglatrumpet som va vattnad och en massa annat . syd-västlig vind
Krolliljan
19 grader. En härlig kväll ( fast mygg)
herkules
19 grader varmt, blåsigt och åskan mullrar i sthlm just nu.
Betty
Har varit en solig men blåsig dag i Luleå idag, temp kring 22
anna_rispan
Idag har vi hunnit haft lite sol, slagregn och nu endast lätta moln. Växlande väder. smile.gif Västra Sörmland
Betty
Mulet, blåsigt och stundvis regn/duggregn. Temp kring 19 grader
Krolliljan
Fint varmt väder tills för en halvtimme sedan . Nu öser det ner och då menar jag öser.

Hoppsan där kom åskan bäst att stänga ner,.
Alba
Regnet det bara öser ner ♪♪♫♫♪☺

Det är varm i luften.....20°.
Betty
Regnigt och grått, har hittills kommit 23 mm och det kommer mer... temp. 18°
Alba
Ösregn på morgonen men nu lyser solen från en blå himmel...... 22°.

Jag blåser och jag blåser....är ni nöjda snart Titti och Magdis. Jag orkar inte mer.[attachment=6416:gif]
Krolliljan
Det blåste ordentligt vid tolv igår. Vi fick springa ut från sängen och binda upp växter.
Magdis
Just nu är det ovanligt mycket väder här. Nyss vräkte det ner hagel, sen mullrade åskan, sen öste regnet ner våldsamt en stund och slutade sedan som om någon vred av en vattenkran, samtidigt sken solen. blink.gif

Aha, nu förstår jag! Det var för att Alba blåste så hårt igår så att hon blåste hit allt vädret! rolleyes.gif
Krolliljan
Var just ute en sväng i trädgården. Det var mörkt.
15 grader, en mild svag vind ( inga mygg inga sniglar).
Så underbart !! rolleyes.gif
Netha
Natten som var, fick vi 24 mm regn.
Just nu uppehåll och + 7,7°

Vi har en massa sniglar i rabatterna. sad.gif men dränker dem vi kommer åt angry.gif
Alba
20°.....dagen började med sol men det mulnar mer och mer.
Mörka moln svävar över oss så regnet är inte långt borta.
Krolliljan
18,5 garder och nästan ingen vind. Härligt rolleyes.gif men,
väldans mörkt ( vad härligt ljust det är i juni). sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon