Alexander-VG-zon3
hejsan

kan man ha råttorna ute på sommaren även på natten . som man har med kaniner typ ???

och i vilken temperatur ska dom in i ??
Piccante
Nu är mina råttkunskaper begränsade men kolla på råttor ifokus. Där diskuteras allt om råttskötsel.
mari_tres
Jag "hänger" på r8forum och där brukar det sägas att så länge man själv kan vara ute i tunna kläder utan att frysa så är det ok att ha råttorna ute. Dock kan det nog vara så att om de har ett litet hus där de kan ha det lite varmt och gott så kan det nog vara nån grad kallare. Och så kanske de kan vänja sig lite om de är ute jämt, att de får lite tjockare päls liksom, jag vet inte.
Alexander-VG-zon3
åhh tack för sidorna har lagt ett inlägg på råttor ifokus ska kolla in din sida med mari . men tror ni dom kan stanna över natten tar man in å ut dom känns hela grejen lite onödigt
SannaLasso
Det farliga för råttorna är nog inte kyla och regn utan rävar, ugglor, katter, ormar och kråkor. Råttorna måste vara i en absolut idiotsäker bur som varken en avsmalnad orm kan komma in i eller en smart räv eller en klånäbbig kråka kan få upp eller råttorna kan gräva sej ut genom botten på. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon