fruberglund
Får felmeddelanden då och då och forumet går fruktansvärt segt...nån mer som har problem med detta?

Alla andra sidor funkar bra...tja förutom Arla som också är sååå segt.

Är jag ensam om detta så det är datorn det är fel på eller är det fler som har det så här?
ABBA
Nejdå, inte bara din dator, seeeegt som kall sirap ibland här med!!! laugh.gif
Alba
Seeegt - j a g b l i r g a l e n.
Piccante
Seeeegt som sirap i uppförsbacke! Men det funkade bra på förmiddagen när jag var inne. Det kommer och går i perioder.
Snöflinga
Titta på tråden "wav, jag kom in igen" så ser du att du inte är ensam sad.gif
titti49zon6
samma här,seeeegt biggrin.gif
Magdis
segt nu igen sad.gif men förut idag gick det ju lättare
pejori
här är det mera än segt...här är det tvärstopp mad.gif mad.gif
Reserv
Ska man inte få hjärnblödning på kuppen så är det snart lika bra att logga ur och lägga sig i soffan och kolla TVn mad.gif
pejori
tanken slog mej också sad.gif sad.gif sad.gif
det här är ju löjligt...forumet har totalknasat i tre dar nu, och hur länge sökfunktionen varit ur funktion, vågar jag inte ens gissa på längre wacko.gif wacko.gif blink.gif
fruberglund
Skönt att man inte är ensam i alla fall smile.gif
yenny
Det går så fruktansvärt segt... om man kommer in vill säga.
Jag blev så lagom irreterad igår, så nu först idag har jag orkat logga in.
Fast nu är det katastrofsegt, så jag går nog strax igen.
stina
Ja det här är inte kul! sad.gif Man kan ju få hjärnblödning för mindre. Värst är det när man kommer så långt så att man klickar på ett inlägg och tror att "nu funkar det nog igen" - och så kommer felmeddelandet.... Det verkar börja på eftermiddagen någon gång varje dag.
ingrid fuxwall
Vad skönt!
Trodde det var min dator som var på väg att ge upp smile.gif

ingrid
Inga från Närke
CITAT (pejori @ 02-01-2007, 19:37)
tanken slog mej också sad.gif  :(  :(
det här är ju löjligt...forumet har totalknasat i tre dar nu, och hur länge sökfunktionen varit ur funktion, vågar jag inte ens gissa på längre wacko.gif  :wacko:  :blink:

Samma här. Är det någon av er som mejlat Ingemar och frågat?

Kanske behövs en omstart av servern efter nyåret.
askar
Inte har jag mejlat... det här har ju pågått i flera år.
Sanningen är nog att Odla.nu ligger på en urdålig server.
Byte har väl varit på tal ganska länge... eller har jag missuppfattat. unsure.gif
anna_rispan
Men inte har det väl varit så här mycket trassel med sidan jämt (den tid jag varit med alltså) heller. Det hjar ju varit jättetrassel senaste ...månaden kanske.

Trist om forumet försvinner av sig självt. Trodde först att det var ett tecken när den här tråden var den första jag kom in i nyss.

P.s passar på att säga godnatt här...
Magdis
Nu verkar det gå lite lättare igen precis som sent igår kväll. Beror det på att servern är mindre belastad nu kanske? unsure.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 22:52)
Nu verkar det gå lite lättare igen precis som sent igår kväll. Beror det på att servern är mindre belastad nu kanske? unsure.gif

Nu funkar det perfekt... hinner knappt klicka innan sidan är uppe. smile.gif
Alba
Nu går det med raketfart.
Snöflinga
Härligt tongue.gif
Gossen Ruda
Kan det vara Albas PM som fått fart på forumet? Nu är det normalsnabbt igen.
Fenja
Inte här inte.... seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehar som bara den........ sad.gif
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Fenja @ 03-01-2007, 21:27)
Inte här inte.... seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehar som bara den........ sad.gif
Mvh
Fenja

Men oj. Då kanske det är nåt annat fel hos dig då sad.gif
Hos mig går det snabbt som tusan nu.
Fenja
Mmm... tror att det problemet är Telia... vi bor mitt ute i ingenstans och kan varken ha bredband eller adsl. Vi har något som är typ "avancerat och utvecklat ångmodem". Det har varit helt uselt hela jul- och nyårshelgen med.
Mvh
Fenja
Fialotta
CITAT (Fenja @ 03-01-2007, 21:50)
Mmm... tror att det problemet är Telia... vi bor mitt ute i ingenstans och kan varken ha bredband eller adsl. Vi har något som är typ "avancerat och utvecklat ångmodem". Det har varit helt uselt hela jul- och nyårshelgen med.
Mvh
Fenja

Jösses...finns sånt kvar...shit pomes fritz ...va jobbigt det låter...trodde Telia hade kommit längre nu unsure.gif
Gossen Ruda
Passar det inte med Telias anslutning så är det bara att vända sig till en annan operatör. Fast jag garanterar att det är lika illa där, man vill gärna ha återbäring på sina investeringar.
Pirum
CITAT (maudan @ 04-01-2007, 05:14)
Jösses...finns sånt kvar...shit pomes fritz ...va jobbigt det låter...trodde Telia hade kommit längre nu unsure.gif

Ca 20% av hushållen nås inte av ADSL 512 (som knappt kan kallas bredband), och dessa är hänvisade till modem, som funkar i de flesta (men inte alla) fall. Försöker hitta mer exakta siffror, men hittar inget vid en snabb googling. Folk som skriver på forum etc har dock förmodligen rätt sällan modem, eftersom alla bilder överallt tar sån tid att ladda. Jag modemar dock till Odla rätt ofta, men försöker att inte skriva långa inlägg online. Modemar nästan aldrig till exv Aftonbladet, slutade med det när deras framsida började överstiga 1MByte...

Tycker telebolagen bör åläggas att erbjuda modeminternet till rimlig kostnad för konsumenten, typ 9-19kr/månad, för modem är ju inte bara långsamt, det är dyrt också.

Märkvärdigt att vi förr kunde få ut dyra koppartrådar till varenda buske (lätt överdrivet), för både el och telefon, när vi med moderna hjälpmedel inte klarar att dra ut billig fiber så alla (mer eller mindre) får billigt bredband.
Gossen Ruda
Det finns en policy att alla skall kunna ha telefon och det är väl möjligt vad jag vet. Men problemet är att man kan inte överföra datatrafik på koppartrådar hur långt som helst. Att bygga ett fibernät som täcker hela landet betyder astronomiska kostnader vilket kommer att drabba alla lika och vi har här läst gnället över TV-licensen. laugh.gif
Pirum
Astronomiska, tja...borde rimligen vara billigare att dra kabel nu, än det var förr? smile.gif Delat på alla blir det inte så vådligt mycket. Men visst, det ligger inte i tiden. Jag tycker kabeldragning (el, bredband, kanske inte fasttelefon då det är på väg ut) bör subventioneras då det är en del av infrastrukturen som behövs i ett modärnt samhälle.

(Jag vill ju ha tillbaks Televerket och deras oranga bilar, osv, så jag kan nog inte så opartisk i den här diskussionen rolleyes.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon