|
Full version: Snabb leverans
thomasw
03-01-2007, 09:04
Borttagen reklam!
Reklam?
thomasw
03-01-2007, 09:51
Nej ingen reklam, jag har varit gäst på denna sida ett tag intresset för trädgård är något som vuxit fram så att säga, jag är en novis vad det gäller trädgård, och jag har lärt mig mycket av att läsa på detta forum. och när jag hittade xxxxxx så ville jag bara dela med mig av om detta..
Med vänliga hälsningar Thomas
Tack för tipset. Trevligt med en norrländsk trädgårdssida.
Tycker det är jättebra med nya tips om både frö/plant-sidor, likväl som alla dessa kataloger som finns att beställa ur. Såna tips återkommer ju hela tiden i de andra avdelningarna. Så tack så mycket för tipset thomasw och välkommen hit
Alldeles säkert är detta reklam.
Under signaturen Wesse har Thomasw idag skrivit tre inlägg på AoTs forum med exakt samma innehåll som det som nu dök upp här.
Snöflinga
03-01-2007, 12:19
Jaha och vad då  Tycker också det är kul med frö-plant sidor, skall kolla ... Tittade på din profil Ylv och ser att du har varit medlem dryga året och skrivit 5 inlägg .... Kom igen
Jag hade uppfattat som att reklam var förbjudet, därav min kommentar. Och nog är detta reklam, sajten som länken går till är helt ny sedan bara några dagar.
Sidan är inte ny, bara uppdaterad för i år... Dessutom kan de som vill be att Odla länkar till sina hemsidor så blir de åtkomliga via Odlas förstasida: Trädgårdssajter. Mvh Fenja
Okej, då är det väl så. Jag har bara sett att det sagts att såna här inlägg inte får förekomma. Men jag bryr mig inte vilket och lämnar härmed den här tråden.
Blomstertanten
03-01-2007, 12:47
Man får väl tipsa om andra sidor på nätet ???? Det kan väl inte räknas som reklam ???
fruberglund
03-01-2007, 12:50
CITAT (faith @ 03-01-2007, 12:35) Och nog är detta reklam, sajten som länken går till är helt ny sedan bara några dagar.  Spelar väl ingen roll? Buxus är ju också relativt nya och de rekommenderar jag eftersom jag precis beställt och fått mycket bra grejer och bra leveranstid där. Jag är dock inte inblandad i Buxus på något privat sätt men gör gärna reklam för dem ändå eftersom de funkat bra för mig. Är väl samma sak om jag säger att Blomsterlandet är bra...är det reklam då? Eller räknas det bara om jag själv äger Blomsterlandet och säger att de är bra? Och förresten, Andreas som har Buxus har lagt ut i praktiskt taget varje avdelning att de hade mellandagsrea, varför gnällde ingen på det då??? Jag bryr mig inte om det är reklam, bara bra om man hittar bra sidor Tack för tipset Tomas och välkommen hit önskar fru B
CITAT (fruberglund @ 03-01-2007, 12:50) CITAT (faith @ 03-01-2007, 12:35) Och nog är detta reklam, sajten som länken går till är helt ny sedan bara några dagar.  Spelar väl ingen roll? Buxus är ju också relativt nya och de rekommenderar jag eftersom jag precis beställt och fått mycket bra grejer och bra leveranstid där. Jag är dock inte inblandad i Buxus på något privat sätt men gör gärna reklam för dem ändå eftersom de funkat bra för mig. Är väl samma sak om jag säger att Blomsterlandet är bra...är det reklam då? Eller räknas det bara om jag själv äger Blomsterlandet och säger att de är bra? Och förresten, Andreas som har Buxus har lagt ut i praktiskt taget varje avdelning att de hade mellandagsrea, varför gnällde ingen på det då??? Jag bryr mig inte om det är reklam, bara bra om man hittar bra sidor  Som jag sa i senare inlägg, jag bryr mig inte vilket och tänker inte skriva mer om detta så jag ger dig ingen respons mer än så här.
CurlySue
03-01-2007, 13:00
Reklam får det väl lov att anses som om de enda få inlägg man skrivit innehåller länkar till en internetbutik. Han är väl ägare av den eller nått och vill få lite gratis reklam.
Blomstertanten
03-01-2007, 13:03
CITAT (sarah68 @ 03-01-2007, 13:00) Reklam får det väl lov att anses som om de enda få inlägg man skrivit innehåller länkar till en internetbutik. Han är väl ägare av den eller nått och vill få lite gratis reklam. Eller så ville han bara tipsa om en bra sida han hittat ! Det är ju faktiskt inte helt omöjligt ! Och antalet inlägg man skrivit, vad har det med saken att göra ?  För övrigt verkar det ju ovanligt dumt att skicka efter fröer från sitt egna företag
Och vad skall jag komma igen med Snöflinga???
Fler inlägg, eller uppfyller jag inte kraven på att få göra inlägg här eftersom jag mest läser - inte skriver inlägg?
Jag vill minnas att det finns "tyst överenskommelse" om att inte göra reklam för enskilda verksamheter i trådarna. Blir det mycket sådant så blir det rätt trist att läsa i längden. Men tips om "växtföretag" ligger ju liksom i forumets verksamhet på något vis. Kanske bra om man lägger tips om fröer i den avdelningen förvisso... Mvh Fenja
Piccante
03-01-2007, 13:19
Det är inte lätt för nya medlemmar att känna till "tysta överenskommelser" eller andra inofficiella regler som finns i ett forum. Jag har varit med i ett år själv och har ingen större koll på vad som egentligen är tillåtet eller ej när det gäller reklam? Uppenbart driver vissa medlemmar egna firmor och skriver ibland om dem. Jag har dock inte stört mig på det. Men sen får en del nya medlemmar på tafsen får att de råkar skriva om någon firma de har upptäckt. Inkonsekvent kanske? Det vore kanske bättre med tydligare regler från moderatorernas sida gällande reklam.
Är det nåt att hetsa upp sig över egentligen??  Är annonseringen inte lämplig så tas juh tråden bort så fort dom blitt uppmärksammad om den......moderatorerna alltså. Reklam eller inte??  Helt klart reklam då han verkar ha skrivit enbart tre inlägg om just samma sak på andra ställen....allt om trädgård?? Rätt eller fel?? Låt Ingemar eller Göran avgöra det, den som vill skicka efter gör det och den som ogillar reklamen skiter helt enkelt i det...svårare än så ska det inte behöva va
Ju mer som skrivs i tråden ju mer reklam vidarebefordrar vi. Fler och fler blir nyfikna och kollar.
Det måste väl vara Forumvärdarna som ska ta ställning. Men jag håller med vore bra att veta helt klart hur man ska förhålla sig. Vi som är inne på forumet upptäcker ju reklamen snabbt. Ska vi då anmäla direk til Forumvärd eller vad gäller ?
fruberglund
03-01-2007, 14:01
CITAT (faith @ 03-01-2007, 12:57) CITAT (fruberglund @ 03-01-2007, 12:50) CITAT (faith @ 03-01-2007, 12:35) Och nog är detta reklam, sajten som länken går till är helt ny sedan bara några dagar. -_- Spelar väl ingen roll? Buxus är ju också relativt nya och de rekommenderar jag eftersom jag precis beställt och fått mycket bra grejer och bra leveranstid där. Jag är dock inte inblandad i Buxus på något privat sätt men gör gärna reklam för dem ändå eftersom de funkat bra för mig. Är väl samma sak om jag säger att Blomsterlandet är bra...är det reklam då? Eller räknas det bara om jag själv äger Blomsterlandet och säger att de är bra? Och förresten, Andreas som har Buxus har lagt ut i praktiskt taget varje avdelning att de hade mellandagsrea, varför gnällde ingen på det då??? Jag bryr mig inte om det är reklam, bara bra om man hittar bra sidor  Som jag sa i senare inlägg, jag bryr mig inte vilket och tänker inte skriva mer om detta så jag ger dig ingen respons mer än så här. Det skrev du visst medans jag satt och komponerade...så det kan bli ibland  Du behöver inte svara mer än så eftersom jag redan vet din ståndpunkt Vad som är reklam och inte uppfattas tydligen olika av olika personer och därför tycker jag inte det är något medlemmar ska "ta tag i" utan det ska Göran och Ingemar dra upp riktlinjer för och sköta tillsägningar i så fall.
thomasw
03-01-2007, 14:15
CITAT (ylv @ 03-01-2007, 11:32) Alldeles säkert är detta reklam.
Under signaturen Wesse har Thomasw idag skrivit tre inlägg på AoTs forum med exakt samma innehåll som det som nu dök upp här. Det är helt riktig att jag skivit uinlägg under signaturen Wesse på AoTs forum och anledningen till den andra signaturen är att det inte gick att registrera en användare där med samma namn som hos er detta var upptaget tyvär, ledsen om detta har ställt till problem men det var inte meningen att göra reklam för någon jag ville bara tippsa om en länk och är inte det en bra sak jag lkäser ju denna sida för att själv få tips om och råd..
Blomstertanten
03-01-2007, 14:22
Har lite svårt att släppa det här  Men med risk för att bli anklagad för att vidarebefodra reklam så måste jag bara säga ett par saker ! Jag måste vara ovanligt dum eller nått  Kan överhuvudtaget inte förstå hur någon kan tycka att detta är reklam Jag har läst om hela tråden nu flera gånger men kan inte upptäcka det en del andra tydligen gjort Det enda jag ser är en medlem som vill berätta att han köpt fröer på internett och att han är jättenöjd med den snabba leveransen ! Kul att komma in som ganska nybliven medlem här o bli mottagen så när man bara vill dela med sej av erfarenheter
Blomstertanten
03-01-2007, 14:24
CITAT (thomasw @ 03-01-2007, 14:15) CITAT (ylv @ 03-01-2007, 11:32) Alldeles säkert är detta reklam.
Under signaturen Wesse har Thomasw idag skrivit tre inlägg på AoTs forum med exakt samma innehåll som det som nu dök upp här. Det är helt riktig att jag skivit uinlägg under signaturen Wesse på AoTs forum och anledningen till den andra signaturen är att det inte gick att registrera en användare där med samma namn som hos er detta var upptaget tyvär, ledsen om detta har ställt till problem men det var inte meningen att göra reklam för någon jag ville bara tippsa om en länk och är inte det en bra sak jag lkäser ju denna sida för att själv få tips om och råd.. Hej och välkommen Thomas ! Bry dej inte om att en del ser spöken mitt på ljusan dagen Jag tackar i alla fall för tipset ! Där fanns det ju en hel del som kan skrivas in på önskelistan
thomasw
03-01-2007, 15:55
CITAT (Blomstertanten @ 03-01-2007, 14:24) CITAT (thomasw @ 03-01-2007, 14:15) CITAT (ylv @ 03-01-2007, 11:32) Alldeles säkert är detta reklam.
Under signaturen Wesse har Thomasw idag skrivit tre inlägg på AoTs forum med exakt samma innehåll som det som nu dök upp här. Det är helt riktig att jag skivit uinlägg under signaturen Wesse på AoTs forum och anledningen till den andra signaturen är att det inte gick att registrera en användare där med samma namn som hos er detta var upptaget tyvär, ledsen om detta har ställt till problem men det var inte meningen att göra reklam för någon jag ville bara tippsa om en länk och är inte det en bra sak jag lkäser ju denna sida för att själv få tips om och råd.. Hej och välkommen Thomas ! Bry dej inte om att en del ser spöken mitt på ljusan dagen Jag tackar i alla fall för tipset ! Där fanns det ju en hel del som kan skrivas in på önskelistan  Tack för det Blomstertanten, Det är trevligt att få ett varmt välkomnade,  Thomas/Wesse
thomasw
03-01-2007, 16:00
CITAT (fruberglund @ 03-01-2007, 12:50) CITAT (faith @ 03-01-2007, 12:35) Och nog är detta reklam, sajten som länken går till är helt ny sedan bara några dagar. -_- Spelar väl ingen roll? Buxus är ju också relativt nya och de rekommenderar jag eftersom jag precis beställt och fått mycket bra grejer och bra leveranstid där. Jag är dock inte inblandad i Buxus på något privat sätt men gör gärna reklam för dem ändå eftersom de funkat bra för mig. Är väl samma sak om jag säger att Blomsterlandet är bra...är det reklam då? Eller räknas det bara om jag själv äger Blomsterlandet och säger att de är bra? Och förresten, Andreas som har Buxus har lagt ut i praktiskt taget varje avdelning att de hade mellandagsrea, varför gnällde ingen på det då??? Jag bryr mig inte om det är reklam, bara bra om man hittar bra sidor Tack för tipset Tomas och välkommen hit önskar fru B  Tack för välkomnandet fru Berglund Med vänliga hälsningar Thomas / Wesse
Björken
03-01-2007, 16:00
CITAT (Blomstertanten @ 03-01-2007, 14:24) CITAT (thomasw @ 03-01-2007, 14:15) CITAT (ylv @ 03-01-2007, 11:32) Alldeles säkert är detta reklam.
Under signaturen Wesse har Thomasw idag skrivit tre inlägg på AoTs forum med exakt samma innehåll som det som nu dök upp här. Det är helt riktig att jag skivit uinlägg under signaturen Wesse på AoTs forum och anledningen till den andra signaturen är att det inte gick att registrera en användare där med samma namn som hos er detta var upptaget tyvär, ledsen om detta har ställt till problem men det var inte meningen att göra reklam för någon jag ville bara tippsa om en länk och är inte det en bra sak jag lkäser ju denna sida för att själv få tips om och råd.. Hej och välkommen Thomas ! Bry dej inte om att en del ser spöken mitt på ljusan dagen Jag tackar i alla fall för tipset ! Där fanns det ju en hel del som kan skrivas in på önskelistan  Håller med dig Blomstertanten och hälsar också thomasw välkommen hit. Fattar inte att det finns de som har tid att sitta och hetsa upp sig över än det ena än det andra. Njut istället av livet och de små glädjeämnen som poppar upp i det tex att solen är uppe 13 minuter längre idag än på årets längsta natt den 21 dec.
Eva i Skåne
03-01-2007, 16:04
CITAT (Reserv @ 03-01-2007, 13:25) den som vill skicka efter gör det och den som ogillar reklamen skiter helt enkelt i det...svårare än så ska det inte behöva va Välkommen Thomas! Det är ju info och tips om bra ställen vi vill ha och ofta växlar med varandra.
Hej och välkommen hit Thomas!  Tack för länktipset, jag har lagt den till mina Favoriter.
Lady Hamilton
03-01-2007, 16:17
Jag har lite lokalanknytning till detta företag som funnits länge. Och jag har gjort en heldel inköp där. Dessutom samarbetar de med andra "kända" företag (bl.a. från Finland) För min del är jag bara glad över att de startat med frö försäljning. Och de har som det syns "tagit över" en hel del fröer som en anna "lokal frö försäljare" tidigare hade. Men detta företag slutade med försäljningen i fjol.
Brukar inte 'lägga mig i' sådana här trådar...inget illa menat men nu kom jag på en sak som jag bara måste få fråga... Vet inte om det har varit på tapeten förut men... Kan inte Ingmar eller Göran fixa ett ny tråd/avdelning eller vad det nu heter...där vilka som helst kan lägga in tips till olika hemsidor...som givetvis borde vara trädgårdsrelaterat...?  ...eller vad tycker ni andra?...är jag helt ute å cyklar?...efter som det är så halkigt där jag bor så kanske jag borde ställa ifrån mig cykeln... Jag vill också tacka dig tomasw för länktipset och passa på att hälsa dig hjärtligt välkommen hit....
Snöflinga
03-01-2007, 16:19
CITAT (ylv @ 03-01-2007, 13:06) Och vad skall jag komma igen med Snöflinga???
Fler inlägg, eller uppfyller jag inte kraven på att få göra inlägg här eftersom jag mest läser - inte skriver inlägg? Fler inlägg naturligtvis
CITAT (Floppy @ 03-01-2007, 16:19) Brukar inte 'lägga mig i' sådana här trådar...inget illa menat men nu kom jag på en sak som jag bara måste få fråga... Vet inte om det har varit på tapeten förut men... Kan inte Ingmar eller Göran fixa ett ny tråd/avdelning eller vad det nu heter...där vilka som helst kan lägga in tips till olika hemsidor...som givetvis borde vara trädgårdsrelaterat...?  ...eller vad tycker ni andra?...är jag helt ute å cyklar?...efter som det är så halkigt där jag bor så kanske jag borde ställa ifrån mig cykeln... Jag vill också tacka dig tomasw för länktipset och passa på att hälsa dig hjärtligt välkommen hit....  Bra förslag. Det skulle jag vilja ha.
CITAT (Floppy @ 03-01-2007, 16:19) Brukar inte 'lägga mig i' sådana här trådar...inget illa menat men nu kom jag på en sak som jag bara måste få fråga... Vet inte om det har varit på tapeten förut men... Kan inte Ingmar eller Göran fixa ett ny tråd/avdelning eller vad det nu heter...där vilka som helst kan lägga in tips till olika hemsidor...som givetvis borde vara trädgårdsrelaterat...?  ...eller vad tycker ni andra?...är jag helt ute å cyklar?...efter som det är så halkigt där jag bor så kanske jag borde ställa ifrån mig cykeln... Jag vill också tacka dig tomasw för länktipset och passa på att hälsa dig hjärtligt välkommen hit....  Visst vore det trevligt, men det är väl kanske mycket att begära att odla.nu ska inrätta en avdelning där man kan göra reklam för deras konkurrenter? Tycker i alla fall jag
anna_rispan
03-01-2007, 16:44
nej, det behövs väl inte... man ska väl kunna få ställa frågor om olika ställen eller tipsa i en ny tråd om man känner för det.
CITAT (Floppy @ 03-01-2007, 16:19) Brukar inte 'lägga mig i' sådana här trådar...inget illa menat men nu kom jag på en sak som jag bara måste få fråga... Vet inte om det har varit på tapeten förut men... Kan inte Ingmar eller Göran fixa ett ny tråd/avdelning eller vad det nu heter...där vilka som helst kan lägga in tips till olika hemsidor...som givetvis borde vara trädgårdsrelaterat...? :huh:  ...eller vad tycker ni andra?...är jag helt ute å cyklar?...efter som det är så halkigt där jag bor så kanske jag borde ställa ifrån mig cykeln... :P Jag vill också tacka dig tomasw för länktipset och passa på att hälsa dig hjärtligt välkommen hit.... :wub: Finns ju redan, som sagt, på Odlas första sida...  kolla under trädgårdssajter Mvh Fenja
Visst är det bra med länktips - till nätbutiker, trädgårdssidor eller annat som man är intresserad av.
Mig stör det inte om någon vill tipsa om en nätbutik som han/hon själv äger eller har ekonomiska intressen i. Men att göra det genom att utge sig för att vara "nöjd kund" tycker jag är lågt.
Thomasw/Wesse måste vara en väldigt nöjd kund antar jag. Under en tidsrymd av knappt 3 minuter hann han lägga in exakt samma inlägg som han gjort här på AoTs forum. Dels som egen tråd, dels som inlägg i två trådar om handlade om clematis och hosta.
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 16:44) nej, det behövs väl inte... man ska väl kunna få ställa frågor om olika ställen eller tipsa i en ny tråd om man känner för det. Tycker precis som du...men det blir ju jämt ramaskri vareviga gång någon försöker sig på att tipsa om nått... Jag vet  ...det blev en liten överdrift det där med vareviga gång...men ni fattar vad jag menar...och de som inte gör det...f'låt...
CITAT (Fenja @ 03-01-2007, 16:48) Finns ju redan, som sagt, på Odlas första sida...  kolla under trädgårdssajter Mvh Fenja Jo det är ju sant Fenja ... men många 'glömmer' bort att det finns där...bland annat jag...  ....mitt minne är inte det bästa...  CITAT (AnitaGg @ 03-01-2007, 16:43) Visst vore det trevligt, men det är väl kanske mycket att begära att odla.nu ska inrätta en avdelning där man kan göra reklam för deras konkurrenter? Tycker i alla fall jag :) Tänkte inte på det AnitaGg på att det är deras konkurenter...men som Fenja skrev så har de ju länkarna redan på Odlas 'framsida' ...
Ja det ska jag kolla. Den framsidan har jag missat helt.
CITAT (thomasw @ 03-01-2007, 09:04) Ville bara berätta att jag hittade en butik på nätet som verkar mycket bra, jag betällde en del fröer och fick leverans redan två dagar senare dessutom bra priser,
Dessutom kunde jag förboka en del rosor till våren.
Med vänliga hälsningar Thomas Dessutom svarar de mycket snabbt på mail med frågor om sin försäljning. /Anki
fruberglund
03-01-2007, 23:03
CITAT (thomasw @ 03-01-2007, 16:00) Tack för välkomnandet fru Berglund
Med vänliga hälsningar Thomas / Wesse Så lite så Hoppas du inte försvinner nu bara för att du fått en tråkigt start...det är så här på Odla ibland men det är ju inte alla som klarar av att ignorera och hoppar ur direkt igen istället även om de är oskyldiga. Jag har också fått folk emot mig nån gång men bryr mig inte så mycket...bara att strunta i den tråden och hoppa vidare till nån roligare tråd där det är trevligare istället  Man kan ju inte tycka lika i allt och så ska det ju vara också, hur rolig vore världen annars
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|