Full version: 2007 års glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Biggan_
Jag är också glad, jag äääääälskar våren! wub.gif yahoo.gif bravo.gif En stoooor vårkram till er alla! kompiskram.gif Hoppas den värmer lika mycket som vårsolen!
anna_rispan
Jag är glad för att i morgon kan jag hämta lite av min julklapp. Mammas hembakta bullar! Några marmeladbullar o några vanlijbullar! Mums!!
Lars-Olof Arvids
Jag är glad för att det är vår! För alla vårblommor, bin, myror, grodor och annat liv som vaknar överallt. För att en råbock och två getter har varit framme vid min matplats flera mornar och att en stor flock grönsiskor har hittat till mitt fågelbord. För att killifiskyngel kläcktes hemma igår och en rund platyhona av den i akvarier sällsynta vildformen snart ska föda. Och för att det i en damm finns massor av cyclops som är perfekta att föda upp fiskyngel med! smile.gif

Olle
Kajsa i Arvika
Jag är glad för att sonen är frisk och glad, han sitter i soffan och skrattar åt en roligt barnprogram på tv.. wub.gif

Jag är glad för att solen skiner in genom fönstret och värmer, trots att man ser allt damm så mycket bättre!! whist.gif

Jag är glad för att jag har fröpåsar, jord och krukor..

Jag är glad för min nya kolonilott som jag ska fylla med blommor i sommar.. yahoo.gif

Jag är glad för att jag har hittat hit till Odla och alla goa skratt ni ger mig!! smiley_small_hug.gif
Magdis
O jag blir glad för Kajsas skull när jag läser ovanstående. smile.gif kram1.gif
Felicia
Jag är glad över att ljuset kommer med stormfart, snart har vi ljust dygnet runt, kan det bli bättre bravo.gif

Och så är jag glad att köket är fullt med alla påbörjade odlingar och snart sommar laugh.gif

Och att min sambo kommer hem från sitt jobb i morgon (han jobbar 7 och ledig 7 dagar) yahoo.gif
och att vi sen åker upp till stugan i fjället till helgen laugh.gif

Och att det snart är påsk..

Och att Odla finns smiley_small_hug.gif

Jag skulle kunna komma på hur mycket som helst men nu får jag väl ge mig en stund..
Pia L
Mina specialfrön från Australien kom idag yahoo.gif Nu kan snart mitt Hibiskusprojekt sparkas igång bravo.gif
Dessutom så mår jag bara sååååå bra, nu känns det som att man har flyt

(bakslagen som oftast kommer efteråt, dom får man tackla då)
pejori
CITAT (Pia L @ 20-03-2007, 12:18) *
Mina specialfrön från Australien kom idag yahoo.gif Nu kan snart mitt Hibiskusprojekt sparkas igång bravo.gif
Dessutom så mår jag bara sååååå bra, nu känns det som att man har flyt

(bakslagen som oftast kommer efteråt, dom får man tackla då)

helt rätt ...helt rätt naughty.gif giggle.gif rotfl.gif
Anma
Jag är glad för att jag fick precis ett mail om att jag kommit med i kampanjen för Wrigleys Extra Pastilles. Får snart hem ett paket med halstabletter som jag ska få provsmaka och prata om. w00t.gif
pejori
jag är glad idag... naughty.gif
tycker jag har gjort ett gott dagsverke här
har fem till som ska ner, men det blir en annan dag...nu är kroppen d010.gif
stina
Jag är glad för imorgon ska jag, LadyG och Fizzgigg klättra! Vi har inte klättrat på 2 helger så nu är suget rejält vill jag lova! biggrin.gif
aanderss
CITAT (stina @ 23-03-2007, 19:51) *
Jag är glad för imorgon ska jag, LadyG och Fizzgigg klättra! Vi har inte klättrat på 2 helger så nu är suget rejält vill jag lova! biggrin.gif

vad är de ni klättrar?
stina
Vi klättrar på inhomhusklättervägg här i Sundbyberg. (Se min signaturbild....)
aanderss
CITAT (stina @ 23-03-2007, 20:04) *
Vi klättrar på inhomhusklättervägg här i Sundbyberg. (Se min signaturbild....)

låter kul
stina
Det är helt otroligt jättekul faktiskt! biggrin.gif
aanderss
CITAT (stina @ 23-03-2007, 20:06) *
Det är helt otroligt jättekul faktiskt! biggrin.gif

man borde testa sådant någon gång
stina
Gör det aanderss!!!
aanderss
CITAT (stina @ 23-03-2007, 20:40) *
Gör det aanderss!!!

men har ingen att klättra med och vet inte var man skall klättra i skåne
stina
Vad synd att du bor så långt borta från oss, annars hade du jättegärna fått klättra med oss om du ville....
Gillan
CITAT (pejori @ 23-03-2007, 17:00) *
jag är glad idag... naughty.gif
tycker jag har gjort ett gott dagsverke här
har fem till som ska ner, men det blir en annan dag...nu är kroppen d010.gif

Helt fantastiskt Pejjan! tummenupp.gif . Där kommer du att få plats med mycket "smått och gott"! Grattis till Kragarna smiley_small_hug.gif yaay.gif
Pia L
Jag är glad att äntligen få ha min dotter på svensk mark igen wub.gif
Efter en trevlig kväll hos sin lillebror i stockhplm med skumpa, ost och kex för att fira, så är dom fortfarande sams kram1.gif Båda har saknat varandra och mognat under det gångna året, nu längtar jag bara till mässan så att även JAG får krama om henne (hon ska ju stanna hos lillebror fram tills dess) kram1.gif
Anma
Jag är jätteglad för att vi äntligen fick båten i sjön! yahoo.gif
Kom dock inte ända fram till stugan... det såg helt öppet ut, men längre ut fanns is kvar... Plöjde i genom ett femtiotal meter, men så gav vi upp, det var några hundra meter is kvar till öppet vatten. Men, men på tisdag gör vi ett nytt försök.

Vilken känsla att ändå få åka runt en sväng utepå vattnet! Hundarna älskade det lika mycket som vi... Det märktes att de blev besvikna över att vi inte kom till ön, dom vet vad som gäller när man tar båten...
faith
Idag fick jag en oväntad inbjudan som gladde mig, en inbjudan till en dagsresa senare i vår med diakonin. smile.gif
Piccante
Drabbades av plötslig insikt i dag att inte speciellt mycket har gått som jag har velat den senaste tiden och kände mig uppgiven crying.gif . Tur att man har vänner som orkar lyssna när man behöver gnälla lite över tillvaron och kan säga några uppmuntrande ord kompiskram.gif thanks.gif sådana vänner är guld värda yes.gif
faith
Äntligen ser det ut som jag fått ordning på datorn (det jag gnällt om i gnälltråden). Jag har i alla fall fått bra support av microsoft hela tiden, vilket jag är positivt överaskad av.
*Stintan*
Jag är så otroligt glad för att jag fått förmånen att få min lilla Etty. Hon kan inte ersätta min gamla vovve som jag tyvärr va tvungen att ta bort i början på mars men jag ångrar inte en sekund att jag släppt in detta yrväder hos mig.
Så mycket tröst, så mycket glädje det är bara ofattbart hur mycket en liten hund kan ge. Love you Etty!
Alba
Åh Stintan så underbart. Jag gläds med dig.
Man kan ju inte annat än falla pladask för lilla Etty.
Magdis
Jag är jätteglad över att båda mina barn duktigt åt upp sin lunch utan gnäll idag. smile.gif
Magdis
Finns massor att vara glad för...det vackra vädret, för att fuktmätningen som Anticimex var o gjorde i vår krypgrund idag visade så bra värden att man kunde ställa ner effekten på avfuktaren, för att Lilleman är ett praktexemplar till bäbis m.m m.m. biggrin.gif
Magdis
Men OJ vad den här tråden var långt bak...skandal ju!
Finns mycket att glädjas åt; vackert väder, att Lilleman åt en jätteportion av min hemlagade köttfärssås o spagetti, att maken gräver om komposterna och lägger upp en jättestor hög fin kompostjord åt mig. smile.gif
AnitaO
Men oj, den här tråden måste du hittat långt bak smile.gif
Visst finns det mycket att vara glad åt.
I morgon kommer min nya dator yahoo.gif
Kajsa i Arvika
Har varit ute med lillskrutten på stan idag, suttit i solen och fikat på café och tittat på honom när han matade gråsparvarna med sin köttbullmacka!!! wub.gif wub.gif

Har beställt fröer yahoo.gif crazy.gif blink.gif Lär mej aldrig men ååååååhhhh... vad jag längtar tills det dimper ner i brevlådan....

I MORRON SKA JAG TILL FRISSAN!!!! ÄÄÄÄNTLIGEN!! Hon får ALDRIG mer ta semester!!! Lämna mej med bleknande hårfärg... skandalöst... sos.gif Ska bli så skönt att bara sitta ett par timmar och bli kammad och tvättad och ompysslad... yes.gif
aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-08-2007, 19:28) *
Har varit ute med lillskrutten på stan idag, suttit i solen och fikat på café och tittat på honom när han matade gråsparvarna med sin köttbullmacka!!! wub.gif wub.gif

Har beställt fröer yahoo.gif crazy.gif blink.gif Lär mej aldrig men ååååååhhhh... vad jag längtar tills det dimper ner i brevlådan....
I MORRON SKA JAG TILL FRISSAN!!!! ÄÄÄÄNTLIGEN!! Hon får ALDRIG mer ta semester!!! Lämna mej med bleknande hårfärg... skandalöst... sos.gif Ska bli så skönt att bara sitta ett par timmar och bli kammad och tvättad och ompysslad... yes.gif

tummenupp.gif
Magdis
Oooo jag är så glad och nöjd över att jag har gjort så fint i datarummet idag. smile.gif Städat så det blivit kliniskt rent och prydligt och sen satt upp nya gardiner och en ny fin tavla, två frösådda Ficus macrophylla och en frösådd Kiwiplanta i fina krukor i fönstret och en liten hängande glasprydnad i form av ett hjärta. Vilken enorm skillnad det blev! yahoo.gif
Krolliljan
Jag är glad för att jag är ledig i dag. yes.gif ( har haft en sträng vecka)
Biggan_
CITAT (dagliljan @ 31-08-2007, 09:18) *
Jag är glad för att jag är ledig i dag. yes.gif ( har haft en sträng vecka)

Ha en skön dag! kompiskram.gif
Krolliljan
CITAT (Biggan_ @ 31-08-2007, 11:39) *
Ha en skön dag! kompiskram.gif

thanks.gif
Kajsa i Arvika
Jag e så enormt tacksam och glad för alla goa människor jag har omkring mej, både irl och här på nätet... smiley_small_hug.gif Ni e ett så enormt stort stöd för mej och har varit en längre mer tid nu... kompiskram.gif är er evinnerligt tacksam...

Idag har jag haft nöjet att träffa en odlait! Kortis från Åmotfors här i Värmland... hon kom och hjälpte mej "rensa" kolonilotten från växter... hoppas få träffa dej igen så jag får se din trädgård... tummenupp.gif

Vilken lycka att känna människor strömma till när man e i knipa... En så underbart varm känsla kan man inte bli annat än lycklig av...

De kan behålla sin förbenade kolonilott... behöver inte den just u... jag e rik på så många andra sätt!! rose.gif wub.gif
Lars-Olof Arvids
Kajsa, vad härligt att du känner dig lycklig och rik trots allt! wub.gif
Visst är det roligt att träffa andra odlaiter. Jag träffade minst fyra igår när jag sålde växter på Trädgårdsamatörernas marknad i Göteborg. En trevlig marknad med gott om intressanta växter. Inte för att min förtjänst blev så stor, men egentligen är det inte det som är det viktigaste. Man träffar ju så mycket trevligt trädgårdsfolk att byta idéer och erfarenheter med. Som en av dem sa räcker det ju inte alltid med böcker - att prata med folk och se hur de gör ger en annan dimension åt det hela.

Olle
Betty
Idag är jag så glad för att jag har fått en hel hink full av nyplockade och rensade lingon av en svåger. biggrin.gif

Jag kokade sylt av ett kilo och frös in de resterande fem kilona.
Biggan_
Det är gott att slänga ner en näve frysta lingon i nötköttsgryta! tummenupp.gif
mamamaggan
Är glad för att vi förhoppningsvis ska åka bort ett par dagar. Åker i morgon om allt går som det ska . Inte så långt men ändå efter att ha gått här hemma hela sommaren. Ska bli så skönt.
vindspel
CITAT (mamamaggan @ 09-09-2007, 01:05) *
Är glad för att vi förhoppningsvis ska åka bort ett par dagar. Åker i morgon om allt går som det ska . Inte så långt men ändå efter att ha gått här hemma hela sommaren. Ska bli så skönt.

Ha det så trevligt nu, så skönt och åka bort ett tag det skulle jag med vilja. Dock är det ingen i min bekantsapskrets som vill det och det är inte så kul att åka själv.
taiyo
Jag är glad över att ha hittat detta forum! 000.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, visst är detta forum bra! smile.gif
Jag är glad åt att jag var på en trevlig växtmarknad utanför Uddevalla i lördags förmiddag. Visserligen blev det ingen stor förtjänst den här gången heller, men det är kul att vara med ändå. På eftermiddagen var det trädgårdsvisning hos en kompis i Ödsmål. Jag kom lagom till att kaffet hade kommit fram på hennes mysiga altan, där vi satt och pratade runt bordet och hade riktigt trevligt ett tag. Sådant får man passa på att göra under årets sista sommardagar. Igår slog jag gräset runt uteplatsen och dammen hemma.

Olle
Magdis
Idag är jag jätteglad över att Elias har gjort ett stort framsteg. Jag frågade; Elias, var är lampan? O då pekade han med hela armen på lampan o sa: Dää! smile.gif

Sen är jag glad över att 6-åringen har knäckt läskoden nu. smile.gif
anna_rispan
CITAT (Magdis @ 19-09-2007, 14:54) *
Idag är jag jätteglad över att Elias har gjort ett stort framsteg. Jag frågade; Elias, var är lampan? O då pekade han med hela armen på lampan o sa: Dää! smile.gif

Sen är jag glad över att 6-åringen har knäckt läskoden nu. smile.gif

Å vad roligt!! Elias var ju fantastiskt duktig. O tänk vad skoj en 6-åring kan ha när hon upptäcker allt hon kan läsa!!
Castea
Jag är otroligt lycklig idag - har denna vecka renoverat hela min lägenhet. yahoo.gif
Det blev sååå fint överallt! Innan var det inte tapetserat och målat på 20 år.
Vilket lyft!!! tummenupp.gif
aanderss
CITAT (Castea @ 20-09-2007, 17:46) *
Jag är otroligt lycklig idag - har denna vecka renoverat hela min lägenhet. yahoo.gif
Det blev sååå fint överallt! Innan var det inte tapetserat och målat på 20 år.
Vilket lyft!!! tummenupp.gif

låte toppen kul
Piccante
Jag är glad för jag fick i sista minuten tag på biljetter så jag kan åka bort i morgon och vara borta över helgen. Behöver få komma bort lite för att få omväxling i livet. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon