malin72
hur var det nu ena växtlampan jag har gick...så nu i väntan på att sambon ska börja jobba igen sitter jag här med en massa lampor och undrar vad jag kan sätta i istället

var det kallvita eller varm vad ska det var när det är över sådden unsure.gif unsure.gif unsure.gif
kerstin z5-6
kalllvita ,men eg duger vad som helst så länge..
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2007, 19:25)
kalllvita ,men eg duger vad som helst så länge..

aha tack smile.gif hur är det med lågengergi lampor??
sambon klagar över alla lampor laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
kerstin z5-6
de är knappt ok ..ger väldigt lite ljus .....för frösådder , men kan duga till pellisar som övervintrar

sambon .. han tystnar snart -när alla berömmer din snygga trädgård -då vill de minsann vara med LOL
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2007, 19:42)
sambbon .. han tystnar snart -när alla berömmer din snygga trädgård -då vill de minsann vara med LOL

jo då att fixa till ute det gillar han så han ska nog inte klaga länge till laugh.gif fortsätter det men så här milt väder kan han ju fortsätta byggandet ute tongue.gif tongue.gif
malin72
hur är det nu?? ska lyset vara över sådden hela tiden nu innan det gror eller när det har grott????????? unsure.gif unsure.gif
Lady Hamilton
Det finns "ljus-groende" (oftast skall man inte täcka dem med jord vid sådd) och "mörk-groende" frön ( de täcker man alltid med jord). Men efter grodd behöver alla plantor ljus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon