Full version: blodhibiskus?
Kvarnvik
Jag såg denna växt i senaste AoT (tror jag) och fastnade för de mörka bladen. Det verkar vara en ettåring, men mycket mer än så kan jag inte läsa mig till i frökatalogen. Finns det någon här som vet lite mer och kan dela med sig?
Lady Hamilton
Jag hade blodhibiscus för ett pr år sedan. Den växte och frodades under sommaren. Sedan övervintrade jag den svalt o ljust den växte och blev hög o tanig (men bladen hade väldigt vacker färg). Mycket beroende på att jag "glömde" att klippa ner den. Våren efter tog jag sticklingar som jag sålde/gav bort. Men vad som sedan hände med min planta kommer jag inte riktigt i håg wub.gif
Kvarnvik
Åh, så det går att övervintra den? Det låter ju kul. Jag har ganska bra möjligheter att övervintra växter så jag försöker att ha sånt som går att "återanvända" år efter år.

Någon mer med erfarenheter av blodhibiskus?
Eva St
ohmy.gif
Tycker bladen påminner om Ricin???????????
Eva St
Lady Hamilton
laugh.gif Ja det kanske de gör, men bladen är av en betydligt mindre storlek
Alexander-VG-zon3
va det denna växt som inte hann och blomma i Sverige !!??

eller har jag fel nu blink.gif wink.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Du är inne på rätt spår flaxss.........
Det var några som skulle testa sleep.gif men vi har inte hört något resultat ännu. Själv fick jag inte min att blomma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon