Full version: akleja
Monica E
Jag har skickat efter några fröer,blev också inspirerad av tidningen,har också sparat några från trädgården ,undrar om man kan ställa dom i växthuset,jag har ingen värme i det,sen skickade jag efter klänglilja ,är det någon som har erfarenhet av dom,när mam ska så och om man har dom i kruka,det står på engelska på påsen o jag tror det står att man ska ta upp knölarna på hösten.
Monica E
oj då ,skulle svara på akleja tråden ,blev visst fel,
Åsa, mälardalen zon 2
Aklejasådden kan du ställa i växthuset efter att den stått inne i något dygn de brukar ofta behöva kallstratifiering.

Vet inte så mycket om Gloriosasådd (klänglilja) jag köpte knölar istället det kostar inte så mycket mer och man tjänar in några år. Jag odlar i kruka hela tiden och plockar in hela krukan till rumstemperatur på hösten de tål ingen frost.

Monica E
jag har inte tittat i påsen förut men det är två påsar ,den ena med ganska små frön ,ganska många och så en med 6st som ser ut som kryddpeppar,jag petar väl ner båda så får vi se om det kommer upp något.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon