CITAT (Jonas70 @ 08-01-2007, 10:03)
Ska du odla utomhus så måste du åtminstone vänta tills i mars innan det är dags att så. Som någon skrev så kan man räkna med att så 6-8 veckor före utplantering. Så sår du nu så blir det ju alldeles för tidigt att sätta ut på friland.
Att tänka på när man odlar i krukor är att man ska ha rejält stora kärl, gärna upp mot 20l och att man måste vara beredd på att det MÅSTE VATTNAS varje dag den tid det är riktigt varmt på sommaren, så inget bortresande utan att ha fixat bevattningshjälp.
Jag vattnade inte varje dag i somras och då var det riktigt varmt. Jag hade 3 tomater i 20-litershinkar och 8 st i en pallkrage. Det var trångt för dem men det blev massor med tomater ändå.
Jag hade körsbärstomaten "Ildi". Inte god enligt min smak så nästa år blir det nog något annat. En orange vanlig som jag fått från en här på Odla och så blir det nog nån busktomat så jag slipper tjuva
Så här såg det ut med Ildi i somras, var dock lite för tätt för att det skulle bli lätt att plocka så lika tätt blir det inte igen även fast det gick bra.

Ej mogna än men på väg, har tyvärr ingen bild för de mognar ju i omgångar.

Sådde i mars/april