Full version: msn symbolik
gammelnalle
"S" och annat

(K) tex

möjligen läser jag in FÖR mycket..

b
yenny
jag tror att (S) brukar vara en halvmåne (typ alltså godnatt) och att (K) brukar vara ett par läppar= puss eller kyss.
Blomstertanten
*S* = smile (vilket är engelska och betyder skrattar)

* visar att det är något man gör !
Så tex *LOL* Betyder översatt till svenska att den du "pratar" med gapskrattar

BRB betyder bee right back , alltså strax tillbaks

Busenkelt (om man kan det förstås )

tongue.gif
gammelnalle
va ni kan...

fast (jag kan ha fel) jag har lärt mig att LOL beyder "Lots of laugh" iofs inget motsägelsefullt vad du säger...

och rotfl >= roll on the floor laughing...

MER!!! ??

b
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 06-01-2007, 00:16)
va ni kan...

fast (jag kan ha fel) jag har lärt mig att LOL beyder "Lots of laugh" iofs inget motsägelsefullt vad du säger...

och rotfl >= roll on the floor laughing...

MER!!! ??

b

Det kanske finns olika dialekter för sånt *funderar*
tongue.gif
Just nu kan jag inte komma på nån mer, är lite för trött för att den lilla hjärnaktivitet som brukar finnas ska fungera. Verkar vara helt avstängt , personalen har troligtvis gått hem !
tongue.gif
Alexander-VG-zon3
lol=laughing out loud
brb=be right back
omg=oh my god
omfg=oh my fucking god
WW=world wide
btw=by the way
:}
[:
]:
[=
]=
(")
)=
(=
(:
):
^_^
^^=glada ögon
**=ögon
//=
/:
XD=skrattar
*ord* (ord) "ord"
ändrat den nu
Blomstertanten
btw hade jag glömt ! tongue.gif

btw så betyder BT inget annat än Blomstertanten laugh.gif
Blomstertanten
Kommer på nya rätt vad det är tongue.gif så all personal har nog inte gått hem.

I stället för *lol' kan man även skriva *asg* som oxå betyder att man gapskrattar. Skriver man *ASG* med stora bokstäver gapskrattar man alltså högre än om man skriver *asg*

unsure.gif Tror jag i alla fall
*asg*
Magdis
Det finns ju många roliga små smileygubbar på msn så jag har inte nån större koll på hur man skulle skriva dem med text.
AnitaO
(L) blir ett hjärta
Anma
CITAT (Blomstertanten @ 06-01-2007, 00:53)
Kommer på nya rätt vad det är tongue.gif så all personal har nog inte gått hem.

I stället för *lol' kan man även skriva *asg* som oxå betyder att man gapskrattar. Skriver man *ASG* med stora bokstäver gapskrattar man alltså högre än om man skriver *asg*

unsure.gif Tror jag i alla fall
*asg*

Ja, *asg* är *lol* på svenska, *Asgarvar...
Fenja
*L* = ler
WTF = what the fuck - vad i hel..te
sls = så lite så
k = ok

Mvh
Fenja
Hannele
CITAT (Blomstertanten @ 06-01-2007, 00:03)
*S* = smile (vilket är engelska och betyder skrattar)

* visar att det är något man gör !
Så tex *LOL* Betyder översatt till svenska att den du "pratar" med gapskrattar

BRB betyder bee right back , alltså strax tillbaks

Sånt är meningslöst att använda, om mottagaren ändå inte fattar.
Det finns ju autostavning, hela orden kommer ju fram lätt, snabbt att skriva hela ord..
anna_rispan
Finns det autostavning i msn?? Visste inte det.

Ibland känns alla sådana där forkortningar onödiga. varför kan man inte ta sig tid att skriva vad man menar. Dessutom hade jag en intressant diskussion om internetsnack. Att man kan ju faktiskt inte till exempel kramas. Så varför skriva *kram* om man syftar på att man kramar den man skriver till. Kan man inte skriva då. Skulle vilja ge dig en kram nu.
O när det gäller andra förstärkningar då kan man väl gott använda alla vackra ord vi faktiskt har i språket för att beskriva.
Iställer för *ler* kan man väl skirva. du har sån skön humor. jag sitter här o fnissar för mig själv.

Leve det skrivna ordet!! smile.gif wub.gif
Eva i Skåne
En del av vitsen med msn tycker jag är att det går snabbt mellan ordväxlingarna och då använder jag gärna förkortningar och symboler, men då är det ju till folk som jag vet kan samma "språk" som jag.
Då tycker jag "kram" eller biggrin.gif (symboler finns det ju gott om i msn:s utbud) är enklare än att skriva en lång mening om hur roligt det var som min prat-kompis nyss sa.

Så passar det mig, men alla får ju göra som dom vill, som tur är rolleyes.gif
anna_rispan
jo, ja. alltås sådana smileys använder jag ju också så klart.

men det är kankse mer sådana här saker jag tycker är onödiga: *hoppar upp o ner o kastar papperstuss i huvudet på dig* stjärnorna säg ju betyda att man "gör " det mot den som får meddelandet. men det kan man ju inte på internet.

visst går det snabbt. vanliga förkortningar så iof., el., lgh., är jag helt med på. men men. jag tycker att så snabbt går det inte. man kan ta sig tid för att använda vårt fina språk. eller det språk man nu skriver på.

kommer att tänka på en sketch med Ulla Skog o ?Ulveson. De sitter på en parkbänk o pratar som en annons i tidningen. Bara med förkortningar. Nån som vet vilken jag menar?
Pjater
<d^_^b> Lyssnar på musik biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Pjater @ 07-01-2007, 19:04)

haha bra den^^ biggrin.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Pjater @ 07-01-2007, 19:04)

eller nån med polisonger
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon