Blomstertanten
Aftonbladet

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Blomstertanten @ 06-01-2007, 12:28)

Ha, ha ... Amerikaner är experter på knäppa varningsskyltar.
Man kan ju stämma folk för det mesta i det landet.
Typ: Stoppa inte in fingrarna i båtens propeller, eftersom du kan skada dig då rolleyes.gif laugh.gif
askar
Minns att jag läst om en person som stoppade hunden i micron...
stämde företaget för att det inte stod i bruksanvisningen
att hundar inte fick torkas i den.... hon fick ersättning. laugh.gif
Blomstertanten
Man kan ju börja fundera på om amerikaner är särskilt dumma unsure.gif

Jag tycker ju att det är rätt självklart att man inte ska stoppa in människor eller djur i tvättmaskinen tex.
Att det gör j__ligt ont att stoppa fingrarna i propellern fattar jag också ! tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har haft länk en gång till en sida med knäppa amerikanska rättsfall ex. ska det tydligen stå numera i instruktionsboken ifall man köper en Winnabego (husbil) att cruise control inte är lika med autopilot efter att någon stämt företaget och vunnit (han gick och bredde sig en smörgås under färd och husbilen kraschade, han trodde man kunde göra det när det fanns cruise control).
Floppy
Ja jösses...jag säger då det...amerikaner, amerikaner... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
Fler roliga exempel att skratta åt: laugh.gif

"Skall inte användas för personlig hygien" (toalettborste)

"Ta bort barnet innan sulkyn fälls ihop" (barnvagn)

"Varning! Stryk aldrig kläder direkt mot kroppen" (strykjärn)

"Varning! Innehållet kan ta eld" (tändstickor)

"Varning! Detta plagg gör inte att du kan flyga" (Stålmannendräkt för barn)

"Varning! Kan skada vid nedsväljning" (fiskekrok)
Margith
Det finns ju massor med knäppa varningstexter, men den knäppaste jag sett själv är nog när jag köpte en varmluftspistol och det stod på varningstexten att jag inte fick använda den som hårtork wacko.gif

Tätt följd av bilden av en dam med långt pärlhalsband och ett stort rött kryss över. Den bilden fanns på varningstexten till en dokumentförstörare. Riktigt vad den varnar för har jag inte bestämt mig för ännu unsure.gif Att damer med halsband inte ska använda dokumentförstörare, eller att du inte ska stoppa pärlhalsbandet i dokumentförstöraren, om du nu skulle ha ledsnat på det wacko.gif laugh.gif
anna_rispan
haha, borde varit en man med slips också. som i reklamen
Hannele
Aftonbladet
biggrin.gif  :lol:  :D  :lol:

Icke-svenska skyltar räknas väl inte... wacko.gif
De har sina egna laga i USA, det finns även roliga svenska skyltar.
Anma
CITAT (Hannele @ 06-01-2007, 13:33)
Aftonbladet
biggrin.gif  :lol:  :D  :lol:

Icke-svenska skyltar räknas väl inte... wacko.gif
De har sina egna laga i USA, det finns även roliga svenska skyltar.

Nu skrev ju AB om en tävling som avgjordes i USA, knappast att dom vill ha med svenska skyltar då...
Lady Hamilton
I körinstruktionerna som följde med min bil (Skoda) Står det bilen får inte framföras med fötterna på instrument panelen sleep.gif
Blomstertanten
CITAT (Hamilton @ 06-01-2007, 15:34)
I körinstruktionerna som följde med min bil (Skoda) Står det bilen får inte framföras med fötterna på instrument panelen sleep.gif

Får man inte ? ohmy.gif
Varför ??? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon