Full version: Skärmtry
maja zon 5
wacko.gif Hej !
Har frön av skärmtry (moderplantan står uppe på Akropolis, Aten) har letat efter såråd men de jag hittar ger lite olika intruktioner, så jag tänkte höra om nån av er har egen erfarenhet av den. Skulle tro att den behöver kyla ?
Maja zon 5
e_sedell
Jag har ingen erfarenhet, men mitt råd är att du testar av båda metoderna. Eller att du väljer den som verkar säkrast. Har du mycket frön?
maja zon 5
unsure.gif Jag har 3 frökapslar, så jag kan nog testa båda metoderna, vi får väl se hur det lyckas. Tack för svar.
Maja zon 5
Susanna
Lite OT, men vad härligt att ha frön som kommer från Akropolis - en av mina favoritplatser!
Helen i Piteå Zon 5
Du kanske kan få lite hjälp här rolleyes.gif
http://tomclothier.hort.net/page10.html
maja zon 5
rolleyes.gif
Tack för svar Helén
Har redan tittat hos Tom Clothier och Roland Gustavsson (STA) men just den sorten fanns inte med. Förmodligen ska man väl göra som med den alpina sorten. Jag varvar väl med kyla och värme några gånger så kanske jag har tur. Jag tänkte bara att nån hade egen erfarenhet av skärmtry. Vi får väl se hur och om jag lyckats framåt sommaren.
Maja zon 5 rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon