Katti med torpet
Jag hade hg dofttobak stod bredvid mina stammade fuchsior i sommras. Det resulterade givetvis i att de sjlvsdde sig i fuchsiakrukorna vilket nu innebr att jag har 30 cm hga tobaksplantor i fuchsiakrukorna (som str i vervintringsvxthuset).
Jag borde frmodligen ha planterat om dem fr lnge sedan. r rdd att deras rtter nu har vvt ihop sig med fuchsiartterna och att jag skadar rtterna p bde fuchsiorna och tobaken om jag nu frsker ta isr dem, har dock inte frskt.
Vad gra?
1) Plantera isr i alla fall
2) Lta dem st kvar och i vr plantera om hela rotklumpen med tobak och fuchsior i en betydligt strre kruka s jordvolymen rcker t dem bda?
Rent estetiskt/praktiskt har jag inget emot en samplantering.
3) hugga ner tobaken och s nytt i egna krukor.
e_sedell
Alternativ tre rstar jag fr. De kommer bli vldigt stora och lngt gngna till sommaren.

Det knns dumt att stra rtterna s hr rs.
kerstin z5-6
ha ha .. hugg av tobaken du -de kommer nd igen .. de r ogrset i min vintertrdgrd-rtterna kan avlgnas i vr vid omplantering av den andra blomman , men lever de kommer de def att gra smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon