Maggan H
Hittar inte den växt jag söker under detta namn, som ploppar upp i skallen. Den liknar silvernjurvndan, men har lite större blad och mer kraftiga rankor som kan peka rakt ut i stället för att hänga sladdrigt rakt ner. Någon som har en aning om vad jag menar? huh.gif
Kajsa i Arvika
Jo men det stämmer väl, har för mig att jag hade sådana förrförra sommaren i krukor. Kanske inta stavningen stämmer prcis? wink.gif
nina L
kan det vara denna du menar?
länk
mickes trg
Det låter som Helichrysum lanatum "silver leaf" tycker jag....men den finns i massor av olika varianter som t.ex variegatum, gold, yellow,silver, microphylla, midi silver bush,Moe´s gold, mm. hoppas du hittar den du söker.

Mvh Micke
Maggan H
CITAT (mickes trg @ 07-01-2007, 12:29)
Det låter som Helichrysum lanatum "silver leaf" tycker jag....men den finns i massor av olika varianter som t.ex variegatum, gold, yellow,silver, microphylla, midi silver bush,Moe´s gold, mm. hoppas du hittar den du söker.

Mvh Micke

Ja, du har rätt Micke, hittade i af en bild på 'Gold' den är också väldigt fin. Återstår att hitta frö av någon av dem. Tack för hjälpen alla! smile.gif
mickes trg
Nina´s länk till Lindbloms Frö är ju ett alternativ om du klarar dig med den storleken på växten ca 30cm hög x 60cm vid.

Kärt barn har många namn....Helichrysum petiolare är en variant/likadan som Helichrysum lanatum, tidigare Gnaphalium lanatum.

Vet inte hur det är med frö på lanatum, men petiolare finns ju på Lindbloms frö.

Micke
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon