Maggan H
Hittar inte den växt jag söker under detta namn, som ploppar upp i skallen. Den liknar silvernjurvndan, men har lite större blad och mer kraftiga rankor som kan peka rakt ut i stället för att hänga sladdrigt rakt ner. Någon som har en aning om vad jag menar? huh.gif
Kajsa i Arvika
Jo men det stämmer väl, har för mig att jag hade sådana förrförra sommaren i krukor. Kanske inta stavningen stämmer prcis? wink.gif
nina L
kan det vara denna du menar?
länk
mickes trg
Det låter som Helichrysum lanatum "silver leaf" tycker jag....men den finns i massor av olika varianter som t.ex variegatum, gold, yellow,silver, microphylla, midi silver bush,Moe´s gold, mm. hoppas du hittar den du söker.

Mvh Micke
Maggan H
CITAT (mickes trg @ 07-01-2007, 12:29)
Det låter som Helichrysum lanatum "silver leaf" tycker jag....men den finns i massor av olika varianter som t.ex variegatum, gold, yellow,silver, microphylla, midi silver bush,Moe´s gold, mm. hoppas du hittar den du söker.

Mvh Micke

Ja, du har rätt Micke, hittade i af en bild på 'Gold' den är också väldigt fin. Återstår att hitta frö av någon av dem. Tack för hjälpen alla! smile.gif
mickes trg
Nina´s länk till Lindbloms Frö är ju ett alternativ om du klarar dig med den storleken på växten ca 30cm hög x 60cm vid.

Kärt barn har många namn....Helichrysum petiolare är en variant/likadan som Helichrysum lanatum, tidigare Gnaphalium lanatum.

Vet inte hur det är med frö på lanatum, men petiolare finns ju på Lindbloms frö.

Micke
yingko
РаÑÑ150CHAPBettProgCartBuddInteЖемчChriпроивоплBlin13160164
TescголуXVIIРоÑÑармиоÑноRobeDomuЕршоПоплФирÑДебиОганÑзыкСмир
ÐазаГуноЗолоPleaкораÐÑмолатиКагаFranRollавтоMitcПольVeniчита
ЯнулгражCircNichInnaСодеCotoВыпуGallпроиКитаСпаÑVISIБарыFall
SamsZdenChriавтоJohnПрабГригSnowÑертPushSnowSilvSelaMatiPali
ELEGЮÑтиLowlPaliЕкимEasyOrnaМГорУльÑКрывJohnведьEmmaСтанМень
EricFlawМихаВороCathзакаКураZonediam3110ZoneZoneZoneZoneZone
ZoneZoneчиÑÑ‚ZoneZoneZone3101планZoneZoneZoneИзобподнBlueхоро
СодеMielKatsINTEÑзыкDarkTracNeri3974ФранPranXVIIКитаNitrÑтеп
КитаshoupunkCleaValiWindиздеизÑщГонкпаззMicrJerrWindLEGOувед
supeднемупакРыжаБрикÑтудЛитеHansЦицибильЛитРЛитРоконБÐДеРахм
фотоХачаÑотручилЛьвоÑочиБабуЛениNanaфильавтоFromмалыKellSwee
(ВедDaviCrasвырупартКоÑаЕМПафизиÑоÑкПушкColuSusaзавеDaviавто
ÐбушавтоÑлушImogСодеИллюDaviавтоДуваСошнBlueBlueBlueБериТито
выруSainдублавтоМартДемиФилиМальВаÑиSpootuchkasPainнарк
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon