Full version: Släktexperter hitåt
Gossen Ruda
Det finns eller åtminstone fanns en am. tecknad serie, Bone, där dom tre huvudpersonerna samtliga var kusiner med varandra. Allt är möjligt i den tecknade världen men hur funkar det i den verkliga världen? Låter som ett inavelsfall.
karjo
Varför kan inte tre personer vara kusiner med varandra utan att man måste misstänka inavel? Kankse är det något med serien som jag inte känner till...

Jag menar att mina barn och mina systrars barn är ju alla kusiner med varandra och de är tom fyra! tongue.gif

Men som sagt, jag kanske inte förstår problemet. unsure.gif
netaave
Här kanske du kan bli klokare

http://susning.nu/Brylling
Jejja
På min pappas sida har jag 10 kusiner, och de är ju alla kusiner med varandra också, inte bara kusiner till mig...
Pappa har fyra syskon och alla dessa syskons barn är alltså kusiner med varandra.
Gossen Ruda
Jaja, jag har nog tänkt fel en generation. Alla barn till syskon blir ju kusiner med varandra. tongue.gif
Anma
Känner inte till serien, men inavel blir det väl först om dessa kusiner har barn med varandra? Det är, tror jag, lagligt att gifta sig med sin kusin i sverige också även om det för mig är helt främmande tanke. Gifta sig med min mosters son... nääää...

I min släkt finns det dubbelkusiner då två systrar gifte sig med två bröder och fick barn...
Gossen Ruda
Det blir nog i så fall en världsunik händelse eftersom alla tre är manliga. laugh.gif Fast det kunde ju inte du veta.

I vissa kulturer är kusinäktenskap mycket vanliga, nästan önskvärda. Personligen har jag inget emot kusinäktenskap, skulle nog även acceptera syskonäktenskap. Fast inte med brorsan. Inavel kan även ge positiva effekter även om dom ev negativa överväger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon