West Palm C
Någon därute som har erfarenhet av nyzeeländskt lin/phormium ??? Flaxss kanske ??? Surfade in på på Drakenius men dom var hutlöst dyra, stora ex iof.

Man kan ju dra upp dessa på frö eller??? Isåfall var får man tag i dessa frön, finns det någon seriös postorderfirma i UK eller så ? Var i London veckan innan Jul och såg flera läckra arrangemang i krukor / fat som jag ämnar ta efter med just små ex av phormium som bas. smile.gif

Tack för all hjälp jag kan få.
Sylvia
En del större plantskolor/Garden centers säljer färdiga plantor på våren. Det gäller att ringa runt och fråga. Inte är dom så där jättedyra med tanke på att man kan spara dem sedan. Själv har jag två st inomhus som övervintrar i vanligt boningsrum.
Frö finns visserligen också, t.ex. om man är medlem hos STA så finns frön ofta på frölistan.
kerstin z5-6
P tenax /rubra har jag dragit upp från frö -de var varmgroende och lätta .
Frö från bla
secret seeds
secret seeds
Alexander-VG-zon3
kolla på denna sida tror dom säljer dom , vet inte deras priser
http://www.thepalmcentre.co.uk/

skötsel är som med vanliga krukväxter .
man tar ut den på våren först i norr sen ändrar man den tills öst och där kan den stå tills natt tempen går ner mot -5c sen tar man in den på vinter och förvarar den i +5c +10c och extra ljuse om tempen är högre . se börjar man om igen till våren ha den fuktig men låt torka upp på ytan och göda . sluta göda i aug . har du den vid frost grader så ska den stå torrt i krukan så regnar det eller är fuktigt ta in den innan frosten slår till .
West Palm C
Tack alla, för snabba svar !

smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon