netaave
I många år har jag tänkt att jag ska hyra en lokal och ett dansband och ordna en riktig dans.
Nu är jag där, den 17 maj ska ett av Sveriges populäraste dansband bland "dansfolket" spela på ett dansknyt arrangerat av mig på Granebergsparken i Uppsala.
Jag måste få dit 180 pers som betalar 100 kr för det ska gå ihop sig.
Tror ni det är pirrigt?
Jag fattar knappt själv att jag gjort det. ohmy.gif
Ni ska få veta vilka det är som ska spela när vi skrivit kontraktet. wink.gif
Kathy
Spännande.
Fast...det låter billigt, 18 000kr för både lokal och dansband.
Fialotta
CITAT (netaave @ 07-01-2007, 23:20)
I många år har jag tänkt att jag ska hyra en lokal och ett dansband och ordna en riktig dans.
Nu är jag där, den 17 maj ska ett av Sveriges populäraste dansband bland "dansfolket" spela på ett dansknyt arrangerat av mig på Granebergsparken i Uppsala.
Jag måste få dit 180 pers som betalar 100 kr för det ska gå ihop sig.
Tror ni det är pirrigt?
Jag fattar knappt själv att jag gjort det. ohmy.gif
Ni ska få veta vilka det är som ska spela när vi skrivit kontraktet. wink.gif

Låter ju kanonkul...synd man inte bor i närheten nudå...lycka till Neta wub.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 07-01-2007, 23:23)
Spännande.
Fast...det låter billigt, 18 000kr för både lokal och dansband.

Ja det är väääldigt billigt!
Jag har haft en sagolik tur, sen är det ju så att det faktiskt är ett vänskapspris, ändå fullt "korrekt". Lokalen är dansföreningens och subvensioneras till medlemmar.
LadyG
Så kul! Modigt att bara dra igång något sådär, det gillas! smile.gif
Alba
Modigt av dig. Lycka till och hoppas det kommer många dansanta..
netaave
Herregud skickade ut en försiktig förfrågan till de närmaste vännerna och det har spridit sig som en löpeld, folk mailar som tokiga, en ända från Hudik och vill vara med. Händer det så lite i folks vardag? En skrev "det här är precis vad jag behövde i det här mörka rusket"
Ändå har vi inte skrivit kontrakt än..... och det är 4 månader kvar. ohmy.gif ohmy.gif
anna_rispan
Lite roligheter kan man väl inte få för mycket va. Vad roligt att det verkar bli drag till ditt evenemang! Var stolt o glad.
Lycka till med kontraktskrivandet!
Anma
Ja, dans är populärt. Förra sommaren arrangerade en kille logdans utanför Heby första gången på 8 år. Det kom 700 människor, ända från Dalarna och ännu längre bort. det hade varit regnigt, minns inte om det regnade just den kvällen, men gräsytan som användes som parkering för alla bilarna pallade inte med. Bonden fick komma med traktor och dra loss alla bilar som fastnat.
netaave
CITAT (Anne R @ 08-01-2007, 22:29)
Ja, dans är populärt. Förra sommaren arrangerade en kille logdans utanför Heby första gången på 8 år. Det kom 700 människor, ända från Dalarna och ännu längre bort. det hade varit regnigt, minns inte om det regnade just den kvällen, men gräsytan som användes som parkering för alla bilarna pallade inte med. Bonden fick komma med traktor och dra loss alla bilar som fastnat.

Det var första gången 2005, vi känner honom, han är även medlem i det icke rumsrena showbandet "Bröderna Bröööl"
Jag var där, både i fjol och året före och ska dit i år också. biggrin.gif
Anma
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 09:50)
CITAT (Anne R @ 08-01-2007, 22:29)

Det var första gången 2005, vi känner honom, han är även medlem i det icke rumsrena showbandet "Bröderna Bröööl"
Jag var där, både i fjol och året före och ska dit i år också. biggrin.gif

Ja, så var det nog... han e bra skådis också...(Halva Sanningen)
Jag menade ju förförra året, glömde bort att det är nytt år nu! biggrin.gif Jag har ju flyttat så hade ingen koll på om det var nåt logdans i somras.
kristerh
CITAT (netaave @ 08-01-2007, 21:45)
Herregud skickade ut en försiktig förfrågan till de närmaste vännerna och det har spridit sig som en löpeld, folk mailar som tokiga, en ända från Hudik och vill vara med. Händer det så lite i folks vardag? En skrev "det här är precis vad jag behövde i det här mörka rusket"
Ändå har vi inte skrivit kontrakt än..... och det är 4 månader kvar. ohmy.gif ohmy.gif

Du kanske ska hyra större lokal wink.gif verkar bli poppis.
netaave
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 11:16)
Ändå har vi inte skrivit kontrakt än..... och det är 4 månader kvar.  :o  :o

Du kanske ska hyra större lokal wink.gif verkar bli poppis.

Nix vi kan ta 300 så det är nog lugnt. smile.gif
Kommer du?
Alla odlaiter är naturligtvis välkomna. wub.gif
Floppy
Herregud skickade ut en försiktig förfrågan till de närmaste vännerna och det har spridit sig som en löpeld, folk mailar som tokiga, en ända från Hudik och vill vara med. Händer det så lite i folks vardag?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ...Ja du ... i lilla Hudik händer det inte sååå mycket just nu...det var ju meningen att vi skulle ha Skid-SM här men vi har ingen snö så det vart flyttat till annan ort, Åsarna ...så därför är det väldigt lugnt här... laugh.gif tongue.gif
Synd att jag är så dålig i mitt knä och min rygg...annars hade jag kunnat komma... wub.gif
netaave
CITAT (Floppy @ 09-01-2007, 14:29)
Herregud skickade ut en försiktig förfrågan till de närmaste vännerna och det har spridit sig som en löpeld, folk mailar som tokiga, en ända från Hudik och vill vara med. Händer det så lite i folks vardag?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ...Ja du ... i lilla Hudik händer det inte sååå mycket just nu...det var ju meningen att vi skulle ha Skid-SM här men vi har ingen snö så det vart flyttat till annan ort, Åsarna ...så därför är det väldigt lugnt här... laugh.gif tongue.gif
Synd att jag är så dålig i mitt knä och min rygg...annars hade jag kunnat komma... wub.gif

Jag kommer till Hudik och dansar till Sveriges i särklass bästa dansorkester 3 mars. Nämligen Claes Lövgrens Missa inte dom ni som bor i närheten.
Dom spelar inte så jättemycket bugg men har en härlig fläkt i sina "hålla om- låtar"
Rösten på sångaren får håret att resa sig på armarna.

Det är inte dom jag "förhandlar" med tyvärr. Dom är för dyra.

Dottern önskar sig en dans på folkan i Hudik i födelsedagspresent den 10 febr för då är Sannex där. Dom gillar det yngre gardet (också) av dansfolk.
Floppy
smile.gif ... vad trevligt...önskar jag också att jag kunde dansa igen sad.gif ... har ju haft dessa problem nu i 6-7 år nu...så det är ett tag sen jag var ute och dansade... Tvärs över åkern där jag bor har vi den berömda danslogen 'Högs loge'... mycket populär bland ungdomar... enbart dans och ingen alkohol inblandat....

Särbon är just nu och hjälper Lasse från Blenders med att installera larmet i deras nya buss... ett mycket bra band...

Hoppas att ni får det riktigt kul här i Hudik... smile.gif ...och välkommen hit... wub.gif
netaave
CITAT (Floppy @ 09-01-2007, 14:51)
smile.gif ... vad trevligt...önskar jag också att jag kunde dansa igen sad.gif ... har ju haft dessa problem nu i 6-7 år nu...så det är ett tag sen jag var ute och dansade... Tvärs över åkern där jag bor har vi den berömda danslogen 'Högs loge'... mycket populär bland ungdomar... enbart dans och ingen alkohol inblandat....

Särbon är just nu och hjälper Lasse från Blenders med att installera larmet i deras nya buss... ett mycket bra band...

Hoppas att ni får det riktigt kul här i Hudik... smile.gif ...och välkommen hit... wub.gif

Det är väl inte bara för ungdomar, eller..... jag har ju varit där ju.....
Hälsa Lasse från Christine i Björklinges mamma! ;-) Hon har blivit lite kändis hos dom, inte många så unga som dansar som hon, dessutom mailar dom med varann.
Floppy
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 15:05)
Hälsa Lasse från Christine i Björklinges mamma! ;-) Hon har blivit lite kändis hos dom, inte många så unga som dansar som hon, dessutom mailar dom med varann.

... laugh.gif ...oj så fel det blev...jag menar att alla är ungdomar som kan dansa...alltså jag känner mig gammal och skröplig pga att jag inte kan dansa längre...äsch ibland blir det så fel när man skriver på internet... tongue.gif Som Nalle Phu säger 'Man tänker bäst i sitt eget huvud'
Men då var du inte långt borta från mig...bakom macken så ligger det en täkt...bortanför den så ligger det hus...där bor jag... Ska lägga in en bild nån dag om jag kommer ihåg att fota...

Ja om jag träffar på honom...jag har bara träffat honom som hastigast ett par gånger... kikat runt lite i deras turnebuss...mycket bra jobbat utav byggkillarna...men jag ska hojta till honom om jag träffar honom...
netaave
CITAT (Floppy @ 09-01-2007, 15:12)
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 15:05)

... laugh.gif ...oj så fel det blev...jag menar att alla är ungdomar som kan dansa...alltså jag känner mig gammal och skröplig pga att jag inte kan dansa längre...äsch ibland blir det så fel när man skriver på internet... tongue.gif Som Nalle Phu säger 'Man tänker bäst i sitt eget huvud'
Men då var du inte långt borta från mig...bakom macken så ligger det en täkt...bortanför den så ligger det hus...där bor jag... Ska lägga in en bild nån dag om jag kommer ihåg att fota...

Ja om jag träffar på honom...jag har bara träffat honom som hastigast ett par gånger... kikat runt lite i deras turnebuss...mycket bra jobbat utav byggkillarna...men jag ska hojta till honom om jag träffar honom...

Det är ju någon av killarnas pappa som hjälpt till och jag har hört att den ska va nåt i "hästväg" wink.gif
kristerh
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 12:20)
Kommer du?
Alla odlaiter är naturligtvis välkomna. wub.gif

Är nog inte så mycker för sådana danser wink.gif dessutom är nog mitt gage alldeles för högt för er laugh.gif (för underhållningnen allstå) ohmy.gif
netaave
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 15:22)
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 12:20)
Kommer du?
Alla odlaiter är naturligtvis välkomna.  :wub:

Är nog inte så mycker för sådana danser wink.gif dessutom är nog mitt gage alldeles för högt för er laugh.gif (för underhållningnen allstå) ohmy.gif

laugh.gif laugh.gif
Ok förstår! Dansar aldrig nykter, och sen blir du Travolta, på en gång! biggrin.gif
kristerh
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 15:24)
Ok förstår! Dansar aldrig nykter, och sen blir du Travolta, på en gång! biggrin.gif

Hur visste du det unsure.gif du kanske såg mig på någon av nattklubbarna i sthlm på 80-90 talet laugh.gif laugh.gif
var faktiskt ute o svängde mina lurviga varje månd, onsd, torsd, fred och lördag... men då var man pigg o ung och orkade jobba dagen efter.
netaave
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 15:29)
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 15:24)
Ok förstår! Dansar aldrig nykter, och sen blir du Travolta, på en gång!  :D

Hur visste du det unsure.gif du kanske såg mig på någon av nattklubbarna i sthlm på 80-90 talet laugh.gif laugh.gif
var faktiskt ute o svängde mina lurviga varje månd, onsd, torsd, fred och lördag... men då var man pigg o ung och orkade jobba dagen efter.

Har sett en del dansgolv både på krog och mer folkliga sådana
Floppy
CITAT (netaave @ 09-01-2007, 15:18)
Det är ju någon av killarnas pappa som hjälpt till och jag har hört att den ska va nåt i "hästväg" wink.gif

Jag såg någon äldre där nångång och så tror jag att det var deras chaufför också som var med och byggde...vet inte så noga...
Jag såg aldrig deras gamla buss invändigt...den var lite urplockad då när jag var dit...och ja den nya bussen var fin...vet ju iof inte hur turnébussar brukar se ut...men den var helt ok...blir bara impad hur de kan förvandla en vanlig 'kollektivtrafik' buss till en buss med sovplatser och 'kök' i...ja men är man händig så är man...

Får se om vi ses nått om ni är här omkring och dansar... wub.gif
askar
Neta... här har du en orkester med sångare som garanterat lockar publik. smile.gif

Skandinavia... men jag vet ju inte vad de kostar.
netaave
CITAT (askar @ 09-01-2007, 18:05)
Neta... här har du en orkester med sångare som garanterat lockar publik. smile.gif

Skandinavia... men jag vet ju inte vad de kostar.

Ja det lät väl bra men man måste ha ett känt namn om man ska få "rätt" folk. Dom har nog ingen häromkring någonsin hört talas om, dom finns inte på dansa.se heller.
netaave
Nu är vi överens med Micke Ahlgrens[/COLOR][/B] wub.gif wub.gif

http://www.mickeahlgrens.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon