Nu har jag gått igenom mina fröer och gjort en lista på vad jag kan avvara. I första hand är det förstås kul att byta, mot vad som helst som jag inte redan har, helst perenner eller buskar/träd. Men annars skänker jag bort dem mot frankerat kuvert. Titta på listan och maila alt PM:a mig om intresse finns. Evas Frölista
Boxer
08-01-2007, 18:05
Jag har PM:at dig vad jag har i utbyte
Helen i Piteå Zon 5
08-01-2007, 20:15
Har sagt det i ett annat forum men säger det igen... Vilken fin uppbyggd frölistesida den finaste jag sett /Helen
malin72
08-01-2007, 20:17
jo vet ni det tycker jag med det värsta är att jag kämpar med latin fortfarande sitter och googla och åter googlar
Eva 33c
08-01-2007, 20:27
Tack för berömmet! Jag har lagt ner en hel del tid på den så det är ju roligt att även fler än jag tyckte det blev bra. Och Malin, jag har i allafall länkat till google åt dig redan i listan! Och de svenska namnen står utskrivna också!
(Fast det är inte helt klart än. Ska fylla på med mer info om växterna efter hand. Denna lista kan jag ju återanvända sedan nästa år och även i andra sammanhang är det tänkt.)
malin72
08-01-2007, 20:45
men waaaaaaaaaw den var ju mycket bättre än vad jag fattade förut(är nog tyvärr i chock ang min egen tråd) när jag första gången kollade på din sida så höll jag musen för långt till hö när jag skrollade ner"skäms" så jag såg inte ens att man kunde klicka på det som stod så att det kom en bild
sorry!!!!!!!!!!! trött i ögat tror jag
den var ju hur bra som helst bara att klicka så såg man ju vad det varoch jag som hö klickade och kopierade och gick till googel....haha men säg inte det till någon
kerstin z5-6
08-01-2007, 20:54
Mycket bra och överskådlig sida -jättejobb du lagt ner ! angående * Adlumia fungosa har du väl tagit av frö till dej själv för årets sådd -den sorten måste man ju så två år i rad som du vet )
Eva 33c
08-01-2007, 21:26
CITAT
angående * Adlumia fungosa har du väl tagit av frö till dej själv för årets sådd
Ja det har jag Kan jag bara låta den självså sig sedan eller måste jag samla in frö och så för att den ska fungera? Hur gör ni som har den?
Helen i Piteå Zon 5
08-01-2007, 21:41
Nej, sedan självsår den sig själv..... både här och där
ingrid fuxwall
08-01-2007, 21:43
Blir helt förbluffad över din fina lista och inser att du måste ha en trädgård utöver det varnliga.
ingrid
kerstin z5-6
08-01-2007, 21:45
år ett blommade min och jag sådde och planterade ut nya år 2 därefter har den återkommit , årsruggarna är lätta att flytta /tillbaka / till önskad plats
ewa zon 3
09-01-2007, 19:12
Jag har också PM:at dig vad jag har att byta med
/Ewa
Eva 33c
09-01-2007, 19:36
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 08-01-2007, 21:41)
Nej, sedan självsår den sig själv..... både här och där :D
Va bra, jag gillar växter som sköter sig själva Till alla er som PM:at och mailat mig angående frön: Jag jobbar på det! Ni ska få svar allihop och ingen blir helt utan frön av er som skrivit hittills. Men några sorter räcker inte åt alla.
Elisabeth P
09-01-2007, 19:47
kul Jag blir glad om det finns något i min lilla lista som du vill ha.
Lisa
Eva St
10-01-2007, 01:28
WOAW!!!!!!!!!!! Vilken fin lista säger bara kanonbra gjort Eva St
Eva 33c
10-01-2007, 23:37
Nu har jag packat frön i två dar. Från en del väntar jag på adresser. Kul att få dela med sig lite. Min Frölista är nu uppdaterad (försöker göra det hela tiden) om någon vill ha något mer. Och tack igen för alla berömmande ord.
Eva 33c
14-01-2007, 18:55
Tänkte bara upplysa om att jag hittade en påse med Aconitum lamarckii fröer också. De finns med på frölistan nu. I övrigt håller jag den uppdaterad hela tiden och tar bort det som är slut. Jag har ett antal kuvert här som ska postas i morgon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.