Full version: Rödfibbla
Berith
Fick idag en liten klick Rödfibbla - Pilosella aurantiaca - och undrar om den sprider sej hutlöst? Det fanns en hel del av den och givaren sa glatt 'se så många det blivit av bara fem från början!'. rolleyes.gif smile.gif

Jag tyckte den var söt och vill gärna ha den i trädgården men jag vill ju inte kämpa med att uppfostra den senare! wink.gif unsure.gif
Ina
Jag har ingen aning om dom är svåruppfostrade, men visst är dom fina! Jag vill också ha såna... wub.gif
Gossen Ruda
Kan sprida sig ordentligt, jag har ett stort bestånd på ett ställe. Men det är lätt att hålla den i herrans tukt och förmaning, den sprider sig vad jag förstått bara med frö. Och bladrosetterna är lätta att sanera. Dessutom är den ingen storkonkurrent, snarare verkar den inte gilla för mycket konkurrenter.
Berith
Tack, det låter bra! smile.gif Då ger jag den en chans att delta i gemenskapen. rolleyes.gif

Och hoppas på att den i framtiden inte uppför sej som en trotsig fjortonåring.... sleep.gif
mynta
Här i krokarna växer den vild. Konkurerar gott med både kirs & maskrosor... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon