Full version: Tebuske
Scout
Jag kpte och planterade frn till tebuske fr ungefr ett r sedan, men inget har hnt. Brar snart ge upp frodlandet, det r vl knappast rimligt att de kommer upp alls efter denna tid.

Finns det hela plantor eller sticklingar att f tag p?
Vet ngon vilka affrer som har?
r det ngon hr p forumet som har egna plantor/sticklingar att byta bort eller slja?

Jag vill s grna ha en tebuske...
kerstin z5-6
har du testat att kyla dem -kamelia slktet r mycket seega fr
Frna ska vara tckta av jord -och grna startas med en varm lngre period -drefter stll ut i varierande vderlek -

Men det har du kanske redan prvat ?

Man kan ofta be sin lokala handelstrdgrd att ta hem lite ovanligare krukvxter
Scout
Ska de allts stratifieras? det stod inget om p frpaketet. Kylskp kanske r bra? hur lnge i s fall? ute r det frost, tl de minusgrader?

Jag har ngra i ett minivxthus ovanp kylskpet dr det r varmt och jag har ngra stende vid balkongdrren dr det r lite svalare n rumstemp. men inget fr har reagerat.
kristerh
Jag har sett teplantor p weibulls i stockholm, men det var ett tag sedan, s det borde din plantskola/blomsteraffr kunna kpa hem t dig.
Scout
CITAT (kristerh @ 11-01-2007, 16:30)
Jag har sett teplantor p weibulls i stockholm, men det var ett tag sedan, s det borde din plantskola/blomsteraffr kunna kpa hem t dig.

Jag pratade med dem p blomsterlandet innan jag frskte mig p att odla upp frn frn, men de trodde att enda sttet att f tag p tebuske var att kpa p internet om ens det gick. de trodde det var svrt att f tag p.

De enda strre blomaffrerna jag vet hr i Uppsala r blomsterlandet och plantagen, jag fr vl be dem snllt...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon