|
Full version: "slippa msn"
gammelnalle
08-01-2007, 19:22
ja ja... jag är datornörd (i den negativa betydelsen)
Så fort jag går in på internet verkar andra kunna "´snacka med mig"... MEN utan att jag är inloggad.
När jag loggar in säger MSN ifrån att jag loggas UR för jag ansluts till en annan anslutning.... (krångligt?? ja...) ...
inte för att det är något större problem...men ändå...
teknisk info: i det "första" läget kan jag INTE skicka smilys (rörliga) OM det kan vara till någon ledning??
b
Fialotta
08-01-2007, 19:43
CITAT (gammelnalle @ 08-01-2007, 19:22) ja ja... jag är datornörd (i den negativa betydelsen)
Så fort jag går in på internet verkar andra kunna "´snacka med mig"... MEN utan att jag är inloggad.
När jag loggar in säger MSN ifrån att jag loggas UR för jag ansluts till en annan anslutning.... (krångligt?? ja...) ...
teknisk info: i det "första" läget kan jag INTE skicka smilys (rörliga) OM det kan vara till någon ledning??
b Det går att gå in under verktyg o pricka ur för autoinloggning...jag loggar in när jag har tid o prata med nån
gammelnalle
08-01-2007, 19:51
hmmmm under verktyg?? f'låt men var då?? internet-alternativ? men där hittar jag inget... b
Fialotta
08-01-2007, 19:56
CITAT (gammelnalle @ 08-01-2007, 19:51) hmmmm under verktyg?? f'låt men var då?? internet-alternativ? men där hittar jag inget... b Vänta ska kolla igen  Internet altenativ....sen allmänt där finns det en ruta...kolla igen
i msn-rutan (där du ser dina kontakter) kan du välja personliga inställningar. under fliken allmänt kan man välja automatisk inloggning eller ej. tror det kan va det du ska ändra.
Hej! Jag skulle tro att det är Windows Messanger som hoppar igång automatiskt och att du försöker starta ett program som heter MSN Messanger. Windows Messanger hänger med vid installation av XP medans MSN är något du installerar själv. Kan det stämma? Det skulle förklara varför du inte kan skicka rörliga smiliys och sånt.
För att "slippa" Windows Messanger går du in i kontrollopanelen, lägg till och ta bort program. Väl där klickar du i valet "lägg till och ta bort Windows-nånting" (jag har engelskt xp vet inte hundra vad det står på svenska). I popuppen som kommer då scollar du ner till Windows messnger, avmarkerar det valet och klickar ok (och hoppas att det blir bra så). Gör du så så kommer du inte bli förvirrad över vilken version du ska välja.
Hoppas det hjälper! /suddis
CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 20:11) i konversationsfönstret ovanför där du skriver...en bit från smileysarna o blinkningarna kan du ändra teckensnitt
gammelnalle
08-01-2007, 20:15
CITAT (suddis @ 08-01-2007, 20:06) Hej! Jag skulle tro att det är Windows Messanger som hoppar igång automatiskt och att du försöker starta ett program som heter MSN Messanger. Windows Messanger hänger med vid installation av XP medans MSN är något du installerar själv. Kan det stämma? Det skulle förklara varför du inte kan skicka rörliga smiliys och sånt.
För att "slippa" Windows Messanger går du in i kontrollopanelen, lägg till och ta bort program. Väl där klickar du i valet "lägg till och ta bort Windows-nånting" (jag har engelskt xp vet inte hundra vad det står på svenska). I popuppen som kommer då scollar du ner till Windows messnger, avmarkerar det valet och klickar ok (och hoppas att det blir bra så). Gör du så så kommer du inte bli förvirrad över vilken version du ska välja.
Hoppas det hjälper! /suddis Du har säkert rätt men jag hittar inte Window messanger i kontrollpanelen.. (och inget annat som liknar det) däremot MSN messenger 7.5.. b
Blomstertanten
08-01-2007, 20:22
Kanske du är inloggad på web Messenger Annars söka igenom datorn och även andra datorer som du använt. Du kan ju rent teoretiskt ha loggat in på nån annan dator så det är därför din dator talar om att du loggat in från en annan  Hoppas du förstår hur jag menar nu !
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-01-2007, 20:15) CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 20:11) Väldigt mycket förlåt för att jag frågar i din tråd "nalle ", men är det nån som kan förklara för mig hur man byter teckensnitt i MSN  :unsure:, Har ju tydligt sett att det finns många olika.................men känner mig oftast för dum att fråga dem jag har i min lista  :rolleyes: :P :lol: :lol:( ganska generad ja :wub: ) i konversationsfönstret ovanför där du skriver...en bit från smileysarna o blinkningarna kan du ändra teckensnitt Tack! Det var alltså inte svårare än så
gammelnalle
08-01-2007, 20:47
windows LIVE toolbar--- kan det vara det??
b
När klickar på gröna gubben så kommer rutan med alla dina kontakter upp. Till vänster om rödakrysset finns en nedåtgående pil, klicka på den pch välj verktyg och sedan alternativ. Välj sedan allmänt och där kan du ändra hur du vill loggas in. Mvh Fenja
Alexander-VG-zon3
08-01-2007, 21:10
om du har ett gamla och ett nytt msn . så kan det gamla logga in och du försöker logga in med samma adress på det nya .annars så ändra du som andra har sagt . jag gör så här logga in på msn gå in på verktyg sen in på alternativ... sen trycker du allmänt och ändrar där så är det på min nyaste vers av msn .
CITAT (gammelnalle @ 08-01-2007, 19:22) ja ja... jag är datornörd (i den negativa betydelsen)
b Gå in på Den här datornC:
Program
... klicka på den mappen så får du upp en lista. Där ser du både Windows messenger och msn Messenger Ta bort windows messenger så slipper du irritationen med två inloggningar. Så gjorde jag i makens dator. Inloggning kan du välja men du kan också, om du är inloggad men inte vill att andra ska ta kontakt med dig välja att ange att du inte är vid datorn, eller visas som offline... då kan du ändå prata med dem du vill. Den inställningen finns överst i messenger, till höger om ditt namn klicka på pilen så får du upp lista.
gammelnalle
08-01-2007, 21:36
CITAT (flaxss @ 08-01-2007, 21:10) om du har ett gamla och ett nytt msn . så kan det gamla logga in och du försöker logga in med samma adress på det nya .annars så ändra du som andra har sagt . jag gör så här logga in på msn gå in på verktyg sen in på alternativ... sen trycker du allmänt och ändrar där så är det på min nyaste vers av msn . nu har jag tryckt bort .... så vi får väl se vad som händer.. NI är underbara som hjälper en totaldatarudis med (förmodligen) "självklara" saker... ha det, b
anna_rispan
08-01-2007, 22:04
Hoppas att det fungerar nu. Min syster råkade ut för det där tror jag. Jag såg att hon loggade in så jag skickade meddelnade. Svarte jag fikc var typ: hur kunde du se att jag satt vi datorn jag är ju offline. då låg det där web messenger o spökade hela tiden. o som vi letade o föröskte komma på var hon skulle hitta det....
CITAT (suddis @ 08-01-2007, 20:06) Hej! Jag skulle tro att det är Windows Messanger som hoppar igång automatiskt och att du försöker starta ett program som heter MSN Messanger. Windows Messanger hänger med vid installation av XP medans MSN är något du installerar själv. Kan det stämma? Det skulle förklara varför du inte kan skicka rörliga smiliys och sånt.
Hoppas det hjälper! /suddis Precis det där händer på andra datorn. Blir lika irriterad varje gång men har inte hittat var jag ska fixa det. Nu vet jag!
gammelnalle
13-01-2007, 08:15
CITAT (askar @ 08-01-2007, 21:16) CITAT (gammelnalle @ 08-01-2007, 19:22) ja ja... jag är datornörd (i den negativa betydelsen)
b Gå in på Den här datornC:
Program
... klicka på den mappen så får du upp en lista. Där ser du både Windows messenger och msn Messenger Ta bort windows messenger så slipper du irritationen med två inloggningar. Så gjorde jag i makens dator. Inloggning kan du välja men du kan också, om du är inloggad men inte vill att andra ska ta kontakt med dig välja att ange att du inte är vid datorn, eller visas som offline... då kan du ändå prata med dem du vill. Den inställningen finns överst i messenger, till höger om ditt namn klicka på pilen så får du upp lista. sorry men jag fixar inte detta.... hittar överhuvudtaget inte Windows msn... så här ser mitt "program" ut...  jag kanske får leva med att jag inte "vet" att jag är inloggad... b EDIT: ja till DEN bilden kanske man måste ha mikroskop ??  men om ni går och tittar i mitt album så kanske det syns bättrE ?? http://www.odla.nu/album/data/gammelnalle/...2274_p62649.jpg
Jag hittar både Messenger och MSN Messenger bland dom mapparna. Vad du sen har i dom har jag ingen aning om, om det finns nåt att plocka bort.  (Norplånade den stora bilden...)
gammelnalle
13-01-2007, 08:50
NORPA på du bara!! AHA!!! Messenger?? jag har letat på WINDOW messenger... skall genast utforska..... b EDIT: jo du har så rätt, du morgonpigga Berith!! MEN jag hittar inte den i "Tabort/lägga till program"..... så tillbaka på ruta ett...
Ja då vet jag inte hur man gör.  Hade ju tänkt göra som du, har nämligen samma problem på den "nya" datorn. Hojta gärna till när du kommit på knepet. Morronpigg vet jag inte...  Men ska man göra saker kan man lika gärna göra dom på morron.
Vad jag funderar på... är om det har något att göra med Windows Live toolbar som jag såg i din lista och också Live safety center. De två finns iaf inte på min lista Mapparna Messenger och msn messenger ska finnas i listan.
anna_rispan
13-01-2007, 09:33
Hej hopp nu hoppar jag rätt in i diskussionen. minns inte vad ni skrivit. men jag kollade i min dator. windows messenger ligger i datorn. men den loggar inte in. när jag öppnade det programmet stod det att jag skulle logga in. om du klickar på den filen. vad står det då Gammelnalle? är denm inloggad får du nmog försöka logga ur den o se till att den inte loggar in automatiskt. det är bara windows live messenger jag navänder. kankse du tänker samma??
En till som är lite 'puckad' när det gäller datorer... Har tittat på min dator och mina program heter: Messenger och ett som heter Windows Live Messenger...tröck först på den första och den frågade om jag ville logga in och det ville jag inte...testade sedan att trycka på den andra och då var jag inloggad redan...det fönstret som dök upp var den Messenger som jag använder...och som jag vill ska koppla in mig automatiskt.... Mina frågor är nu: 1. Kan jag ta bort Messenger? 2. Windows Live Messenger samma sak som MSN Messenger? 3. om inte vad är skillnaden? Så underbart att man kan vara lite 'puckad' utan att folk rynkar på näsan och 'tittar' konstigt på en...
anna_rispan
13-01-2007, 10:33
Jag undrar också faktiskt. om det inte dyker upp nåt vsar här så väntar jag tills sambon komme rhem. han kanske kan förklara. men den som bara ligger borde ju vara den som finns med i grunden. sen laddar man ju ofta ner senare versioner från nätet o då använderman ju alltås den snerae versionen...hmm.
Blomstertanten
13-01-2007, 10:40
Jag tror att Windows Messenger ligger med när man installerar Windows och därför inte går att avinstallera utan risk att Windows inte funkar som det ska. Men helt säker är jag ju inte Om det är så , så är ju enda alternativet att ställa in så att Messenger inte automaiskt går i gång
Om du klickar på mappen Messenger så får du fram den här bilden.. klicka sedan på msmsgs.exe så ser du om windows messenger är inloggad. Säger den att du ska logga in, då ligger inte felet där.
*Stintan*
13-01-2007, 11:32
Ta inte bort windows messenger utan låt den ligga kvar då den används av andra program.
gammelnalle
13-01-2007, 15:42
Va ni alla är gooooooaaaa!!
Agneta: När jag gick in i messenger så visas INTE mitt "foto" vilket det görs i den andra.... så jag misstänker att Du är på rätt spår..
När jag tryckte på exe-filen "loggade" han in... fortfarande utan bild...
men nu har jag markerat som "visa aom utloggad " (eller nåt liknande)..
Vi får la se huruvida DET huelper mig!
b
Blomstertanten
13-01-2007, 15:45
Det enda som händer om du klickar i "visa som utloggad" är att dina kontakter inte kan se att du är inloggad ! Men inloggad är du ändå
gammelnalle
13-01-2007, 16:52
JAG ("DATADUMMER") förstår inte skillnaden.... huv'e saken är att inte jag blir avbruten av de få msn-kontakter jag har..när jag är inne för att betala räkningar eller dyl... annars får de ytterst få som jag har accepterat GÄRNA gå in och heja på mäj.. men jag är bere(ä)dd att ändra ståndpunkt om någon kan förklara för en dummie..
Blomstertanten
13-01-2007, 16:55
Men om du alltid visas som offline, då kommer dina kontakter aldrig prata med dej för dom är ju helt säkra på att du aldrig är där
anna_rispan
13-01-2007, 16:56
CITAT (gammelnalle @ 13-01-2007, 16:52) JAG ("DATADUMMER") förstår inte skillnaden.... huv'e saken är att inte jag blir avbruten av de få msn-kontakter jag har..när jag är inne för att betala räkningar eller dyl... annars får de ytterst få som jag har accepterat GÄRNA gå in och heja på mäj.. men jag är bere(ä)dd att ändra ståndpunkt om någon kan förklara för en dummie..  Nu låter det verkligen som att du har samma problem som min syster. Eftersom båda programmen heter så lika så blandar jag inte in namnen. Gå in i ett i taget. Se till så att när du loggar ut har du ordnat inställningen så att den INTE loggar in automatiskt när du startar datorn. När du gjort det kan du välja det program du använder dagligen för att prata med dina kontakter. Sedan kan du välja att logga in som OFFLine elelr att du alltdi måste klicka på logga in. Lycka till!!!
gammelnalle
13-01-2007, 17:02
anna_rispan
13-01-2007, 17:04
CITAT (gammelnalle @ 13-01-2007, 17:02) okej??? vad menar du med TRY ME???? hur som helst. jag kan förklara kakmonster iallafall. jag äter många kakor. precis som kakmonstret från tv-serien. hur går det messenger??
gammelnalle
13-01-2007, 17:13
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 17:04) CITAT (gammelnalle @ 13-01-2007, 17:02) TRY ME!!!  :) :) PS Betyder Kakmonster att du skräms SOM kaka?? eller att du äter för mycket av dem??  :o okej??? vad menar du med TRY ME???? hur som helst. jag kan förklara kakmonster iallafall. jag äter många kakor. precis som kakmonstret från tv-serien. hur går det messenger?? inte en d...l har visat nåt intresse...... är det bra eller dåligt?? skämtar bara!! givetvis är DET bra för mig...men å andra sidan... lördag em är kansker inte den mest lämpliga tidpunkt för att "förvänta" att någon har tid att säga "hallå"... om en vecka .....kanske..... men jag tror FAKTISKT att min åtgärd är av godo... min msn-symbol lyser ilsket rött-vilket den inte gjorde tidigare... å andra sidan, dyker (inte än så länge iaf) inte min dotter upp och ropar glada tillrop till mig (och katten)... men jag UTGÅR från att jag kommer at kuna välja tidpunkt när jag är "tillgänglig" .....precis som jag väljer att INTE ha min mobiltelefon igång 24 timmar per dygn... b
anna_rispan
13-01-2007, 17:19
CITAT (gammelnalle @ 13-01-2007, 17:13) men jag tror FAKTISKT att min åtgärd är av godo... min msn-symbol lyser ilsket rött-vilket den inte gjorde tidigare...
å andra sidan, dyker (inte än så länge iaf) inte min dotter upp och ropar glada tillrop till mig (och katten)... men jag UTGÅR från att jag kommer at kuna välja tidpunkt när jag är "tillgänglig" .....precis som jag väljer att INTE ha min mobiltelefon igång 24 timmar per dygn...
b hahaha, har du startat om datorn också. för att verkligen testa?? det sista du skriver låter exakt som det var för min syster. jag skrev glada tillrop till henne. bara för att höra från henne. hur kan du skicka till mig?? jag är ju offline!!!
gammelnalle
13-01-2007, 17:24
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 17:19) CITAT (gammelnalle @ 13-01-2007, 17:13) men jag tror FAKTISKT att min åtgärd är av godo... min msn-symbol lyser ilsket rött-vilket den inte gjorde tidigare...
å andra sidan, dyker (inte än så länge iaf) inte min dotter upp och ropar glada tillrop till mig (och katten)... men jag UTGÅR från att jag kommer at kuna välja tidpunkt när jag är "tillgänglig" .....precis som jag väljer att INTE ha min mobiltelefon igång 24 timmar per dygn...
b hahaha, har du startat om datorn också. för att verkligen testa?? det sista du skriver låter exakt som det var för min syster. jag skrev glada tillrop till henne. bara för att höra från henne. hur kan du skicka till mig?? jag är ju offline!!!  givetvis skriver jag detta offline... måste man ha datorn igång??
anna_rispan
13-01-2007, 19:44
CITAT (gammelnalle @ 13-01-2007, 17:24)  hujeda mig!! var det du som var dataanafalbet?? o så lyckas du surfa offline!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|