katah
Snälla Margit, som jag byter fröna med berättade att hon har paketerad fröna omsorgsfullt!!

Och först då fattade jag att posten kan ju mosa fröna! sad.gif

Inte tänkte jag på det när jag skickade mina frön till er alla snälla!

jag hoppas innerligen att de frön jag skickade kommer fram i bra skick!!!

Men om de inte är det , så hojta högt, snälla ni, så att vi hittar någon ersättning i form av "ordentligtpaketerade frön", frimärken eller pengar !!!
Ullet
Hej på dej du, är du här också? ;-) Vad har du för frön o vad är du intresserad av?*vinkar snällt*
Margith
Snälla Katah, jag är ledsen att jag skrämde upp dig wub.gif

Min kommentar kom sig av att jag fyllde ett helt kuvert med fröer åt dig, sen insåg jag att när posten stämplar det kuvertet i sina maskiner, blir det bara mos av det wink.gif

Jag har aldrig varit med om att "normala" fröportioner har mosats.

Kram
katah
Åh, tack Margit!

Vilken lättnad, men jag har lärt mig en läxa ändå!
och kommer att packa fröer lite mer nästa gång, lovar!

jag har fått redan 3 fina kuvert idag, har bara inte koll på från vilka de är , jag kollar först fröerna och spanar sedan sändaren!

De var så söta rara påsar som kom... wub.gif
katah
CITAT (Ullet @ 09-01-2007, 09:25)
Hej på dej du, är du här också? ;-) Vad har du för frön o vad är du intresserad av?*vinkar snällt*

Man kan hitta mig både här och där biggrin.gif

min frölista finns här nere , jag har lagt den ut bara en vecka sedan så du kan kika lite...
Ett par sorter är nu helt slut, men det mesta finns fortfarande kvar.
och ja , jag tar emot alla frö-förslag.... wink.gif
e_sedell
Jag har vart med om att lite större frön, i knappnålshuvudsstolek har mosats. Tror vadderat kuvert alltid är att föredra. Men kan ju vaddera själv med något lämpligt. Finns ju sånt dära vit matta som man köper hos bygghandeln. Den med luftbubblor i. Tusan heter den då?
malin72
CITAT (e_sedell @ 09-01-2007, 12:07)
Jag har vart med om att lite större frön, i knappnålshuvudsstolek har mosats. Tror vadderat kuvert alltid är att föredra. Men kan ju vaddera själv med något lämpligt. Finns ju sånt dära vit matta som man köper hos bygghandeln. Den med luftbubblor i. Tusan heter den då?

tongue.gif tongue.gif jag brukar bara kalla den bubbelplast laugh.gif laugh.gif
e_sedell
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 12:18)

Nej det är inte bubbelplasten jag menar, men den funkar ju också.

Kollar i en katalog från Papyrus, de kallar den skummad polyeten, den jag menar alltså. Mins inte vad man har den till när det gäller bygg, men den finns att köpa där.
malin72
CITAT (e_sedell @ 09-01-2007, 12:48)
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 12:18)

Nej det är inte bubbelplasten jag menar, men den funkar ju också.

Kollar i en katalog från Papyrus, de kallar den skummad polyeten, den jag menar alltså. Mins inte vad man har den till när det gäller bygg, men den finns att köpa där.

ja ja då hänger jag med...hade inte gnuggat sömnen ur ögonen ännu laugh.gif såg inte att det stog vit matta rolleyes.gif smile.gif
katah
jag kan tänka mig att jag har något liknande som jag har isolerat mitt växthus med... men allt gick ju åt sad.gif wink.gif

Fröerna verkar klarat sig ändå! *andas ut*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon