Kathy
Hunden hade suttit bunden vid trappan länge.
Ägaren Johnny Larsson anmäldes för djurplågeri.
Nu skrattar han åt saken – hunden är nämligen av porslin

Länk till artikeln.

Arne Hansson var inspektören som åkte ut till Johnny Larssons hus för att kolla anmälan.
– Det var mörkt, lite regnigt och duggigt. Jag såg att ingen var hemma. Hunden rörde sig inte, den satt 20–30 meter bort. Och jag är så gammal i gemet att jag vet att en hund som inte kommer fram för att hälsa eller skälla ut en, den är nog rätt farlig, säger Arne Hansson.

ohmy.gif wacko.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
AnitaO
laugh.gif laugh.gif
Alba
biggrin.gif biggrin.gif
Hunden ser ju så verklig ut.
Kathy
CITAT (Alba @ 09-01-2007, 11:44)
biggrin.gif  :D
Hunden ser ju så verklig ut.

Ja.....speciellt eftersom den hade hål i huvudet och satt blick stilla. laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Pinsamt för inspektören......det där lär nog följa honom ett tag, speciellt efter hans uttalande om "gammal i gemet". rolleyes.gif
Magdis
laugh.gif laugh.gif Man lär känna sig rätt dum om man anmält en sån sak! Jag kanske ska göra samma sak angående grannens prydnadskatt på förstubron! laugh.gif
AnitaO
Passa så ni inte blir anmälda om trädgårdstomtarna ser lite ledsna ut laugh.gif
askar
Det var väl mest troligt någon som brukade passera förbi huset
som hade anmält. Grannar ser väl om hunden rör på sig eller inte
och så var ju nästan halva ena sidan av huvudet borta... såg man
på tv igår.

Det finns ju alltid folk som går och retar sig på något och söker
anledning att klaga/anmäla.. tyvärr.
Magdis
Jag tror aldrig jag skulle reagera om jag såg att en hund satt utanför nåns trappa hur länge den än satt där. Man är ju inte där o bevakar dygnet runt så man kan ju inte veta så mycket om hur ofta o länge den suttit där. Men som sagt..det finns ju vissa som älskar att lägga näsan i blöt. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon