Full version: Nu har jag beställt
Sagosessa
För första gången har jag beställt rosor ifrån Flora Linnea.
1 st Ghislaine de Féligonde
och
2 st Rosa Majalis 'Foecundissima'

Någon som har erfarenhet av dessa?

(och det frågar jag nu sleep.gif när jag redan har lagt min order .... wink.gif )
Kajsa
Roslistan
Här kan du läsa lite om fyllda Kanelrosen

Ghislaine de Feligonde är jag så glad i, doftar mycket starkt det känns när man går runt rosen, ljuvliga färger i koppargult, vitt, aprikos, orangeröda knoppar, sägs kunna få mjöldagg, men har inte haft det, men jag vattnar mycket vid torka. Om man binder upp rosen kan det bli en klätterros, men det beror nog också på var man bor, klarar zon 4, är nästan taggfri.
Blommar som myskrosorna gör hela hösten också.

bild från sommaren, rosen till vänster

Läckra färger, en favorit ros.
kerstin z5-6
2 st Rosa Majalis 'Foecundissima' blir med tiden ett jättesnår -så ge dem utrymme -rosen är härdig i z7 och inte det minsta kinkig -blommar med ett flor till midsommar samtidigt som snöbollsbuske och lila ruta
Sagosessa
Tack för info och bilder!
Jag är nöjd med mina rosval, men ska tänka på det du skrev Kerstin, om utrymmet för den fyllda Kanelrosen.
De tycks ju skjuta rotskott, så jag förstår att den blir större och större ... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon