malin72
mini serien som ska vara i 2 delar börjar ikväll..ska ni titta på den???
jag ska göra det. även om det är en "serie" så kanske man kan sätta in sig lite i det som hände sad.gif
AnitaO
Vore kanske intressant.
Kanal och tid?
malin72
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 14:34)
Vore kanske intressant.
Kanal och tid?

kl 21 på 3.an
Floppy
Tv 3 kl.21.00

Jag ska titta...
malin72
CITAT (Floppy @ 09-01-2007, 14:35)
Tv 3 kl.21.00

Jag ska titta...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif alltid lika roligt när man skriver samtidigt smile.gif
stina
Jag ska också titta.
Floppy
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 14:36)
CITAT (Floppy @ 09-01-2007, 14:35)
Tv 3 kl.21.00

Jag ska titta...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif alltid lika roligt när man skriver samtidigt smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ..Jupp jupp... ibland blir det dubbelt upp.... laugh.gif
malin72
puttar upp lite för dom som ville se så att vi inte glömmer bort det rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jag har redan glömt. rolleyes.gif Nej, jag skall inte titta och hade inte tittat även om jag kunde se trean. Har lite svårt för dramadokumentärer. Dom försöker vara på riktigt men jag vet att det är efterkonstruktioner. Man fick så mycket info just när det hände så det får räcka. Jag tittar helst framåt och arkiverar gårdagen.
Kathy
Jag vet inte...........men jag gillade den inte riktigt. Jag tror det är svårt för skådespelare att sätta sig in i hur det egentligen var därnere. (tyckte inte den manlige, färgade mannen var trovärdig....)
Förstår heller inte varför de ska krångla till historien ytterligare genom att den färgade kvinnan hämtade ett annat barn än sitt eget, på sjukhuset? Även om sånt kanske skedde tillfälligt, i allt kaos?
Alexander-VG-zon3
tyckte inte heller det va så bra , somnade framför TV
malin72
ja det är ju "film" så...men titta på slutet imorgon ska jag iallafall göra..
Magdis
Det jag tänkte när jag såg förehandsvisningen till filmen var att det känns lite för nära inpå händelsen. Vet inte om det skulle spela nån roll, men det var bara den känslan jag fick. Jag såg inte på den heller för den delen.
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-01-2007, 23:08)
Det jag tänkte när jag såg förehandsvisningen till filmen var att det känns lite för nära inpå händelsen.

Det var otäckt då vågen kom, för de hade mixat in dokumentärbilder växlat med skådespelarna.
askar
Såg inte eftersom jag öht inte gillar filmatiseringar av katastrofer.
Det känns som lite hyenamentalitet...
att frossa i och göra pengar av andras olycka. sad.gif

Men jag förstår att det finns andra med annan åsikt och det respekterar jag.
Fialotta
Jag tittade...men jag fick oxå känslan att det är för nära inpå för att visa den...tänker på dom som var med o överlevde...dom har det i så färskt minne ännu....går nog aldrig över ens..
Margaretha
CITAT (askar @ 09-01-2007, 23:13)
Såg inte eftersom jag öht inte gillar filmatiseringar av katastrofer.
Det känns som lite hyenamentalitet...
att frossa i och göra pengar av andras olycka. sad.gif

Det finns ju värdigare sätt att minnas på än att som du säger slå mynt av andras olycka. Instämmer helt!

Det är alldeles för tidigt i det här fallet - om man överhuvudtaget ska göra den här typen av film.

Har heller inte tittat!
malin72
jag pratade precis med min föredetta svägerska på msn...dom är där nere nu....det var jobbigt när detta hände för dom satt på planet ner när katastrofen var så dom landade mitt i allt....såg hur det var,samt att deras vänner var fösvunna i några dagar så det var ju kaos så klart...nu klarade dom sig bra men jag har haft svårt att förstå att dom reser dit varje år när dom hamande mitt i allt....
flygplatsen var ju kaos mm dom såg mycket och hotellet dom skulle bo på var helt borta..

själv har jag vänner som var där och under vågen låg länge på sjukhus i sverige...och ett par härifrån kom aldrig mera hem sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon