Plain
Inga frågor är för dumma, visst var det så? smile.gif

Jag har ont om vädersträck! I princip bara en norrvägg där jag kan ställa en bänk med fröer på - hur går det? Det är i princip ingen direkt sol alls där, lite på eftermiddagen när våren kommer - mer till sen vår - men fram till mars - i princip ingen direkt sol alls.

Kommer de gro trots bristen på direkt sol?

Mvh

David i Viksjö, Zon 3
Sailor Pluto
Det kommer säkert att gro, men ljusbristen kan göra dom lite rangliga. Om du sår nu tar det ju också ett tag innan fröerna gror, och när det börjar sticka upp små blad har det kanske blivit soligare? Uppfattar det så att solen lyser där på sommaren iaf.

Kanske någon annan med mer kunskap kan berätta mer? Jag är ingen expert, men jag har ju mina ljusa stunder tongue.gif .
Helen i Piteå Zon 5
Absolut, norrläge är toppen! Det bör ju inte vara sol direkt på frösådder, det finns risk för att krukorna torkar ut på ett litet ögonblick ifall man inta passor dom flera gånger varje dag. Fröså och ställ ut du! rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
Norrläge är utmärkt -inte kommer de att bli rangel heller
När du skolat om och de är stora i vår -då först kan de flyttas till ljusare ställe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon