Plain
Inga frgor r fr dumma, visst var det s? smile.gif

Jag har ont om vderstrck! I princip bara en norrvgg dr jag kan stlla en bnk med frer p - hur gr det? Det r i princip ingen direkt sol alls dr, lite p eftermiddagen nr vren kommer - mer till sen vr - men fram till mars - i princip ingen direkt sol alls.

Kommer de gro trots bristen p direkt sol?

Mvh

David i Viksj, Zon 3
Sailor Pluto
Det kommer skert att gro, men ljusbristen kan gra dom lite rangliga. Om du sr nu tar det ju ocks ett tag innan frerna gror, och nr det brjar sticka upp sm blad har det kanske blivit soligare? Uppfattar det s att solen lyser dr p sommaren iaf.

Kanske ngon annan med mer kunskap kan bertta mer? Jag r ingen expert, men jag har ju mina ljusa stunder tongue.gif .
Helen i Pite Zon 5
Absolut, norrlge r toppen! Det br ju inte vara sol direkt p frsdder, det finns risk fr att krukorna torkar ut p ett litet gonblick ifall man inta passor dom flera gnger varje dag. Frs och stll ut du! rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
Norrlge r utmrkt -inte kommer de att bli rangel heller
Nr du skolat om och de r stora i vr -d frst kan de flyttas till ljusare stlle
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon