Har någon av er här på forumet hört talas om eller besökt en trädgårdsmässa i Helsingfors nån gång . Den ska tydligen vara vara i april och årligen återkommande. Skulle vilja ha lite information om det finns nån , kunde vara kul och se nåt annat än mässan i Stockholm. Maja zon 5
mickes trg
09-01-2007, 19:57
Varför inte besöka mässan Trädgård Norr i Umeå 20-22 April , den tycker jag är bra med jättetrevliga besökare och ett bra utbud . Eller mässan Trädgård Mitt, den är ny för i år och finns i Dalarna (säter).
Mässan i Helsingfors är Finlands störst trädgådsmässa och den ordnas vartannat år i Helsingfors och i Åbo. 19-22 april är det dags i Helsingfors detta år. information på engelska
mulle
09-01-2007, 23:55
Jag har varit ett par gånger i Helsingfors men jag tycker att den i Älsvsjö är trevligare. Helsingforsmässan är mycket produktinriktad och saknar mycket av inspirationsdelen som finns i Sverige. Men, å andra sidan, en trädgårdsmässa är alltid en trädgårdsmässa och på vårvintern sväljer man ju för det mesta allt som bara handlar om trädgård... Mulle
Eva 33c
10-01-2007, 07:58
CITAT (mickes trg @ 09-01-2007, 19:57)
Eller mässan Trädgård Mitt, den är ny för i år och finns i Dalarna (säter).
Här bor jag mitt i Dalarna och är växtintresserad och har MISSAT att det ska bli en Trädgårdsmässa alldeles nästgårds! Tack för tipset!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.