Gossen Ruda
Saxat från SJ:s trafikstörningssida:

"Tåg 659 är idag inställt sträckan Karlstad - Kil. Detta på grund av rådande väderlek under natten."

Jag ser också på Telias driftinfosida att det är stopp på många småstationer i Dalsland/Värmland/Dalarna och bort mot Sörmland. Antingen på grund av att teleledningarna skadats av träd eller strömavbrott av samma orsak. Dessutom får vi sitta och medflytta växlar för kunder med strömavbrott.
Blomstertanten
Här var det strömmavbrott !
Började med att strömmen liksom fladdrade. Precis lagom för att datorn skulle stängas av och starta om. sad.gif Första gången "försvann" musen och efter att flera gånger ha startat om så hittade datorn den borttappade musen smile.gif
Sen hände samma sak igen , men då försvann tangentbordet i stället. Trots ihärdiga försök att starta om datorn lyckades jag inte få tillbaks tangentbordet. Då gav jag upp och kröp i säng i stället tongue.gif
Hann precis bara krypa ner under täcket när strömmen försvann ! Det blev totalt kolsvart i hela Glanshammar ! Och såååå tyst ! Det enda som hördes var vinden som ven utanför och blomamplarna som skallrade mor rutorna. Inte världens tätaste fönster här tydligen tongue.gif
ABBA
Inte konstigt att det är inställt!!! Det blåste nåt kopiöst mycket här i Värmland både igår och inatt blink.gif blink.gif låg bara och väntade på att takpannorna skulle flyga av taket för det var så det lät.. säkert många som har strömlöst nu på morron.
Lars-Olof Arvids
Rejäl storm i natt här också! Som väl är har jag klarat mig från strömavbrott - det är ett elände med el-ände... wink.gif

Olle
Berith
Jaa usch, här blåste det så det knakade i fönstren. Men vi fick i alla fall behålla strömmen, kanske för att vi laddade upp med ficklampor i alla rum, och tappade upp vatten både till dricka och toa. wink.gif

Undrar förresten varför det heter att strömmen går? Vaddå går? unsure.gif
Betty
CITAT (Berith @ 10-01-2007, 09:17)
Undrar förresten varför det heter att strömmen går? Vaddå går? unsure.gif

Tja... går iväg nån annanstans, kanske... stannar inte kvar i alla fall - har alltså gått... rolleyes.gif tongue.gif
Berith
CITAT (Betty @ 10-01-2007, 09:20)
CITAT (Berith @ 10-01-2007, 09:17)
Undrar förresten varför det heter att strömmen går? Vaddå går?  :unsure:

Tja... går iväg nån annanstans, kanske... stannar inte kvar i alla fall - har alltså gått... rolleyes.gif tongue.gif

Jaa smart! biggrin.gif Fast jättedumt. huh.gif När strömmen går alltså...
Blomstertanten
Var precis ute på balkongen för att röka ( sleep.gif Ja, jag vet att jag inte borde ) och upptäcker då att en av tallarna har blåst av ! Jag måtte ha sovit som en stock eftersom jag inte hört något tongue.gif

Jag var lite orolig i går kväll just för alla höga tallar , speciellt nu när det är såååå blött i backen. Risken är ju stor då att rötterna släpper !

Verkar som om stora delar av Glanshammarstrakten är utan ström, bara centrala Glanshammar som har.
En frysande och kaffesugen kompis ringde nu , dom har varit utan ström sen i går kväll ! Så det är bara att ladda kaffebryggarn !
Blomstertanten
Har precis varit ute och promenerat, tog med kameran. Blev mest bilder på stormens verkningar , ett antal rasade träd. ohmy.gif

Kan berätta att jag slipper inte jobba i dag !

Men det var nära ! sleep.gif
Hade björken stått bara 2 meter närmre .......
Anki på Öland
Har konstigt nog inte blåst särskilt mycket här nere.
Anki
mulle
Det dånade och brakade över Åland i natt och också vår ström gick sin väg. Men dagen blev ljuvlig - lugn, mild och solig!
I dag publicerades för övrigt den åländska väderstatistiken för 2006 och året var en grad varmare än medeltemperaturen trots att både februari och mars var rejält kallare än normalt.
Nu i december hade vi 4,8 grader varmare än det borde vara.
Och så blev det ju ett torrt år också!
Mulle
Magdis
Strömmen försvann här när det blåste rejält ett par dagar före jul. Som tur är är det inte ofta vi har strömavbrott här och när det händer brukar de fixa det snabbt. Medan vi satt där i kolmörkret tänkte jag på hur hemskt det måste varit för dem som blev utan ström i evigheter efter Gudrun. Hur klarade de sig?
Blomstertanten
Bidrar med en till "blåstbild !

Stadigt förankrad spalje ! Men bara själva ramen kvar efter stormen , resten ses till höger tongue.gif Grannarna fick leka plockepinn i dag !
Hannele
Visst är det helt ok att starta en ny stormtråd varje vecka, som denna vinter har varit. sleep.gif
Inga från Närke
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 21:13)
Visst är det helt ok att starta en ny stormtråd varje vecka, som denna vinter har varit.  -_-

Menar du dessa?
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...8c53662df168a41

Jo det har blivit många trots att det finns en tråd med 2007-vädertråd. Kunde ju vara kul att följa den i ett helt år och utan citeringar.
Hannele
CITAT (Inga från Närke @ 28-01-2007, 22:30)
Jo det har blivit många trots att det finns en tråd med 2007-vädertråd.
Kunde ju vara kul att följa den i ett helt år och utan citeringar.

Tyvärr är det inte många här som vill följa och jämföra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon